سئو

چگونه صفحات یتیم سایت را اصلاح کنیم؟

صفحات یتیم یا orphan pages در وب سایت ها، به صفحات وب اطلاق می شود که از هیچ صفحه دیگری در همان وب سایت به آنها لینک داده نشده است. این صفحات ایزوله هستند و هیچ لینک داخلی که به آن ها اشاره می کند ندارند و پیدا کردن و دسترسی به آنها را برای کاربران و موتورهای جستجو دشوار می کند. صفحات یتیم به چند دلیل می توانند مشکل ساز باشند زیرا orphan pages اغلب توسط بازدیدکنندگان وب سایت به راحتی قابل کشف نیستند و این موضوع می تواند بر عملکرد کلی سئو وب سایت تأثیر بگذارد.

صفحات یتیم چیست؟

صفحات یتیم صفحاتی هستند که موتورهای جستجو ممکن است در کشف آنها مشکل داشته باشند زیرا از هیچ صفحه دیگری در سایت به آنها لینک داده نشده است. معمولا orphan pages به دلایل مختلفی رخ می دهند. شایع‌ترین علت، نداشتن فرآیندهایی برای انتقال سایت، تغییرات پیمایش، طراحی مجدد سایت، محصولات موجود در انبار ، آزمایش، یا صفحات برنامه‌نویس اس

موتورهای جستجو برای یافتن صفحات یتیم مشکل دارند زیرا از پیوندها برای کمک به کشف محتوای جدید و درک اهمیت صفحه استفاده می کنند. فرض کنید یک صفحه وب جدید منتشر کرده اید و فراموش کرده اید که از جای دیگری در سایت خود به آن پیوند دهید. اگر صفحه در نقشه سایت شما نباشد و بک لینک نداشته باشد، گوگل آن را پیدا یا ایندکس نمی کند.

چگونه صفحات یتیم را تعمیر کنیم

بازاریابان اغلب این اشتباه را مرتکب می شوند که به سادگی لینک های داخلی را به تمام orphan pages اضافه می کنند. مشکل اصلی این رویکرد این است که فقط به این دلیل که یک اصلاح سریع در همه صفحات اعمال می شود به این معنی نیست که کارساز باشد.

  • شناسایی صفحات یتیم:

با شناسایی orphan pages در وب سایت خود شروع کنید. شما می توانید این کار را به صورت دستی با بررسی ساختار وب سایت خود یا با استفاده از ابزارهای بررسی وب سایت انجام دهید که می تواند صفحات بدون لینک داخلی را شناسایی کند.

  • بررسی محتوا:

محتوای هر صفحه یتیم را برای تعیین ارتباط و اهمیت آن ارزیابی کنید. برخی از صفحات یتیم ممکن است قدیمی باشند یا دیگر مورد نیاز نباشند، در این صورت ممکن است آنها را حذف کنید.

  • پیوند داخلی:

هدف اصلی اضافه کردن پیوندهای داخلی به orphan pages از سایر صفحات مرتبط و دارای پیوند خوب در وب سایت شما است.

  • نقشه سایت XML:

صفحات یتیم را در نقشه سایت XML وب سایت خود قرار دهید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا این صفحات را کشف و فهرست کنند.

  • فایل Robot.txt:

مطمئن شوید که فایل robots.txt شما ربات‌های موتور جستجو را از خزیدن صفحات یتیم مسدود نمی‌کند. فایل robots.txt را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دسترسی به این صفحات را ممنوع نمی کند.

  • ایجاد محتوای جدید:

اگر متوجه شدید که برخی از orphan pages ضروری هستند اما فاقد محتوای معنادار هستند، به گسترش و بهبود محتوا برای ارزشمندتر کردن آنها برای کاربران فکر کنید.

با دنبال کردن این مراحل، می توانید به طور موثر صفحات یتیم را در وب سایت خود اصلاح کنید، تجربه کاربری را بهبود بخشید و عملکرد سئو سایت خود را افزایش دهید.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

24 + = 30

دکمه بازگشت به بالا
بستن