Google AdSense

Google AdSense چیست؟

  Google AdSense    به عنوان یکی دیگر از سرویس های گوگل می باشد که به صورت رایگان بوده و برای کارهای تبلیغاتی خیلی مناسب می باشد برای همین علت می توان گفت که یک سرویس تبلیغاتی است که در آن می توانید فعالیت خود را به عنوان نمایش دهنده ی تبلیغات گسترده تر کنید. البته از این سرویس برای تبلیغ کردن نمی توان استفاده کردن و فقط برای نمایش تبلیغ کاربرد دارد.

بررسی کلی Google AdSense

Google AdSense به عنوان یک برنامه تبلیغاتی به صورت کلیکی می باشد که این اجازه را به ناشران و افرادی که تمایل در قرار دادن تبلیغات افراد دیگر در وب سایت خود را دارند به صورت تبلیغات مرتبط با محتواهای وب سایت خود و به شکل هدفمند را در سایت خود داشته باشند. با استفاده از  Google AdSense  می توان به راحتی از وب سایت خود به وسیله درج آگهی ها و تبلیغات کسب درآمد کرده و برای همین علت است که یکی از روش های کسب درآمد کلیکی گوگل, Google AdSense است.

 البته روش های خیلی متفاوتی برای کسب درآمد وجود دارد ولی اکثر آن ها در زمینه خدمات شخص ثالث که از وب سایت شما بازدید می کند مانند تبلیغ محصول است. هرچند که برنامه های تبلیغاتی زیادی در حال حاضر موجود می باشد ولی Google AdSense محبوب ترین و مهم ترین آن ها می باشد.

 این برنامه در سال 2003 به وسیله گوگل طراحی و راه اندازی گردیده است که تا به امروز جز مهم ترین برنامه ها برای ایجاد تبلیغ در اینترنت می باشد. این برنامه برای صاحبان وب سایت هایی با ترافیک بالا فرصت خوبی را می دهد که از اعتبار سایت خود و گسترده بودن میزان کاربران خود بتوانند کسب درآمد نمایند. از مزایای این برنامه در تعداد ناشران زیاد آن است که به عنوان یک واسطه گوگل در این میان عمل می کند که از لحاظ سطح بالا بودن امنیت آن هم برای ناشران و هم برای تبلیغ کنندگان برخوردار است.

بررسی انواع ادسنس ها:

Google AdSense دارای انواع مختلفی دارد که به شرح زیر می باشد:

انواع ادسنس ها چیست؟
انواع ادسنس ها

 

  • محتوا:

برای کاربران با سلیقه ها و علاقه های خاص می توان از تبلیغاتی که مبتنی بر محتوا ها هستند استفاده کرد. هدف گذاری می توان به صورت هزینه برای هر کلیک یا هزینه در هر هزار برداشت باشد. تبلیغات محتوا دارای اندازه های متفاوت و مختلفی هستند که ممکن است به صورت تصویر و یا متن و یا ویدیو و تصویرهای متحرک و فلش فیلم ها یا تبلیغات رسانه ای باشد. که البته نمایش تبلیغات به صورت متنی یا چند رسانه ای و .. را می دهند کاربران به صورت سلیقه ای انتخاب و در صورت نیاز تغییر دهند. به روز رسانی جدید گوگل در تبلیغات این است که در تعداد تبلیغات در هر صفحه محدودیتی نگذاشته و به آپدیت خود محدودیت سه تبلیغ را در هر صفحه حذف کرده است.

  • جست وجو کردن:

Google AdSense برای ناشران جهت جستجو این اجازه را داده که تبلیغ هایی که با عبارت های جستجو مرتبط هستند را در سایت خود بتوانند نمایش دهند در ازای دریافت 51% از درآمدی که از آن تبلیغات حاصل می شوند. نمایش جست وجوی سفارشی Google AdSense در کنار نتیجه های جست و جوی سفارشی داخلی به نمایش داده می شود که این تبلیغات در اختیار برخی از ناشران می باشد با این که سهم درآمد این نوع کمتر از ادسنس کردن بر روی محتوا می باشد ولی دارای بازدهی خیلی بیشتر از نوع محتوا بوده چون ادسنس بر پایه ی جستجو از پتانسیل بیشتری برای کلیک کردن برخوردار است که این موضوع به معنای کسب درآمد زیاد می باشد و در بلند مهتر از نتیجه ی بهتری نیز برخوردار می شود.

  • ویدئو:

با استفاده از گوگل ادسنس می توان اجازه ی انتشار محتواهای ویدیو را در مکان های تبلیغاتی وب سایت ناشران داد و با این روش می توانند ایجاد درآمد نمایند. ناشر می تواند در مورد نمایش نوع تبلیغات با محتواهای ویدیویی را تصمیم گرفته و در سایت خود نشر دهد.

  • واحد های لینک:

این نوع ادسنس برای این طراحی شده است که علاقه های مخاطب شما و کاربران وب سایت مورد هدف قرار گرفته شود. از آن جایی که به صورت مستقیم کاربران با واحدهای تبلیغاتی در تعامل هستند و امکان مشاهده ی تبلیغاتی که به صورت ناگهانی پخش می شوند, کنند.

نکات مهم درباره گوگل ادسنس
نکات مهم درباره گوگل ادسنس
جهت آموزش کار با Google AdSense کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن