اخبار

OpenAI چت جی پی تی 4 را منتشر کرد

Open AI بالاخره چت جی پی تی 4 (GPT-4) را راه اندازی کرد. در ادامه قابلیت‌ها و محدودیت‌های جدیدترین مدل هوش مصنوعی را که عملکردی در سطح انسانی در معیارهای مختلف حرفه‌ای و آکادمیک دارد، مطالعه کنید.

  • GPT-4 نسبت به مدل قبلی، GPT-3.5، از نظر قابلیت اطمینان، خلاقیت و مدیریت دستورالعمل‌های ظریف، بهبود یافته است.
  • OpenAI تغییرات زیادی در GPT-4 ایجاد کرده است تا آن را ایمن تر از GPT-3.5 کند و برای کاهش خطرات تلاش کرده است.
  • چت جی پی تی 4 از رویدادهای پس از سپتامبر 2021 اطلاعی ندارد، که می تواند باعث خطاهای استدلال ساده شود.

OpenAI به تازگی آخرین مدل هوش مصنوعی خود، GPT-4 را منتشر کرده است که عملکردی در سطح انسانی در معیارهای مختلف حرفه ای و آکادمیک نشان می‌دهد. چت جی پی تی 4 یک مدل چند وجهی بزرگ است که می‌تواند ورودی های تصویر و متن را بپذیرد و خروجی متن تولید کند. در این مقاله، به قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و خطرات استفاده از GPT-4 خواهیم پرداخت.

توانایی های چت جی پی تی 4

قابلیت‌های GPT-4 نسبت به مدل قبلی، GPT-3.5، از نظر قابلیت اطمینان، خلاقیت و مدیریت دستورالعمل‌های ظریف، بهبود یافته است.

OpenAI مدل را بر روی معیارهای مختلف، از جمله آزمون های شبیه سازی شده طراحی شده برای انسان، آزمایش کرد و دریافت که GPT-4 از مدل های زبان بزرگ موجود بهتر عمل می‌کند. همچنین در زبان‌هایی غیر از انگلیسی، از جمله زبان‌های کم منبع مانند لتونی، ولزی و سواحیلی عملکرد خوبی دارد.

چت جی پی تی 4 می‌تواند هم متن و هم عکس را به عنوان ورودی بپذیرد و این باعث می‌شود که قادر به تولید خروجی متن بر اساس ورودی های متشکل از متن و تصویر باشد. در حالی که قابلیت ورودی تصویری مدل هنوز در مرحله پیش‌نمایش تحقیق است، قابلیت‌های مشابهی را با ورودی‌های متنی نشان داده است.

فرمان پذیری

OpenAI روی هر جنبه ای از طرحی که در پست خود در مورد تعریف رفتار هوش مصنوعی از جمله قابلیت هدایت ارائه شده است، کار کرده است. توسعه دهندگان اکنون می‌توانند سبک و وظیفه هوش مصنوعی خود را با توصیف مسیرها در پیام سیستم تجویز کنند.

کاربران API می‌توانند تجربه کاربران خود را در محدوده شخصی سازی کنند و امکان شخصی سازی قابل توجهی را فراهم کنند.

محدودیت های چت جی پی تی 4

GPT-4 کامل نیست و محدودیت هایی مشابه مدل های قبلی GPT دارد. هنوز هم می‌تواند خطاهای استدلالی ایجاد کند، بنابراین هنگام استفاده از خروجی های مدل زبان، به ویژه در زمینه های پرمخاطب، باید احتیاط کرد. GPT-4 از رویدادهای بعد از سپتامبر 2021 اطلاعی ندارد، که می‌تواند باعث شود خطاهای استدلالی ساده داشته باشد و عبارات نادرست را درست بپذیرد. همچنین ممکن است در مشکلات چالش برانگیز مانند انسان، مانند معرفی مسائل امنیتی در کد خود، شکست بخورد.

OpenAI بهبودهای زیادی در GPT-4 ایجاد کرده است تا آن را ایمن تر از GPT-3.5 کند. GPT-4 نسبت به نسخه قبلی 82 درصد کمتر احتمال دارد محتوای نامناسب ارائه دهد و از سیاست‌های مربوط به موضوعات حساس مانند توصیه‌های پزشکی و آسیب رساندن به خود بهتر پیروی می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن