بازاریابیسئو

اهمیت نوع بازار یا مارکت تایپ بر موفقیت بازاریابی و سئو

چرا سئوکاران باید نوع بازار یا market type را برای موفقیت استراتژی های بازاریابی درک کنند؟ دستیابی به موفقیت در بازاریابی همیشه برای بازاریابان و سئوکاران چالش برانگیز بوده است زیرا ما اغلب خود را غرق در تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال می کنیم. با این حال، یک عامل مهم و در عین حال نادیده گرفته شده وجود دارد که باید به طور قابل توجهی بر انتخاب ها و اولویت های ما در مورد کانال ها و تاکتیک های بازاریابی تأثیر بگذارد. این مقاله به بررسی اهمیت درک نوع بازار یا مارکت تایپ می‌پردازد که یک کسب‌وکار در آن فعالیت می‌کند و اینکه چگونه می‌تواند تصمیمات بازاریابی ما را شکل دهد.

مارکت تایپ چیست؟ و برای ما به عنوان بازاریاب و سئوکار چه معنایی دارند؟

درک نوع بازاری که کسب و کار در آن فعالیت می کند اغلب نادیده گرفته می شود. چهار نوع بازار مختلف تاثیر زیادی بر نحوه انتخاب و اولویت بندی کانال ها و تاکتیک های بازاریابی ما دارند، یعنی:

  • رقابت کامل
  • رقابت انحصاری
  • انحصار چندجانبه
  • انحصار

1. رقابت کامل

در مارکت تایپ رقابت کامل، بازار هدف ما بزرگ است، خریداران و فروشندگان زیادی وجود دارد و محصولات مشابه هستند. همچنین شرکت ها کنترل زیادی روی قیمت ندارند (سهم بازار شرکت تاثیری بر قیمت ندارد). در این نوع مارکت تایپ مصرف کنندگان می توانند به راحتی بین محصولات جابجا شوند (محصولات مشابه هستند) و کسب و کارها نمی توانند قیمت ها را دستکاری کنند، بلکه تعیین کننده عرضه و تقاضا است.

این بازار برای فروشندگان/کسب و کارها یک نقطه ضعف است زیرا رقابت زیاد است.

  • برندسازی در این نوع بازار

ایجاد آگاهی و اعتماد از برند بهترین راه برای متمایز کردن تجارت شما در این بازار است. محتوا در مرحله آگاهی در کانال های رسانه های اجتماعی و سئو در اولویت است.

  • بومی سازی

در صورت امکان و مرتبط، به فرصت های بومی سازی نگاه کنید. همچنین خدمات مشتری در این ساختار بازار ضروری است و ممکن است راهی باشد که کسب و کار خود را متمایز می کنید.

2. رقابت انحصاری

این به این معنی است که در حالی که هیچ کس به طور مستقیم محصول مشابه کسب و کار شما را ایجاد نمی کند اما جایگزین هایی وجود دارد. در این بازار، رقابت وجود دارد اما نه رقبای مستقیم.

یک مثال می تواند یک وب سایت تجارت الکترونیکی باشد که “لباس شب” می فروشد. در حالی که برندهای مختلف “لباس شب” را می فروشند، هر یک سبک و بازار هدف مشخصی را ارائه می دهند و به آنها اجازه می دهد تا خود را متمایز کنند و وفاداری به برند ایجاد کنند و بنابراین در یک رقابت انحصاری در نظر گرفته شوند.

بازار رقابت انحصاری بسیار شبیه به بازار رقابت کامل است. تفاوت اصلی این است که مصرف کنندگان ممکن است به اندازه کافی در مورد جایگزین های مختلف در بازار اطلاعات نداشته باشند.

  • مانند مارکت تایپ رقابت کامل، کمپین های آگاهی از برند بسیار مهم هستند. اطمینان از اینکه سوالات متداول برند شما در وب سایت شما پاسخ داده می شود ضروری است.
  • در موضوعات پرطرفدار سرمایه گذاری کنید. اینجاست که باید از Google Trends استفاده کنید، با ابزار بازی کنید و کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید تا موضوعات پرطرفدار مرتبط را در استراتژی محتوای خود هدف قرار دهید.

3. مارکت تایپ انحصار چند جانبه

بازار انحصاری به این معنی است که رقابت محدودی وجود دارد. رقبای کمی در بازار وجود دارد و مانع ورود به این بازار زیاد است. نمونه هایی از کسب و کارها در این بازار بازیگران صنعت تلفن همراه و تولیدکنندگان خودرو هستند.

در این نوع مارکت تایپ کسب و کارها مجبور نیستند تخفیف ارائه دهند؛ اگرچه این تاکتیک مفید است، اما به دلیل ساختار بازار ضروری نیست.

4. بازار انحصاری

در بازار انحصاری کسب‌وکارها کنترل کاملی بر قیمت‌گذاری خود دارند، موانع زیادی برای ورود وجود دارد و معمولاً یک تامین‌کننده وجود دارد.

  • شما باید در نتایج جست و جو پیدا شوید

این اصلی ترین چیزی است که برای رشد به عنوان یک تجارت در بازار انحصاری به آن نیاز دارید. شما باید با نام تجاری خود و کلمات کلیدی اصلی در نتایج SERP ظاهر شوید.

سخن پایانی

برای موفقیت در سئو و بازاریابی ما باید مارکت تایپ های موجود را درک کنیم و بدانیم چه استراتژی هایی نسبت به سایرین تاثیر بیشتری خواهند داشت. این کار همچنین هنگام تصمیم گیری در مورد جذب مشتری سئو، برای شما به عنوان یک سئو کار مهم است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن