اخبار

تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل در چت بات Bard عرضه می شود

اندرو هاتچینسون مدیر محتوا و رسانه های اجتماعی گوگل از راه اندازی قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل در چت بات Bard خبر داد.

  • Bard چت ربات هوش مصنوعی مولد گوگل بسیار شبیه ChatGPT است.
  •   Gemini گروه بزرگ مدل زبانی گوگل (LLM) است، مانند GPT
  •   Imagen سیستم تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل است
تولید تصویر هوش مصنوعی
تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل در چت بات Bard عرضه می شود

کارمند این شرکت درباره تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل گفت:

دسامبر گذشته، Gemini Pro را به زبان انگلیسی وارد Bard کردیم و به بارد توانایی‌های پیشرفته‌تری برای درک، استدلال، خلاصه‌سازی و کدنویسی دادیم. امروز Gemini Pro in Bard به بیش از 40 زبان و بیش از 230 کشور و منطقه در دسترس خواهد بود، بنابراین افراد بیشتری می توانند با این نسخه سریعتر و توانمندتر Bard همکاری کنند.

اساسا، گوگل اکنون چت ربات Bard خود را قدرتمندتر می کند، با مدل های پیشرفته هوش مصنوعی که پاسخ های آن را تقویت می کنند، در حالی که قابلیت تولید تصویر را درون خود بارد، که توسط Imagen طراحی شده است اضافه می کند.

در مسیر تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل رویکرد محتاطانه ای را در پیش گرفته است و دیگران را به خاطر فشار بیش از حد سخت و سریع با ابزارهای هوش مصنوعی خود مورد انتقاد قرار داده است. برخی این را به‌عنوان سوگیری ضد رقابتی می‌دانند و گوگل صرفاً از خود محافظت می‌کند، زیرا افراد بیشتری برای جست‌وجو به ابزارهایی مانند ChatGPT روی می‌آورند.

اما نظر گوگل این است که هوش مصنوعی مولد باید به آرامی به کار گرفته شود تا سوء استفاده را کاهش دهد، زیرا قبلاً منجر به مشکلات مختلفی از نظر نظارتی شده است.

اما گوگل با چندین ابزار هوش مصنوعی مولد خود، گام‌های بعدی را برمی‌دارد، همانطور که اشاره شد، بارد، تفکر سیستمی و ایجاد تصویر بهبودیافته، نقشه‌های گوگل اکنون جستارهای مکالمه‌ای جدید را دریافت می‌کند که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، برای تسهیل کشف مکان، و Imagen 2، مرحله بعدی سیستم ایجاد بصری آن، همچنین در ابزارهای تولید تصویر خود ارائه می شود.

این قابلیت فرصت بیشتری را برای ایجاد تصاویر بصری بهتر در سیستم‌های Google فراهم می‌کند، سیستم‌هایی که با حفاظت‌های مختلف نیز ایجاد می‌شوند تا «خروجی‌های مشکل‌ساز مانند محتوای خشونت‌آمیز، توهین‌آمیز یا صریح جنسی» را محدود کنند.

تمام تصاویر تولید شده با Imagen 2 در محصولات مصرفی ما توسط SynthID، ابزاری که توسط Google DeepMind توسعه یافته است، علامت گذاری می شوند که یک واترمارک دیجیتال را مستقیماً به پیکسل های تصاویری که تولید می کنیم اضافه می کند. واترمارک های SynthID برای چشم انسان نامحسوس هستند اما برای شناسایی قابل تشخیص هستند.

بنابراین از این نظر، نسل‌های هوش مصنوعی گوگل می‌توانند ایمن‌تر و قابل اعتمادتر باشند. گوگل امیدوار است که رویکرد محتاطانه تر و سنجیده ترش در درازمدت پیروز شود، در حالی که منابع و ظرفیت بیشتری نسبت به بسیاری از رقبای خود دارد.

گوگل می گوید Gemini Pro اکنون در Bard در دسترس است، در حالی که Imagen 2 اکنون در Bard، ImageFX، SGE و Vertex AI در دسترس است. راهنماهای مولد هوش مصنوعی گوگل در Maps از این هفته آزمایش خود را با کاربران آمریکایی آغاز خواهند کرد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

37 + = 44

دکمه بازگشت به بالا
بستن