بازاریابی

نرخ تبدیل (Conversion rate) چیست؟

نرخ تبدیل (Conversion rate) چیست؟

اگر بخواهیم نرخ تبدیل (Conversion rate) را برای شما معرفی کنیم باید بگوییم که نرخ تبدیل در واقع درصدی از بازدیدکنندگان سایت شما هستند که یک هدف مدنظر دارند و آن ها هم افزایش تعداد کل بازدیدکنندگان و مشتریان است. نرخ تبدیل بالا نشانگر بازاریابی موفق و همچنین طراحی وب صحیح است. این به این معنی است که مردم دقیقا می دانند که از سایت شما چه چیز می خواهند و شما هم باید بدانید که چه خدماتی را باید به آن ها ارائه دهید.

نرخ تبدیل که از آن ها تحت عنوان Conversion rate هم یاد می شود در واقع به هر اقدامی گفته می شود کخ در آن بازدید کننده سایت به یک مشتری تبدیل شود. فرایند تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل را نرخ تبدیل می گویند. شما در واقع می توانید از نرخ تبدیل استفاده کنید تا مشتریان خود را افزایش دهید. اینگونه افراد برای کار شما هدف و مسیر تعیین خواهند کرد.

این نرخ نسبت تعداد تبدیل ها به تعداد کل بازدیدکنندگان یک سایت است. به عنوان مثال اگر بگوییم که فروشگاهی در ماه 200 بازدید داشته است و از این تعداد 50 نفر اقدام به خرید از سایت کرده اند این به این معنی است که در حدود 25 درصد نرخ تبدیل داشته است.شما می توانید در این زمینه نرخ تبدیل را به هرگونه اقدامی که مایلید بازدیدکننده آن را ببیند نسبت دهید. این عملیات در واقع می تواند هر چیزی باشد از یک کلیک ساده گرفته تا انجام خرید آنلاین از سایت های مختلف. معمولا گفته می شود که هر اپلیکیشن و وب سایتی معمولا چندین هدف را در این زمینه به عنوان نرخ تبدیل تعریف می کند و هریک از آنها هم نرخ تبدیل خاص خود را خواهند داشت.

چرا باید از نرخ تبدیل استفاده کنید؟

شاید در این بین این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید از Conversion rate استفاده کنید. نرخ تبدیل در واقع به شما اجازه می دهد که عملکرد سایت و همچنین صفحات خاص را اندازه گیری کنید. اینکه شما در این زمینه از این نکته مطلع باشید که دقیقا چه درصدی از بازدیدکنندگان در سایتی که شما در نظر دارید، عملیاتی که شما در نظر دارید را انجام می دهند در واقع به شما کمک خواهد کرد که این نرخ را ایجاد کنید. شما سپس می توانید هزینه تبلیغات را کاهش دهید و از تمامی مزیت های نرخ تبدیل را بهره مند شوید.

بهبود نرخ تبدیل

به فرآیندهایی که در طی آن ها Conversion rate و همچنین بهینه سازی سایت و یا اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد شما می توانید از نرخ تبدیل استفاده کنید. البته باید روش هایی را در این زمینه به کار ببرید که بتوانید نظریه پردازی های مختلف را انجام دهید.

همچنین می توان گفت که یک روش مفید هم در بخش UI وUX وجود دارد که به آن کارد استرانگ گفته می شود. این بخش در واقع به شما مسیر هدف را نشان خواهد داد و به شما می گوید که فرآیندهایی که در این زمینه به صورت مجزا وجود دارند را چگونه انجام دهید. قسمت های مختلف این فرآیند روی چندین کارت مشخص شده اند و در اختیار یک جامعه کوچک از کاربران قرار خواهد گرفت.

کاربران در واقع در این بخش براساس نظریه شخصی و همچنین اینکه ترجیح می دهند مسیر هدف آن ها چگونه باشد ترتیب کارها را مشخص خواهند کرد. هرکدام از آنها که نوع چینش بالاتری داشته باشد به عنوان یک مسیر اصلی مشخص خواهد شد.

جالب است بدانید که اکثر سایت هایی که از Conversion rate استفاده می کنند بیشترین میزان ریزش مشتریان را دارند و اگر شما در این فرایند بهبود ایجاد کنید خواهید دید که حتی در صورتی که کاربران سایت شما افزایش نداشته باشند اما آمر تبدیل کاربران قدیمی شما به کاربران جدید تا حد چشمگیری افزایش خواهد یافت. این فرآیند در واقع از جمله اصلی ترین نکات در طراحی سایت هم به شمار می آید. اگر طراحی سایت شما به صورت حرفه ای انجام گیرد نرخ تبدیل هم در بخش های مختلف تغییر خواهد کرد و شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

نرخ تبدیل(CRO) را بهینه سازی کنید!

