اخبار

گوگل نحوه انتخاب صفحات کنونیکال را توضیح می دهد

گری ایلیس از گوگل سیگنال هایی را که برای انتخاب صفحات کنونیکال استفاده می شود توضیح داد و همچنین درباره اینکه چرا صفحات تکراری می توانند برای سئو مهم باشند صحبت کرد.

در یک ویدیو گری ایلیس از گوگل، بخشی از نمایه سازی صفحات وب را توضیح داد که شامل انتخاب صفحات کنونیکال است، توضیح می دهد که یک متعارف برای گوگل چه معنایی دارد.

روش‌های مختلفی برای در نظر گرفتن معنای صفحات کنونیکال وجود دارد. ناشران آنچه را که احساس می‌کنند صفحه وب «اصلی» است را تشخیص می‌دهند و تصور SEO از canonicals مربوط به انتخاب «قوی‌ترین» نسخه یک صفحه وب برای اهداف رتبه‌بندی است.

صفحات کنونیکال برای گوگل با آنچه ناشران و سئو کارها فکر می کنند کاملاً متفاوت است. اسناد رسمی گوگل در مورد canonicalization از کلمه deduplication برای اشاره به فرآیند انتخاب یک canonical استفاده می کند و پنج دلیل معمولی برای اینکه چرا سایت ممکن است صفحات تکراری داشته باشد را فهرست می کند.

پنج دلیل برای صفحات کنونیکال از نظر گوگل عبارتند از:

  • انواع منطقه: به عنوان مثال، محتوایی برای ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، قابل دسترسی از URL های مختلف، اما اساساً محتوای یکسان به یک زبان
  • انواع دستگاه: به عنوان مثال، صفحه ای با نسخه موبایل و دسکتاپ
  • انواع پروتکل: به عنوان مثال، نسخه های HTTP و HTTPS یک سایت
  • توابع سایت: به عنوان مثال، نتایج مرتب سازی و فیلتر کردن توابع یک صفحه دسته بندی
  • انواع تصادفی: به عنوان مثال، نسخه آزمایشی سایت به طور تصادفی در دسترس خزنده ها قرار می گیرد.

Canonicals را می توان به سه روش مختلف در نظر گرفت و حداقل پنج دلیل برای صفحات تکراری وجود دارد.

گاهی اوقات سیستم مدیریت محتوا (CMS) صفحات وب تکراری ایجاد می کند تا تغییرات یک محصول مانند اندازه یا رنگ یک محصول را در نظر بگیرد که می تواند بر توضیحات تأثیر بگذارد. این تغییرات می‌تواند توسط Google برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو انتخاب شود، زمانی که آن صفحه متفاوت به‌عنوان یک پرس و جوی جست‌وجو عمل می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + = 4

دکمه بازگشت به بالا
بستن