اخبار

قابلیت کش جست و جوی گوگل در حال حذف است

طبق اعلام Google، کش جست و جوی گوگل که یک عکس فوری از صفحه وب را ذخیره می کند، دیگر مورد نیاز نیست و حذف خواهد شد.

رابط جستجوی گوگل در یک پست X که توسط The Verge دیده شده است، گفت که یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین ویژگی های جستجوی Google، یعنی کش جست و جوی گوگل در حال بازنشستگی است.

این قابلیت ها که بیشتر با دکمه “Cached” شناخته می شوند، یک عکس فوری از یک صفحه وب هستند که آخرین باری که گوگل آن را ایندکس کرده است. با این حال، به گفته گوگل، آنها دیگر مورد نیاز نیستند.

با این حال، امروزه این ویژگی برای چیزی بیش از یک نسخه پشتیبان از صفحه وب استفاده می شود. بسیاری از مردم برای بررسی اعتبار یک سایت به آن تکیه می کنند و مدیران سئو می توانند از این ویژگی برای بررسی صفحات خود برای وجود خطا استفاده کنند. بسیاری از کاربران، به‌ویژه متخصصان اخبار، از حافظه پنهان استفاده می‌کنند تا ببینند آیا یک وب‌سایت اخیراً با اطلاعات اضافه یا حذف شده است یا خیر. و گاهی اوقات، یک کش می تواند به شما اجازه دهد سایتی را که در منطقه شما مسدود شده است بررسی کنید.

قبلاً، با کلیک بر روی منوی سه نقطه در کنار یک نتیجه، گفتگوی “درباره این نتیجه” با دکمه Cached در پایین سمت راست باز می شود. اما اکنون، منوی بسیار بزرگتری را باز می کند که صفحه «درباره» یک وب سایت، توضیحات ویکی پدیا، تنظیمات حریم خصوصی و موارد دیگر را نشان می دهد. دکمه ذخیره شده در حافظه پنهان در حال حاضر هیچ جا دیده نمی شود.

هیچ یک از نظرات در پاسخ های سالیوان مثبت نبود، با یکی از کاربران سئو گفت: “چرا این تابع را حذف می کنید؟ واقعا برای همه سئو کارها مفید است.” سالیوان گفت که گوگل ممکن است روزی پیوندهایی را به آرشیو اینترنت که قبلاً دکمه پیوند کش وجود داشت، در About This Result اضافه کند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن