اخبار

متا قصد دارد تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را برچسب گذاری کند

شرکت متا در حال کار روی فناوری است که می تواند محتوای تولید شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی شخص ثالث را شناسایی کند. متا قصد دارد برچسب گذاری  تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را در فیس بوک، اینستاگرام و Threads افزایش دهد تا به وضوح به تشخیص این تصاویر کمک کند.

تشخیص  تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی بخشی از یک فشار گسترده تر برای از بین بردن اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست است، که به ویژه در بحث با پیامدهای هوش مصنوعی (GAI) بسیار مهم است.

به گفته نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، این شرکت با شرکای سراسر صنعت برای توسعه استانداردهایی کار می کند که شامل نشانگرهایی است که تصویر، ویدیو یا کلیپ صوتی با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است. کلگ در یکی از پست‌های Meta Newsroom نوشت:

«توانایی تشخیص این سیگنال‌ها این امکان را برای ما فراهم می‌کند که تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را که کاربران در فیس‌بوک، اینستاگرام و Threads ارسال می‌کنند برچسب‌گذاری کنیم. ما اکنون در حال ایجاد این قابلیت هستیم و در ماه‌های آینده شروع به اعمال برچسب‌ها به تمام زبان‌های پشتیبانی‌شده توسط هر برنامه خواهیم کرد.»

کلگ اضافه کرد که با گسترش این قابلیت‌ها در سال آینده، متا انتظار دارد در مورد چگونگی ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوای هوش مصنوعی، شفافیتی که افراد ارزشمندتر می‌دانند و چگونه این فناوری‌ها تکامل می‌یابند، اطلاعات بیشتری کسب کند. او نوشت که اینها به اطلاع رسانی بهترین شیوه های صنعت و سیاست های متا کمک می کند.

چه چیزی مانع پذیرش هوش مصنوعی در بازاریابی می شود؟

متا می‌گوید ابزارهایی که روی آن کار می‌کند قادر خواهند بود سیگنال‌های نامرئی را شناسایی کنند، یعنی اطلاعات تولید شده توسط هوش مصنوعی که با استانداردهای فنی C2PA و IPTC مطابقت دارد. به این ترتیب، انتظار می‌رود که بتواند تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی گوگل، OpenAI، مایکروسافت، ادوبی، Midjourney و Shutterstock را مشخص و برچسب‌گذاری کندو

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 3

دکمه بازگشت به بالا
بستن