شما در واقع می توانید از نمونه های واقعی هم در زمینه نرخ تبدیل استفاده کنید. در شروع بهتر است که شرکتی که می خواهد به عنوان شرکت اصلی در این زمینه کار کند بهتر است که هدف گذاری خود را براساس صفحه محصولات مختلف انجام دهد. شما در این زمینه باید Conversion rate را مشخص کنید و سپس آزمایشاتی که بر اساس ایده های مختلف در این زمینه انجام گرفته است را برای بهبود نرخ تبدیل انجام دهید. همچنین در این زمینه نظریه های مختلفی هم وجود دارد که اینطور می گوید که اگر نظرات مشتریان روی صفحه اصلی نمایش داده شود هم میزان اعتماد بازدیدکنندگان افزایش خواهد یافت و هم اینکه باعث بهبود یافتن نرخ تبدیل خواهد شد.

آن ها در واقع چنین ورژنی را از صفحات مختلف بررسی کردند که این صفحه ها شامل لوگوهای مختلف و همچنین نظرات آن ها در مورد سایت است. از طریق این آزمایش مشخص شده است که صفحاتی که لوگوی شما را دارند تا حد بسیار زیادی بهتر در این زمینه عمل می کنند.

اینکه Conversion rate شما بهتر شود در واقع به این معنی است که بیشتر ترافیک سایت شما یک با یک سری اقدامات معنادار انجام خواهد شد که باعث رشد در زمینه کسب و کار شما خواهد شد. این بخش در واقع به معنای پر کردن فرم برای تبدیل شدن به بخش های مختلف است. نرخ تبدیل پایین می تواند شامل هر مشکلی در کسب و کار شما باشد که شامل موارد بسیاری می شوند.بهترین راه برای اینکه شما نرخ تبدیل خود را تغییر دهید همین است. بهتر است که نرخ تبدیل خود را طوری تغییر دهید که افرادی که وارد سایت شما می شوند بتوانند به هرآنچه که می خواهند دست پیدا کنند و در نهایت به خواسته خود برسند.

توهم در بهینه سازی نرخ تبدیل

یکی دیگر از نکاتی که در این زمینه با آن آشنا خواهید شد توهم در Conversion rate است. آنچه که باید بدانید در واقع این است که بهینه سازی نرخ تبدیل این است که شما بر طبق حدس و گمان هایی که هیچ آماری پشت آن نیست کار خود را انجام دهید.

شما به هیچ عنوان نباید خواسته و نظر مدیریت سایت را بر آنچه که باید انجام دهید اولویت دهید. دقت داشته باشید که اولویت در سایت شما مشتری است و بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که از افرادی در این زمینه کمک بگیرید که متخصص هستند و به شما نرخ تبدیلی خواهند داد که مشتریان شما افزایش پیدا کنند.

نرخ تبدیل خوب چیست؟

ترخ تبدیل خوب در واقع باید با توجه به مدل صنعت و همچنین کار شما انتخاب شود. شما می توانید از سایت های مختلفی که در این زمینه به صورت آنلاین به شما مشاوره می دهند استفاده کنید و با وارد کردن اطلاعات مربوط به کار خود به آسانی Conversion rate مناسب را ببینید.

سایت خود را برای نرخ تبدیل بهتر بهینه سازی کنید!

زمانی که در این زمینه مطمئن شدید که پیشنهادی که در نظر گرفته اید برای مخاطبین شما مناسب است، می توانید کار بهینه سازی سایت را انجام دهید تا بتوانید نرخ تبدیل بهتری داشته باشید. در این بخش باید به چند نکته اساسی هم دقت کنید که برای Conversion rate آورده شده است.

بهتر است که عناصر مختلف را در سایت خود مورد بررسی قرار دهید تا ببینید که تغییرات کدام یک تبدیل های بیشتری را برای شما به همراه خواهد آورد. بهترین کاری که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که به وضوح گزاره های خود را با ارزش بالا برای سایت تولید کرده اید. سایت شما باید به گونه ای باشد که فرد علاقه مند باشد که زمان خود را در ان بگذارند. اگر شما محتوایی برای سایت خود ایجاد کنید که دارای موفقیت های مهم نیست به طور حتم در این زمینه دچار مشکل خواهید شد.

سعی کنید که دکمه های سایت خود را در این زمینه بزرگتر کنید تا افراد بتوانند به آسانی روی آن کلیک کنند و به هرآنچه که میخواهند در سایت شما برسند. بهتر است که از رنگ هایی استفاده کنید که کنتراست بالایی دارند و به همین دلیل هم شما می توانید به آسانی آن ها را بخوانید و نیازی نیست که در این زمینه تلاش کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

33 − = 23

دکمه بازگشت به بالا
بستن