اخبار

 اگر تغییر هاست وب بر سئو تاثیر می گذارد؟ 

گری ایلیس از گوگل به این سوال پاسخ می دهد که آیا تغییر هاست وب می تواند تأثیر منفی و ماندگاری بر سئو داشته باشد. این یک سوال منطقی است زیرا انتقال یک سایت به یک میزبان وب جدید شامل عوامل فنی متعددی است که می تواند اشتباه کند و بلافاصله تأثیر منفی داشته باشد.

تغییر هاست وب به چه معناست؟

تغییر میزبان وب می تواند پیچیده باشد، اما اگر سایت فقط یک سایت وردپرس معمولی است، مهاجرت به یک میزبان جدید نسبتا آسان است، به خصوص اگر از افزونه ها استفاده می کنید.

اما اگر قبلاً با مدیریت پایگاه داده وب سایت با برنامه هایی مانند phpMyAdmin آشنا هستید و می دانید که چگونه از یک نرم افزار SFTP استفاده کنید، حتی انجام یک انتقال دستی چندان دشوار نیست.

سوالی که پرسیده شد این است:

شرکت من در حال بررسی تغییر میزبان برای وب سایت ما است. آیا تغییر تأثیر منفی و ماندگاری بر رتبه‌بندی سئوی ما خواهد داشت؟

پاسخ گری ایلیز فرض می کند که میزبان وب جدید به خوبی پلتفرم میزبانی وب قدیمی است. بدیهی است که کاهش رتبه میزبانی وب ممکن است با نتایج منفی جزئی تا عمده همراه باشد.

گری دو عامل را ذکر کرد که باید به آنها توجه داشت:

  • دامنه وب سایت Resolvable است
  • زمان توقف حداقل است
  1. وب سایت Resolvable است

این اشاره به نحوه ترجمه نام دامنه به یک آدرس IP است که با محل میزبانی وب سایت مطابقت دارد. این معمولاً به معنای دریافت اطلاعات سرورهای نام (NS) از پلتفرم میزبانی وب سایت جدید است که فایل های سایت در آن قرار دارند و به روز رسانی آن در ثبت کننده نام دامنه. علاوه بر این، A Record (آدرس رکورد) باید آدرس IP صحیح را برای فضای میزبانی وب جدید (و سایر ورودی های مربوط به ایمیل) منعکس کند.

  1. زمان توقف حداقل است

یک سایت می‌تواند پس از چند هفته از کار افتادن بهبود یابد و چند هفته طول می‌کشد تا گوگل دوباره آن را بخزد و همه صفحات وب را دوباره به صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) اضافه کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 2 = 5

دکمه بازگشت به بالا
بستن