الگوریتم های سئو

آشنایی با الگوریتم پاندا

آشنایی با الگوریتم پاندا

یکی از اثرگذارترین و مهم ترین الگوریتم ها و البته لازم به ذکر است که یکی از خطرناکترین الگوریتم ها, الگوریتم پاندا است که در صورت نادیده گرفته شدن توسط برخی سایت ها ممکن است دچار عواقب خیلی بدی که در انتظار آن ها مواجه شوند برای مثال گرفتار شدن در زندان گوگل,  با این که بسیار پشیمان و نادم هستند ولی با این حال مجبورند روزگار خود را در آن جا سپری کنند. الگوریتم پاندا با تمرکز خود در روی محتوای تمامی وب سایت ها در صورت مواجه شدن با محتواهای کپی یا بی کیفیت که برخی سایت ها تولید می کنند موجب عصبانیت و گاهاً ناراحتی این پاندا می شوند. البته تمامی اطلاعات الگوریتم پاندا در دست نیست چون بخشی از آن ها جزء رازها و رمز های گوگل می باشد که به راحتی در اختیار همه نمی گذارد.

 

panda algorithmتصویر1-الگوریتم پاندا

دلایل پیدایش الگوریتم پاندا چیست و چرا به وجود آمده است؟

قبل از این که  الگوریتم پاندا توسط گوگل معرفی شود متاسفانه به دلیل اسپم هایی که شروع به ساخت انواع محتواها می کردند فضای کلی اینترنت را محتواهایی با کیفیت پایین پر کرده بود و با وجود حجم زیادی از محتوا مدیریت آن ها برای گوگل خیلی مشکل شده بود. گوگل اقدام به معرفی این الگوریتم مبنی بر ایجاد و تولید محتواهای با کیفیت در سایت ها نمود که به طور کلی با رونمایی الگوریتم پاندا تمامی محتواهای بی کیفیت توسط کاربران نادیده گرفته شد.به طور کلی می توان گفت که هدف اصلی الگوریتم پاندا پاک کردن تمام صفحات اسپم و بهبود دادن تجارب کاربرهای جست و جوی گوگل می باشد که این کار را با امتیاز دادن به صفحات و سایت هایی که دارای محتوای با کیفیت و خوب هستند و با جریمه کردن صفحاتی که دارای محتواها و مطالب بی کیفیت هستند انجام می دهد.

عواملی که موجب برخورد الگوریتم پاندا با محتوای شما می شود:

عواملی که باعث می شود تا موجب خشم پاندای مهربان شود و خط قرمز این الگوریتم می باشد موارد زیر است که به اختصار به آن ها توضیح داده شده است:عواملی که موجب برخورد الگوریتم پاندا با محتوای شما می شود

تصویر2- عواملی که موجب برخورد می شود

  •  ارائه یک محتوای بی روح:

مقاله و محتوایی که تولید می شود باید دارای فیلم یا عکس باشد البته گوگل به خاطر این که محتوای شما دارای عکس نمی باشد شما را تنبیه نمی کند ولی باب میل الگوریتم پاندا در این است که محتوایی که در سایت قرار می گیرد دارای عکس باشد تا محتوا بی روح نباشد.

  • تکرار بیهوده و بیش از اندازه کلمه کلیدی اصلی:

در صفحات سایت که به دلیل دستکاری و تقلب در رتبه سایت جهت قرار گیری در موتور جست و جو انجام می شود و یک سوء استفاده و ترفند جدید می باشد توسط الگوریتم پاندا پیگیری می شود.

  • صفحاتی با محتواهای کوتاه

صفحاتی که دارای محتوای کوتاه و ضعیف هستند با برخورد شدید الگوریتم پاندا مواجه می شود در صورت این که سایت شما دارای صفحات زیاد باشد ولی در هر صفحه دارای چند جمله ی کوتاه باشد مورد تهاجم الگوریتم پاندا قرار می گیرد.

  • مطالبی که توسط ربات ساخته می شود

مطالب و محتواهایی که بدون نظارت شخصی توسط نرم افزار ها تولید شده است.

  • غلط املایی و نگارشی

محتواها و مطالبی که دارای غلط های املائی و نگارشی باشد.

  • کپی رایت

کپی برداری از سایت های دیگر موجب خشم پاندا می شود و بعد از مدتی متوجه می شوید که محتوای شما توسط الگوریتم پاندا از سایت شما حذف شده است.

  • لینک سازی اشتباه

ایجاد لینک های وابسته که بی محتوا هستند و صرفا جهت لینک دادن در صفحات مورد استفاده قرار می گیرند.

  • محتوای تکراری

بازنشر کردن یک محتوا یا مطلب در سایت به این صورت که یک محتوا را در سایت خود دوبار قرار دهید.

  • تبلیغات اضافی

استفاده از تبلیغات کلافه کننده،برای همین است که تبلیغاتی که در سایت قرار می دهید باید به اندازه باشد تا موجب عصبانی شدن کاربر در صورت ورود به سایت شما نشود.

  • مطالب غیر مرتبط

استفاده از مقاله ها و محتواهای غیر مرتبط در سایت. برای مثال در یک سایت آموزش آشپزی، موزیک های جدید محتوا گذاری شده باشد.

  • آپدیت نکردن محتوا

به روز نکردن مقالات و مطالب قدیمی, مطالبی که نیازمند به روز رسانی هستند باید آپدیت شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن