سئو

Google lighthouse چیست؟

Google lighthouse چیست؟

موتور جستجوگر گوگل با ارائه طیف عظیم و گسترده ای از الگوریتم ها و ابزارهای متنوع جهت بهینه سازی و افزایش سرعت وب سایت  قرار داده است که به هنگام راه اندازی سایت خود می توانید از آنها استفاده کنید.  گوگل ابزارهای زیادی را در دسترس همه افراد برای کنترل برخی معیارهای خود گذاشته است که Google lighthouse نیز یکی از همین ابزارها می باشد. چون برای گوگل عملکرد و سرعت سایت دارای اهمیت زیادی می باشد. باید تمام نکات لازم برای کنترل سرعت سایت خود و افزایش سرعت عملکرد آن را برای این که به نتیجه ی مطلوب برسید در نظر بگیرید.

Google lighthouse به عنوان یکی از ابزارهای مهم گوگل می باشد که برای بهبوددهی به کیفیت صفحات سایت به منظور کمک برای توسعه دهندگان وب می باشد که سئو صفحات،سرعت لودینگ و دسترسی به سایت را مورد بررسی قرار می دهد. از آن جایی که کیفیت صفحات سایت شما به عنوان یک عامل مهم و اصلی جهت سئو سایت صفحه شما در صورت رعایت موارد بالا به شمار می آید.  گوگل این ابزار را در ابتدا برای بررسی روند پیشرفت و ایجاد وب اپلیکیشن طراحی کرده بود که با گسترش عملکرد آن در دسترس طراحان وب قرار داد. از اهداف اصلی این ابزار میتوان به افزایش سرعت و سرعت بارگذاری سایت اشاره نمود. و البته این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که با استفاده از Google lighthouse می توانید به راحتی تمامی ایرادات وب سایت خود را پیدا کنید تا اقدامات لازم را برای رفع آن ها انجام دهید.

توصیه های گوگل لایت هاوس

توصیه هایی که این ابزار می دهد به قدری ریزبینانه می باشد که شاید از اهمیت آن متعجب شوید. با استفاده از این توصیه ها می توانید موجب بهینه سازی و ارتقای سایت خود از نظر رابط کاربری یا تجربه،عملکرد،کارایی،سئو،امنیت و کاهش هزینه ها جهت نگهداری سایت شوید.البته باید تمامی مراحل را با گرفتن امتیاز 100 بگذرانید هرچند که این کار راحت نمی باشد ولی گرفتن امتیاز 100 غیر ممکن نیز نمی باشد. برای سنجش سایت خود می توانید از این ابزار لایت هاوس استفاده کنید هرچند شاید متخصص طراحی سایت نباشید ولی با چند کلیک ساده می توانید از این ابزار به سادگی استفاده کنید هرچند برخی از گزارشات این ابزار بسیار تخصصی می باشد و مربوط به کار مدیران سرور و طراحان وب سایت است ولی برخی گزارش های آن جهت سنجش کیفیت سایت خیلی ساده می باشد.

Google lighthouse چیست؟
تصویر1- Google lighthouse چیست؟

امتیاز دهی Google lighthouse به چه صورت می باشد؟

در صورت اسکن صفحات سایت به وسیله Google lighthouse با بررسی پنج معیار به صفحات شما امتیاز می دهد که به صورت مختصر به این پنج مورد مجزا و مهم که معیار امتیاز دهی گوگل لایت هاوس هستند توضیح داده شده است:

معیار امتیاز دهی گوگل لایت هاوس
تصویر2-معیار امتیاز دهی گوگل لایت هاوس

 

  • عملکرد:

میزان تعامل کاربران با محتوای سایت شما و سرعت لود صفحات آن از اصلی ترین عملکرد وب شما می باشد. رد شدن از این آزمون بسیار مهم می باشد چون موجب بهبود سئو سایت شما و افزایش میزان درک کاربر از محتوای سایت شما می شود. امتیاز دهی گوگل و رتبه بندی آن برای سایت هایی می باشد که دارای سرعت زیاد لود شدن هستند.

  • قابلیت دسترسی:

این آزمون با در نظر گرفتن هدر صفحه و رنگ های موجود در سایت تمامی صفحات را بررسی می کند تا مطمئن شود متن سایت قابل تشخیص و خوانا می باشد یا نه. برای این که این آزمون را بتوانید با موفقیت بگذرانید می توانید با رعایت مواردی مانند انتخاب رنگ های مناسب و جملات قابل فهم برای کاربران و استفاده از Alt برای کپشن تصاویر خود و… ایجاد دسترسی مناسبی برای سایت خود کنید.

  • امنیت:

این آزمون جهت تست کردن خطاهایی که ممکن است به هنگام لود کردن صفحات رخ بیفتد می باشد تا تمرکز خاصی بر روی آسیب هایی که ممکن است برای مختل کردن امنیت صفحه شما رخ دهد, داشته باشد.

  • سئو:

در صورت رعایت و استفاده از تمامی نکات سئو موجب رد شدن از این آزمون و قرار گرفتن در رتبه ی بالاتر در گوگل می شوید.

  • Progressive web app:

این اسکن موجب تست تمامی صفحات شما می شود تا این اطمینان را داشته باشد که توسط موبایل به راحتی سایت شما لود می شود و یا به صورت آفلاین نیز می تواند در دسترس باشد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 52 = 59

دکمه بازگشت به بالا
بستن