بازاریابی
موضوعات داغ

چرخه محتوا چیست؟

چرخه محتوا چیست؟

پس از بررسی هایی که اخیرا در زمینه محتوا انجام گرفته است، من به یک نتیجه رسیدم که توضیح آن شامل چرخه محتوا می شود. این چرخه در واقع به بازاریابان کمک خواهد کرد که اطمینان حاصل کنند که می توانند از یک استراتژی مناسب در این زمینه کمک بگیرند.چرخه محتوا در واقع به عنوان یک مفهوم در این زمینه ایجاد شده است که نحوه کار مشتریان را نیز به شما توضیح خواهد داد. شما همچنین می توانید از چرخه محتوا استفاده کنید تا کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال را داشته باشید. با این حال می توان گفت که به راحتی شما می توانید از این چرخه برای یک موضوع خاص در زمینه تولید محتوا استفاده کنید.چرخه محتوا در واقع می تواند به عنوان یک روش کاربردی در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد و شما همچنین می توانید آن را در کمپین های فردی خود هم اعمال کنید.

تعریف چرخه محتوا

چرخه محتوا شامل تعاریف زیر می شود:چرخه محتوا

  • روشی برای کمک به برنامه ریزی و اجرای استراتژی محتوای شما.
  • روشی برای تمرکز شما بر روی اهداف و مخاطبان.
  • روشی برای گزارش کامل در مورد تولید محتوا و کمک به توجیه ROI.
  • این روند بصری در تصویر زیر نشان داده شده است.

آنچه که باید بدانید این است که تولید محتوا تنها راه موفقیت نیست. اینک شما بتوانید از محتوایی استفاده کنید که در این زمینه کاملا به صورت حساب شده مورد استفاده قرار می گیرد نیز مهم است. اینکه شما بخواهید برای سایت که تازه راه اندازی شده است و یا شروع به کار کرده است محتوا تولید کنید هم هزینه های زیادی دارد و هم اینکه تا حد بسیار زیادی زمان بر است. دقت داشته باشید که این کار نیازمند یک متخصص است و حتی ممکن است که مخاطب شما اصلا از این برنامه هم استقبال نکند و در نهایت شما در این زمینه دچار مشکل شوید.

دقت داشته باشید که شما در واقع در چرخه محتوا، باید متنی و یا ویدئویی را تولید کند که معمولی نباشد. مخاطب شما به طور حتم دنبال چیزهای معمولی نخواهد بود و اینکه شما بتوانید این را به او نشان دهید که خاص هستید در نهایت به شما کمک خواهد کرد که وایرال شوید.

بر طبق این تعریف می توان گفت که اگر شما تازه کار خود را شروع کرده اید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سراغ جمع آوری محتوا بروید. دقت داشته باشید که در این زمینه شما تعداد کمی مخاطب را جذب کرده اید و می خواهید که فیدبک های دیگر را در این زمینه بدانید. در این بخش آنچه که به آن نیاز دارید این است که به علاقه مندان در این زمینه مراجعه کنید تا بتوانید کار خود را آغاز کنید.

چرخه محتوا شامل چند بخش است؟

چرخه محتوا در واقع شامل چندین بخش است. بخش اول شامل گردآوری و جمع آوری محتوا می شود. در این مرحله شما می توانید از محتواهای اینترنتی کمک بگیرید که در واقع آن ها را از سایت های مختلف جمع آوری خواهید کرد. دقت داشته باشید که در این بخش اینکه شما منبع را در سایت خود قرار دهید جز مهم ترین بخش هاست.

در بخش بعدی در چرخه محتوا به تولید محتوا خواهیم رسید. شما در این بخش یک جامعه را خواهید داشت که به عنوان مخاطبین شما شناخته شده اند. در واقع این افراد تماما وبسایت شما را دنبال می کنند و به شما این فیدبک را خواهند داد که به چه چیزی نیازمند هستند و به چه موضوعاتی علاقه دارند. در این بخش سعی کنید که به دنبال محتوایی باشید که از نظر کاربر شما خاص است. این افراد با یک بار مراجعه به سایت شما خواهند فهمید که سایتتان در واقع تا چه اندازه دارای مطالب مفید است.

در نهایت اگر یک فرد ببیند که مطالب سایت شما برای او مفید است بارها و بارها وارد سایت شما خواهد شد. در نهایت هم شما می توانید کار تولید محتوا توسط کاربران را انجام دهید. دقت داشته باشید که در این بخش باید از نظرات و بازخوردهای کاربران خود استفاده کنید تا وارد مرحله ای شوید که برای تولید محتوای شما موردنیاز است و به یک قدرت در چرخه محتوا برسید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن