سئو

الگوریتم جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

الگوریتم جستجوی گوگل به راحتی یکی از تاثیرگذارترین فناوری هایی است که تاکنون ایجاد شده است. با تخمینی 5.6 میلیارد جستجوی گوگل در روز، می توان گفت که گوگل تاثیر زیادی بر جهان و کسب و کار شما دارد. اما الگوریتم جستجوی گوگل چیست؟ چگونه کار می کند؟ و مهمتر از همه، چگونه می توانید در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید و ترافیک بیشتری دریافت کنید؟

الگوریتم جستجوی گوگل چیست؟

الگوریتم جستجوی گوگل به فرآیندی که گوگل برای رتبه بندی محتوا استفاده می کند اشاره دارد. صدها عامل از جمله ذکر کلمات کلیدی، قابلیت استفاده و بک لینک ها را در نظر می گیرد. گوگل چندین الگوریتم جستجو دارد که همه با هم کار می کنند تا بهترین نتایج را به دست آورند. در این مقاله، ما بر روی الگوریتم(های) رتبه‌بندی گوگل تمرکز می‌کنیم.پ

الگوریتم جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

الگوریتم گوگل بسیار پیچیده است و نحوه دقیق کارکرد آن مشخص نیست. اعتقاد بر این است که بیش از 200 فاکتور رتبه بندی وجود دارد و هیچ کس همه آنها را نمی داند. وقتی به یک “الگوریتم جستجو” فکر می کنید – همانطور که به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مربوط می شود – اولین چیزی که به ذهن می رسد احتمالاً فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. به عبارت دیگر، گوگل هنگام تصمیم گیری برای رتبه بندی کدام صفحات و به چه ترتیبی به چه چیزی نگاه می کند؟

به طور مستقیم برخی از برجسته ترین عوامل رتبه بندی گوگل عبارتند از:

  1. بک لینک ها
  2. تازگی محتوا
  3. کلمات کلیدی
  4. تجربه ی کاربر

بک لینک ها

بک لینک ها که به عنوان لینک های ورودی نیز شناخته می شوند، هایپرلینک هایی در یک وب سایت هستند که به وب سایت دیگر یا صفحات دیگری اشاره می کنند. این پیوندها در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ضروری هستند و تاثیر قابل توجهی بر رتبه وب سایت در موتورهای جستجو و دیده شدن کلی در اینترنت دارند.

تازگی محتوا

تازگی محتوا به میزان «تازه» یا جدید بودن محتوای صفحه وب شما اشاره دارد. آخرین باری که آپدیت شد کی بود؟

کلمات کلیدی

سعی کنید کلمه کلیدی دقیق خود را چندین بار در چندین مکان در صفحه قرار دهید، از جمله:

  • عنوان
  • حداقل یک عنوان فرعی
  • آدرس صفحه
  • پاراگراف

تجربه کاربری

تجربه کاربری (UX) شامل موارد مختلفی است، از جمله موارد زیر:

  • سرعت بارگذاری صفحه
  • ناوبری بصری و پیوند داخلی
  • سازگاری با موبایل
  • طراحی سایت

کجا می توان به روز رسانی های رسمی گوگل را پیدا کرد

گوگل چندین کانال دارد که به‌روزرسانی‌های عمومی را در مورد تغییرات الگوریتم خود منتشر می‌کنند و اسناد عمومی رسمی زیادی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم خود دارد. در اینجا چند منبع عالی برای به روز ماندن در مورد کارهایی که گوگل انجام می دهد وجود دارد:

توجه به این نکته ضروری است که عوامل رتبه بندی خاص و اهمیت نسبی آنها می تواند در طول زمان با به روز رسانی الگوریتم گوگل تغییر کند. برای ماندن در صفحه اول نتایج جستجو، صاحبان وب سایت و متخصصان سئو باید با این تغییرات همگام باشند و سایت خود را بر این اساس بهینه کنند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 63 = 65

دکمه بازگشت به بالا
بستن