اخبار

آپدیت گوگل در مورد حذف تصویر از فهرست جستجو

آپدیت گوگل راهنمای حذف تصویر خود را با محتوای جدیدی به روز کرد که به چندین نکته فنی شفافیت می بخشد. در ادامه درباره حذف تصویر از فهرست جستجو می خوانیم.

گوگل راهنمای حذف تصویر از فهرست جستجو اضطراری و غیر اضطراری با جزئیات اضافه شده به روز کرد که وضوح جدیدی به اسناد می دهد. اولین مورد اضافه شده به مستندات پاراگراف زیر است:

برای حذف سریع تصاویر میزبانی شده در سایت خود از نتایج جستجوی Google، از ابزار Removals استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که مگر اینکه تصاویر را نیز از سایت خود حذف کنید یا تصاویر را همانطور که در بخش حذف تصاویر غیر اضطراری توضیح داده شده مسدود کنید، پس از منقضی شدن درخواست حذف، ممکن است تصاویر در نتایج جستجوی Google دوباره ظاهر شوند.

حذف تصویر از فهرست جستجو وقتی در CDN یا CMS به تصاویر دسترسی ندارید

سناریوی بعدی زمانی است که یک تصویر در یک CDN میزبانی می شود اما به هر دلیلی نمی توان به آنها دسترسی داشت یا CMS از مسدود کردن تصویر جلوگیری می کند.

این پاراگراف اضافه شده است:

اگر به سایتی که تصاویر شما را میزبانی می کند (به عنوان مثال CDN) دسترسی ندارید یا CMS شما راهی برای مسدود کردن تصاویر با هدر noindex X-Robots-Tag HTTP یا robots.txt ارائه نمی دهد، ممکن است باید تصاویر را به طور کامل از سایت خود حذف کنید.

تغییر به راهنمای در Robots.txt Wildcards

تغییر بعدی اساسی تر است زیرا جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از حروف عام ارائه می دهد. حروف عام در این زمینه به استفاده از نماد * مربوط می شود که به این معنی است که هر شخصیتی می تواند آنجا باشد.

این قسمت شامل مواد زیر است:

  • “# کاراکتر عام در نام فایل برای
  • # تصویری که پسوند مشترک دارند:”
  • # تصویری که یک پسوند مشترک دارند. مثلا،
  • # animal-picture-UNICORN.jpg و
  • # animal-picture-SQUIRREL.jpg

آخرین تغییرات مهم، قسمتی است که در مورد استفاده از noimageindex هشداری ارائه می دهد. توجه داشته باشید که افزودن برچسب noimageindex robots به یک صفحه خاص از ایندکس شدن تصاویر تعبیه شده در آن صفحه نیز جلوگیری می کند. با این حال، اگر همان تصاویر در صفحات دیگر نیز ظاهر شوند، ممکن است از طریق آن صفحات ایندکس شوند. برای اطمینان از مسدود شدن یک تصویر خاص بدون توجه به جایی که ظاهر می شود، از هدر پاسخ HTTP noindex X-Robots-Tag استفاده کنید. این آخرین سری از به‌روزرسانی‌های مداوم اسناد Google است. صفحات وب طولانی ویرایش می شوند تا مختصرتر شوند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

33 + = 43

دکمه بازگشت به بالا
بستن