سئو

اسکیما چیست؟

اسکیما چیست؟

زبان نشانه گذاری سایت ها را اسکیما می گویند, معرفی سایت ها به موتورهای جست و جو توسط اسکیما با زبان کد گذاری و یکسری دستورالعمل ها امکان پذیر می باشد. از جمله مشخصاتی که توسط این کد گذاری به گوگل معرفی می شود عبارت است از هدف سایت و رویداد ها و محتوا و نویسنده. با استفاده از این روش موتور جست و جوی گوگل به راحتی با سایت و محتواها می تواند ارتباط برقرار کند و در صدر نتایج قرار بگیرد.

اسکیما (schema)

فرض کنید که از طریق برخی برنامه ها و کد گذاری ها سایت خود را به گوگل معرفی نموده اید, در این حالت گوگل برای هر عبارتی که کاربر جستجو می کند شروع به سرچ کردن آن از دیگر سایت ها می کند به دلیل این که سایت شما برای آن قابل درک نیست ممکن است به خاطر این موضوع سایت شما از رتبه ی پایینی برخوردار شده و در صدر نتایج قرار نگیرد, در صورتی که معرفی محتوای خود را به وسیله ی نشانه گذاری اسکیما انجام داده باشید, موجب تشخیص هرچه بهتر موتور جست و جو شده در صورت رعایت اصول سئو می توانید در نتایج بالاتر قرار بگیرید.

با وجود این موضوع اسکیما یک نشانه گذاری جدید محسوب نمی شود ولی در طول این همه مدت به صورت زیاد مورد استفاده وب مستر ها و مدیران سایت ها قرار نگرفته است, شاید 30 درصد از افراد بداند که نشانه گذاری اسکیما چیست.

 در صورتی که همین نشانه گذاری در بهبود سئو سایت تاثیر مستقیمی دارد. به بیان ساده تر می توان گفت که اسکیما به عنوان یک بخش از سئوی سایت می باشد که مانند یک زبان برنامه نویسی سایت برای موتورهای جست و جو می باشد. و آن ها را با اطلاعات و محتواهای سایت آشنا می کند. به این صورت موتورهای جست و جو  می توانند به اطلاعات موجود در سایت آشنا شده تا در زمان ارائه به کاربران از نتایج دقیق تری استفاده نمایند, در این نوع نشانه گذاری می توان کد گذاری را بر اساس نوع فعالیت و اهداف انجام داد.

مزایای استفاده از کدگذاری اسکیما چیست؟

در سئوی داخلی سایت ها نشانه گذاری اسکیما خیلی وقت است که به کار می رود ولی در بین سایتهای ایرانی دارای رواج کمتری می باشد. در صورتی که افراد از مزایا و فواید این روش با خبر نباشند هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نمی دهند. به دلیل این که اسکیما تاثیر شایان به ذکری در سئو سایت وب سایت شما می تواند داشته باشد و موجب می شود که موتورهای جست و جو با سایت شما خیلی راحت ارتباط برقرار کند و آن را خیلی راحت تر درک کند, درک خیلی بهتر صفحات سایت شما توسط موتورهای جست و جوگر قطعا به نحو شما می باشد چون در این صورت سایت شما در رتبه های خوبی از فهرست جست و جو قرار می گیرد.

در ادامه قصد داریم مزایای  این روش را برای شما توضیح دهیم:

Schema Markup
Schema Markup
  1. در صورت استفاده از این روش تعداد کلیک های سایت شما افزایش می یابد که این موضوع به دلیل افزایش در میزان بازدید اتفاق می افتد. می توانید میزان افزایش بازدهی کاربران و تعداد کلیک ها را در سایت خود از طریق مشخصاتی که در سمت راست بالای صفحه نمایش داده می شود مشاهده کنید. در این کادر مشخصات کلمات کلیدی که مورد جست و جو قرار می گیرد نشان داده می شود و تعداد بازدیدکنندگان و تعداد کلیک ها در این سایت بیشتر می باشد . به این کادر گراف دانش گوگل نیز می گویند.
  2.  نمایش اطلاعات و مشخصات خیلی مفید در زمینه سایت ها اشاره کرد. از نتیجه های این روش ستاره ای است که نمایانگر میزان رضایت کاربران از محتواهای موجود در سایت شما می باشد است. در هنگام نمایش وب سایت شما در فهرستی از نتیجه های گوگل با استفاده از نشانه گذاری اسکیما می توان اطلاعات کاملی را از سایت منتشر کند, این اطلاعات می تواند شامل زمان نوشتن مقاله و تصاویر محصول و تاریخ های ویرایش آن باشد. که این موضوع نظر کاربران را جلب کرده و آن ها را ترغیب به خواندن محتوای شما می کند در نتیجه تعداد کلیک در سایت شما زیاد می شود.
برای مشاهده دیگر مقالات ارتقاء سئو کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن