طراحی و ساخت وبسایت

چگونه پردازش پرداخت آنلاین را ایمن تر کنیم؟

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید و پرداخت را به صورت دیجیتال انجام می‌دهید، باید مطمئن شوید که پرداخت به صورت ایمن پردازش می‌شود. در اینجا چند روش عالی برای امن تر کردن پرداخت آنلاین آورده شده است.

اهمیت پرداخت آنلاین

با رونق تجارت الکترونیک، افراد بیشتری به خرید آنلاین می‌پردازند. متأسفانه، این بدان معناست که هزاران نفر از کارت‌های بانکی خود در وب‌سایت‌های سراسر جهان استفاده می‌کنند و فرصت طلایی را برای هکرها برای دستیابی به اطلاعات حساس فراهم می‌کنند.

اگر یک کسب و کار کوچک با فروشگاه آنلاین هستید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که امنیت پردازش پرداخت خود را تقویت کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مشتریان شما در خطر نیست. فشرده سازی سپرده شما همچنین می‌تواند احتمال کلاهبرداری شما را کاهش دهد.

11 روش برای امن تر کردن پرداخت آنلاین 

برای شروع، به نکاتی در این وبلاگ نگاه کنید و کار را برای مجرمان سایبری سخت تر کنید تا آنچه را که برای ساختن آن زحمت کشیده اید، از بین ببرند.

1. از یک افزونه استفاده کنید

افزونه درگاه پرداخت WooComm نه تنها پرداخت ها را سریع تر و آسان تر می‌کند، بلکه ایمن تر نیز می‌کند. این نرم افزار مفید به این معنی است که شما مجبور نخواهید بود اطلاعات کارت مشتریان را از طریق وب سایت های شخص ثالث هدایت کنید. در عوض، می‌توانید از وردپرس و ووکامرس به طور یکپارچه و بدون دخالت پردازشگرهای پرداخت استفاده کنید که به طور بالقوه می‌توانند اطلاعات حساس را در معرض خطر قرار دهند. نگران نباشید؛ مشتریان همچنان می توانند از انواع کارت های نقدی و اعتباری برای پرداخت هزینه محصولات خود استفاده کنند.

2. داده های مشتری را رمزگذاری کنید

اگر داده‌های مشتری را در وب‌سایت خود ذخیره می‌کنید و به مشتریان این امکان را می‌دهید که اطلاعات کارت خود را در حساب خود ذخیره کنند، باید این اطلاعات را رمزگذاری کنید. رمزگذاری به این معنی است که حتی اگر هکرها وب سایت شما را به خطر بیاندازند، رمزگشایی هر مشتری یا اطلاعات مالی برای آنها عملا غیرممکن خواهد بود.

نرم‌افزار رمزگذاری از کلیدهای دیجیتال و الگوریتم‌های ریاضی برای تبدیل داده‌ها به کد پیچیده‌ای استفاده می‌کند که فقط توسط شخصی با کلید خاصی که اطلاعات درهم شده را باز می‌کند، رمزگشایی می‌کند.

3. نیاز به احراز هویت دو مرحله ای در پرداخت آنلاین

برای جلوگیری از استفاده مجرمان سایبری از داده های کارت در پرداخت آنلاین یا هک کردن حساب های مشتری که در آن جزئیات پرداخت ذخیره می‌شود، احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید.

مشتریان باید کد ارسال شده به تلفن همراه خود را وارد کنند یا تراکنش های خود را در برنامه های بانکداری تلفن همراه خود تأیید کنند. شما اطمینان بیشتری خواهید داشت که شخصی که برای کالاها یا خدمات پرداخت می‌کند، همان کسی است که می گوید، زیرا به شماره تلفن متصل به کارت مورد استفاده دسترسی خواهد داشت.

4. از رمزهای عبور قوی استفاده کنید

برخی از وب سایت ها به شما اجازه می‌دهند تقریباً از هر کلمه ای برای رمز عبور استفاده کنید، اما در حالت ایده آل، باید از مشتریان بخواهید که از یک رمز عبور قوی برای پرداخت آنلاین استفاده کنند.

رمزهای عبور قوی ترکیبی از حروف و اعداد در حروف بزرگ و کوچک و کاراکترهای خاص هستند. همچنین ممکن است بخواهید از استفاده مشتریان از نام یا تاریخ تولد خود در رمزهای عبور خود جلوگیری کنید، زیرا حدس زدن آنها آسان است و ممکن است مجرمان سایبری به آنها دسترسی پیدا کنند.

برخی از توصیه های ضروری که باید به مشتریان هنگام ایجاد رمزهای عبور قوی خود ارائه دهید عبارتند از:

  • پسوردهای قوی باید حداقل 15 کاراکتر داشته باشند
  • از جایگزین کردن حروف به جای اعدادی که شبیه حروفی هستند که جایگزین می شوند خودداری کنید. مثال: P455w0rd.
  • از کلمات فرهنگ لغت استفاده نکنید. در عوض، از کلمات ساخته شده یا ترکیبات تصادفی حروف و اعداد استفاده کنید.
  • از مسیرهای متوالی صفحه کلید مانند qwerty اجتناب کنید.

5. شماره های CVV را بخواهید

درخواست از مشتریان برای وارد کردن شماره CVV ، خطر این که مجرمان سایبری بتوانند از جزئیات دزدیده شده در وب سایت شما استفاده کنند را کاهش می دهد. این به این دلیل است که شماره‌های CVV معمولاً فقط در یک کارت فیزیکی موجود است، بنابراین اگر کارت مشتری به سرقت رفته باشد، احتمالاً یک خرید واقعی است.

6. در بیمه مسئولیت سایبری سرمایه گذاری کنید

اگرچه این مرحله پرداخت‌ها را امن‌تر نمی‌کند، اما در صورت بروز مشکل از شما محافظت می‌کند. متأسفانه بنابراین حتی برجسته‌ترین شرکت‌ها هنوز هم نقض داده‌ها را تجربه می‌کنند. با این حال، بیمه مسئولیت سایبری می تواند زمانی که هکرها موفق به دسترسی به سیستم کسب و کار شما یا جزئیات پرداخت مشتریان شما شوند، از شما محافظت می کند.

نقض داده ها می‌تواند گران باشد، به خصوص اگر مجبور باشید به مشتریانی که داده های آنها به خطر افتاده است غرامت بپردازید. همچنین ممکن است جریمه هایی را که برای نقض داده ها صادر می‌شود پوشش دهد.

7. از گواهی SSL استفاده کنید.

گواهینامه های SSL وب سایت شما و هرگونه تراکنش روی آن را ایمن تر می‌کند و به مصرف کنندگان نشان می‌دهد که امنیت را جدی می‌گیرید. علاوه بر این، گواهی‌های SSL را می‌توان به سرعت و به راحتی توسط بازدیدکنندگان وب‌سایت شما با قفل کوچک در گوشه نوار جستجو شناسایی کرد (این بدان معناست که آدرس وب شما HTTPS:// در ابتدای آن خواهد بود).

SSL تضمین می‌کند که ارتباطات در وب سایت شما رمزگذاری شده است. با این حال، ممکن است بخواهید روی اقدامات امنیتی اضافی نیز سرمایه گذاری کنید، زیرا گواهی SSL حداقل حداقلی است که همه وب سایت ها باید این روزها داشته باشند.

8. هاست وب سایت خود را با دقت انتخاب کنید.

انتخاب ارزان ترین هاست موجود هنگام راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار کوچک شما می‌تواند وسوسه انگیز باشد. علاوه بر این، برخی از میزبان‌های وب‌سایت در ایمن نگه‌داشتن داده‌های شما بهتر از سایرین هستند، اما ممکن است مجبور باشید برای دسترسی به این ویژگی‌های امنیتی اضافی هزینه بیشتری بپردازید.

9. جزئیات پرداخت آنلاین را ذخیره نکنید.

در حالی که می‌تواند برای مشتریان مفید باشد که هنگام بازگشت به وب سایت شما، اطلاعات پرداخت خود را برای پرداخت سریعتر ذخیره کنند، اما خطر امنیتی قابل توجهی دارد. با ذخیره اطلاعات کارت اعتباری یا آدرس‌های شخصی، کسب‌وکار خود را در برابر نقض اساسی‌تر از زمانی که این داده‌ها را ذخیره نکرده بودید، باز می‌کنید. اگر هکرها موفق به دسترسی به رمزهای عبور مشتریان شوند، اگر اطلاعات پرداخت آنها را ذخیره کرده باشید، می‌توانند بسیار بیشتر از سابقه خرید آنها را مشاهده کنند.

اگر نگران حذف این گزینه از همه مشتریان خود هستید، به بازدیدکنندگان آگاه از امنیت اجازه دهید تا از ذخیره جزئیات پرداخت خودداری کنند. سپس، به جای ذخیره خودکار جزئیات، از مشتریان بپرسید که آیا مایلند جزئیات خود را حفظ کنند یا خیر و یک سلب مسئولیت کوتاه در مورد خطرات امنیتی اضافه کنید تا کاملاً از تصمیم خود مطلع شوند.

10. امنیت سه بعدی را در پرداخت آنلاین فعال کنید

احتمالاً هنگام پرداخت آنلاین با کارت با امنیت سه بعدی مواجه شده اید، زیرا اکنون اکثر بانک ها آن را در تراکنش های کارتی فعال می‌کنند. متاسفانه امنیت سه بعدی به معنای امنیت سه بعدی نیست. با این حال، به جای آن مخفف 3 Domain Server است، به این معنی که پرداخت ها قبل از تایید باید از طریق سه طرف انجام شود.

امنیت سه بعدی پرداخت مشتری را از وب سایت شما به صفحه ای امن از ارائه دهنده پرداخت خود هدایت می‌کند. آنها باید اطلاعات شخصی یا کدی را برای تایید یک تراکنش وارد کنند.

11. بر کلاهبرداری نظارت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای ایمن نگه‌داشتن پرداخت آنلاین جلوگیری از مشکلات بسیار قبل از وقوع آن است. نظارت بر تقلب در وب سایت شما به شما این امکان را می‌دهد که قبل از وقوع هر گونه فعالیت مشکوکی وارد عمل شوید، اما شروع کار همیشه آسان نیست.

به جای تلاش برای نظارت بر تقلب به صورت دستی، استفاده از نرم افزار اسکن تقلب را در نظر بگیرید که در صورت تشخیص هر چیزی که ناخوشایند به نظر می‌رسد، هشدارهایی را برای شما ارسال می‌کند. سپس، هنگامی که تمام داده ها برای شما جمع آوری و تجزیه و تحلیل شد، تشخیص الگوها و عمل بر روی فعالیت های بالقوه کلاهبرداری بسیار آسان تر خواهد بود.

سخن پایانی

هنگام ایمن سازی پردازش پرداخت باید موارد زیادی را در نظر گرفت، اما هیچ وب سایتی به اقدامات ذکر شده در بالا نیاز ندارد. در عوض، از ترکیبی از نکات ذکر شده در این وبلاگ استفاده کنید که برای نیازها و بودجه شما کار می‌کند. هنگامی که این تعهد مهم را به ایمنی انجام دهید، مشتریان شما احساس امنیت بیشتری برای خرید با شما خواهند داشت.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 31 = 37

دکمه بازگشت به بالا
بستن