طراحی و ساخت وبسایت

بررسی زبان های برنامه نویسی سایت

زبان های برنامه نویسی سایت به چه صورت هستند

برنامه نویسی وب و توسعه وب دو رویکرد اساسی در توسعه وب سایت ها می باشند که هر کدام از این دو رویکرد برای ساخت یک وب دارای زبان های مختلف و متعددی هستند. بهتر است قبل از انتخاب بهترین زبان های برنامه نویسی سایت با آن ها آشنا شوید در این مقاله به انواع زبان ها همراه با جوانب متفاوت آن می پردازیم.

ساختار تمامی کدهای وب سایت متشکل از دو قسمت front-end  و back-end می باشد که :

  1. بخش اول که از سمت کاربر می باشد همان طراحی ظاهر سایت با استفاده از برخی زبان های برنامه نویسی سایت است.
  2. بخش دوم که از سمت سرور است برای صفحات استاتیک می باشد. این کد ها وظیفه ی پردازش و انجام عملیات متفاوت و انجام محاسبات را بر عهده دارد.
عوامل موثر برای انتخاب زبان
عوامل موثر برای انتخاب زبان

از آن جایی که در فرآیند طراحی سایت اولین قدم انتخاب بهترین زبان سایت است برای همین علت قبل از شروع به طراحی پروژه باید ببینید برای سایت خود به چه امکاناتی نیاز دارید و این امکاناتی که انتخاب می کنید در کدام یک از زبان های برنامه نویسی سایت برای شما قابل اجرا می باشد. دلیل انتخاب بهترین زبان این است که کامپیوتر ها مانند انسان نیستند و زبان ما را به صراحت نمی فهمند و آن دستوراتی که انتظار داریم را نمی توانند اجرا کنند برای همین علت باید از زبان های برنامه نویسی برای انجام یک کار و اجرای یک دستور استفاده کنیم.

زبان های مختلفی برای برنامه نویسی سایت ها از سمت کاربر وجود دارند  و هر یک از آن ها برای انجام کارهای مخصوصی استفاده می شوند مانند html, css,  java ,php ,python ,c# که به صورت مختصر به معرفی و معیارهای انتخاب آن ها در ادامه مبحث توضیح داده می شود.

معرفی زبان های برنامه نویسی

مهم ترین معیارهای انتخاب زبان سایت و معرفی هر یک از زبان های برنامه نویسی سایت به شرح زیر می باشد:

  • Python:

پایتون به صورت یک زبان مفسری و متن باز می باشد, این زبان شی گرا و چند منظوره است و کاربردهای آن در تحلیل داده ها و توسعه وب سایت و طراحی و نوشتن برنامه های دسکتاپ و ..  است یادگیری این زبان بسیار ساده می باشد, در گوگل هم از زبان پایتون استفاده شده است. از نکات منفی این زبان برنامه نویسی می توان به سرعت اجرای کند آن نسبت به بقیه ی زبان های برنامه نویسی اشاره کرد.

  • Ruby:

این زبان به صورت شی گرا و متن باز و پویا کی باشد که کاربرد آن در توسعه وب می باشد, این زبان قابل حمل می باشد و دارای یادگیری دشواری می باشد و در اکثر پلتفرم ها کارایی دارد.

  • Php:

این زبان متن باز و اسکریپتی می باشد و برای طراحی برنامه هایی که تحت عنوان وب هستند ایجاد شده است, ساختار این زبان شبیه زبان برنامه نویسی c است و در تمامی پلتفرم ها قابل اجرا می باشد و از مزایای انتخاب این زبان به عنوان یکی از بهترین زبان های برنامه نویس سایت به دلیل یادگیری آسان آن و سرعت اجرای کد و رایگان بودن ابزارهای کار با آن و منبع های آموزش متعدد آن است.

  • Java:

این زبان بسیار محبوب بوده و زبان قابل حمل می باشد به این صورت که برنامه هایی که با این زبان نوشته می شوند در تمامی کامپیوترهای مختلف با ساختار سخت افزاری متفاوت قابل اجرا است. کاربرد این زبان برنامه نویسی در نوشتن برنامه های موبایل و تحت عنوان وب و دسکتاپ و ربات ها و برنامه های پیچیده تر و سیستم های تعبیه می باشد.

  • C#:

این زبان بر پایه ی زبان سی و توسط مایکروسافت ساخته شده است و یک زبان شی گرا و همه منظوره می باشد و کارایی اصلی آن در برنامه نویسی های تحت ویندوز است.

برای مشاهده دیگر مقالات مرتبط با طراحی سایت کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن