بازاریابی

راه هایی برای حفظ مشتری فروشگاه آنلاین

حفظ مشتریان فعلی مقرون به صرفه تر از تبدیل مشتریان جدید است. به همین دلیل است که حفظ مشتری آنلاین برای تجارت الکترونیک یا  حفظ مشتری فروشگاه آنلاین بسیار مهم است. اگر بتوانید مشتریان را وادار به بازگشت و خرید از سایت خود کنید، در طول زمان موقعیت بهتری برای ایجاد فروش ثابت خواهید داشت.

خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که به تیم شما کمک می‌کند تا در حفظ مشتری فروشگاه آنلاین موفق شوند که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

8 راه برای حفظ مشتری فروشگاه آنلاین

ما هشت استراتژی را گردآوری کرده‌ایم که تجارت الکترونیک شما می‌تواند از آن برای بهبود  حفظ مشتری فروشگاه آنلاین استفاده کند. استراتژی های حفظ مشتری آنلاین، اتخاذ بازاریابی ایمیلی، خوشحال کردن مشتریان، داشتن یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی، ارائه یک برنامه پاداش، شخصی سازی تجربه، حفظ ظاهر برند تجاری، ارائه گزینه های تحویل و بازگشت بیشتر، به مشتریان دلیلی برای ایجاد یک حساب کاربری ارائه می‌دهد. در زیر به بررسی هر یک از موارد  حفظ مشتری فروشگاه آنلاین می‌پردازیم.

1. بازاریابی ایمیلی را بپذیرید

ایمیل یک راه عالی برای ارتباط با مشتریان تجارت الکترونیک است. به محض اینکه یک مشتری جدید خریدی انجام داد، با یک پیام ایمیل خوش آمدگویی از او استقبال کنید. از این فرصت برای تشکر از خرید آنها استفاده کنید. سپس، گزینه هایی را برای فروش بیش از حد و فروش متقابل ارائه دهید.

مشتریان همچنین ممکن است در صورتی که اخیراً خریدی انجام نداده باشند، از آنجا دور شوند. با ارسال ایمیل های مکرر این مشتریان را درگیر خود نگه دارید. به عنوان مثال، می‌توانید یک ایمیل «دلم برات تنگ شده!» با کد تخفیف برای تشویق آنها به خرید دوباره ارسال کنید.

2. مشتریان را خوشحال کنید

تلاش بیشتر برای مشتریان به آنها کمک می‌کند تا برند شما را به خاطر بسپارند. اما به یاد داشته باشید: خدمات استثنایی بیش از یک تلاش یکباره است. فعالیت‌های مستمر و منظم به مشتریان نشان می‌دهد که شرکت شما از خدمات استثنایی به عنوان چیزی فراتر از یک ترفند برای به دست آوردن فروش استفاده می‌کند.

برای مثال، می‌توانید نمونه‌های رایگان را با سفارش اضافه کنید، خدمات مشتری خود را فراتر از آن بگذارید، یا آزمایش‌های رایگان ارائه دهید.

3. حضور قوی در رسانه های اجتماعی داشته باشید

داشتن یک برنامه شبکه اجتماعی جامد می تواند تفاوت بین ماندن یا سرگردانی مشتریان باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که نسل هزاره یا نسل Z جمعیت هدف شما باشد. بنابراین اگر آنلاین محصولات خود را می‌فروشید، به حضور قوی در رسانه های اجتماعی نیاز دارید.

با پاسخ دادن به هر سوال و نگرانی شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتریانی که چیزهای مثبتی در مورد برند شما به اشتراک می گذارند احساس می کنند شناخته شده و گرامی هستند. شما باید نحوه تعامل مشتریان با کانال های رسانه های اجتماعی خود را از طریق منشن ها، هشتگ ها و پست های مستقیم نظارت کنید.

رسانه های اجتماعی همچنین راه بسیار خوبی برای ارتباط با مشتریان از طریق طنز است. برای الهام گرفتن، به حساب توییتر وندی مراجعه کنید، که به خاطر پست‌های خنده‌دار و پاسخ‌هایی به دیگر کاربران و شرکت‌های توییتر معروف است.

4. یک برنامه پاداش ارائه دهید

برنامه های جوایز به مشتریان دلیلی برای بازگشت دوباره می‌دهد. به هر حال، جمع آوری ستاره، امتیاز یا پول یا هر سیستمی که تصمیم به استفاده از آن دارید، به مشتریان امکان می‌دهد به یک محصول یا تخفیف رایگان نزدیک شوند.

5. برای حفظ مشتری فروشگاه آنلاین تجربه را شخصی کنید

برندهای تجارت الکترونیک از طریق پایگاه داده آنلاین خود به تاریخچه خرید مشتری دسترسی دارند. با شخصی سازی تجربیات مشتری بر اساس سابقه خرید آنها، از این به نفع خود برای  حفظ مشتری فروشگاه آنلاین استفاده کنید. این کار می‌تواند به ارتباطات مشتری نیز گسترش یابد. اگر یک خبرنامه ایمیل دارید، می‌توانید آن را با به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط، مانند پست های وبلاگ، بر اساس خریدهای گذشته شخصی سازی کنید.

6. ظاهر نام تجاری خود را حفظ کنید

به‌عنوان یک برند تجارت الکترونیک، ممکن است مکان مناسبی نداشته باشید. این بدان معناست که برای جلب توجه مصرف کننده باید به سایر اشکال برندسازی مانند طرح های رنگی، فونت ها و تصاویر دیجیتالی تکیه کنید.

7. گزینه های تحویل و بازگشت بیشتری را ارائه دهید

مشتریان می خواهند تجربه خرید آنلاین آنها به همین راحتی باشد. این اغلب دلیل اصلی انتخاب آنها برای خرید آنلاین به جای خرید در فروشگاه است. با ارائه گزینه های تحویل و بازگشت بیشتر، تجربه آنها را تا حد امکان ساده کنید.

برای مصرف کننده صبور، حمل و نقل استاندارد وجود دارد. برای خریدار پر استرس و معطل، ارسال یک روزه وجود دارد. برای مشتری اوه، من به صورت ناگهانی چیزهای زیادی خریدم و پشیمان هستم، بازپرداخت رایگان وجود دارد. گزینه ای برای هر نوع فردی برای تضمین تجربه ای بدون استرس برای همه داشته باشید.

8. به مشتریان دلیلی برای ایجاد حساب کاربری بدهید

با واداشتن آنها به ایجاد حساب کاربری، مشتریان بیشتری را حفظ کنید. پس از ایجاد یک حساب کاربری، آنها موافقت کردند که شروع به دریافت ایمیل، کسب جوایز و شنیدن در مورد آخرین محصولات شما کنند. آنها با برند شما وارد یک رابطه سودمند متقابل شده اند، که دقیقاً همان نوع رابطه ای است که شما می‌خواهید ایجاد کنید.

با این حال، باید به مشتریان دلیلی برای داشتن یک حساب ارائه دهید. ابتدا، با درخواست نام، ایمیل و رمز عبور، فرآیند ثبت نام را تا حد امکان آسان کنید. سپس، مزایای زیادی را برای کاربران ثبت نام شده ارائه دهید، مانند دسترسی زودهنگام به محصولات جدید، تخفیف های ویژه و جوایز. پس از ثبت نام، احتمالاً برای مدت طولانی تری در کسب و کار شما باقی خواهند ماند.

سخن پایانی

هرچه مشتریان یک سایت تجارت الکترونیک بیشتر به سایت شما برگردند، برند شما بهتر رشد خواهند کرد. این مشتریان نه تنها مستعد خرید هستند زیرا از قبل با محصولات شما آشنا هستند، بلکه احتمالاً اقلام بیشتری را نیز بیشتر خریداری می‌کنند. نتیجه افزایش درآمد برای کسب و کار شما با مزایای متناسب تبلیغات شفاهی مثبت است.

اما محصولات عالی به تنهایی برای پیشبرد تجارت الکترونیک کافی نیستند. برای علاقه مند نگه داشتن مشتریان، به استراتژی های حفظ مشتری فروشگاه آنلاین نیاز دارید که خریداران را به برند شما متصل می‌کند و به آنها دلیلی برای اقدام و خرید مجدد ارائه می‌دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

82 − 81 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن