سئو

ترندهای smsمارکتینگ که هر بازاریابی باید بداند

مهمترین ترندهای sms مارکتینگ 

یکی از انواع روش های بازاریابی  پیامکی یا همان اس ام اس مارکتینگ می‌باشد.‌ همانطور که می‌دانید اکثر مردم دارای گوشی‌های هوشمند بوده و می توان برای آن‌‌ها پیام ارسال نمود.

حال برخی از کسب و کار ها برای رشد خود اقدام به ارسال متن‌های تبلیغاتی از طریق پیامک  به مشتریان خود می‌کنند.‌ مشتری با دیدن متن پیامک‌ در صورتی که به محصول تبلیغ شده نیاز داشته باشد می‌تواند آن را خریداری کند.  این یک روش بازاریابی عالی برای مشتریان بوده و می‌تواند تا حد زیادی سوددهی داشته باشد.

حال برای اعمال این روش برخی ترند ها وجود دارند که در واقع مسیر و روند کار را تعیین می کنند. هر بازاریابی برای اجرای این روش تبلیغاتی باید این ترند ها را بداند. در زیر مهم ترین ترندهای sms مارکتینگ را نام برده‌ایم:

  • ترند شماره یک:

مشتریان دریافت کردن پیامک تبلیغاتی را نسبت به سایر روش‌های ارتباطی بیشتر ترجیح می‌دهند. به هین علت این یک فرصت عالی است تا بتوانید کسب و کار خود را از این طریق به آن‌ها بشناسانید.

  • ترند شماره دو:

هفتاد و چهار درصد از مشتریان بیان نموده اند که‌ اگر یک انسان واقعی برای آن ها پیامک‌ تبلیغاتی ارسال کند و به پرسش های آنان پاسخ دهد، تمایل بیشتری به ارتباط برقرار کردن با  کسب و کار دارند‌. پس تا حد امکان سعی کنید برای ارسال این نوع پیامک‌ها حتما از اپراتورهایی که استخدام کرده‌اید استفاده کنید. 

  • ترند شماره سه:

طبق تحقیقات پنجاه درصد از مشتریان بیان نموده اند که اگر فرد ارسال کننده پیامک یا همان کارمند اپراتوری که این‌ کار را انجام می دهد، خود را معرفی نماید احتمال اینکه به پیامک‌های تبلیغاتی او پاسخ بدهند. بسیار بالاتر می رود. این یکی از اصلی‌ترین ترند های smsمارکتینگ است. پس تا حد امکان حین ارسال پیامک‌های تبلیغات خود را معرفی کنید. 

  • ترند شماره چهار:

طبق ترند شماره چهار هر کسب و کار می بایست مابین یک الی سه پیامک‌ تبلیغاتی در روز ارسال کند. این ترند به ما یاد آوری می کند که نباید بیش از اندازه این‌ کار را انجام دهیم.

  • ترند شماره پنج:

طبق  آمار حدود ۶۰درصد از مشتریان بیان نموده اند که برخی کسب و کار ها بدون اجازه آن ها برایشان پیامک‌ تبلیغاتی ارسال می‌کنند. این کار نه‌تنها باعث می‌شود مخاطب سرویس خود را لغو کند، بلکه می‌تواند پیگرد قانونی نیز داشته باشد. 

مزایای استفاده از روش smsمارکتینگ برای کسب و کارها

دانستن ترند های sms مارکتینگ و اجرای این روش بازاریابی می تواند مزایای زیادی داشته باشد.‌ به همین دلیل اکثر کسب و کار ها استفاده از این روش را به بازاریابی ایمیلی، کلیکی ترجیح می‌دهند. در زیر مزایای استفاده از این روش  برای کسب و کارها را نام برده‌ایم:

  • ساده بودن

ساده بودن ‌را می توان به عنوان ‌اولین مزیت این روش برشمرد. شما برای ارسال پیامک های تبلیغاتی ابتدا باید وارد حساب خود شوید. سپس متن پیام  را وارد نموده و شماره های مورد نظرتان را انتخاب کنید. در مرحله بعد تنها با یک‌ کلیک پیامک تبلیغاتی شما برای هزاران نفر ارسال می‌شود و به همین سادگی می2توانید یک‌ تبلیغات گسترده  برای کسب و کارتان اعمال کنید. 

  • ارسال پیام در لحظه

دیگر مزیت استفاده از این روش تبلیغاتی ارسال پیام در لحظه می باشد. در این روش می توانید در هر زمانی که دوست دارید پیامک‌ خود را ارسال کنید. یعنی اگر بخواهید رویداد ها و خبر های جدید را در قالب یک پیامک‌تبلیغاتی به گوش مشتری برسانید، دستتان باز خواهد بود. 

  • اطمینان از خوانده شدن پیام 

از دیگر مزیت های دانستن ترند های smsمارکتینگ می توان به اطمینان از خوانده شدن  پیام های تبلیغاتی اشاره نمود‌. طبق تحقیقات بیش از نود درصد از پیام های تبلیغاتی توسط کاربران خوانده می شوند. شما با استفاده از این روش اطمینان خواهید داشت که پیام تبلیغاتی شما حتما توسط مشتریان خوانده شده است. 

معایب  استفاده از روش sms مارکتینگ کدامند؟

روش اس ام اس مارکتینگ همانطور که مزایای زیادی را برای یک کسب و کار به همراه دارد، می تواند برخی معایب را نیز به همراه داشته باشد. هر کسب و کاری می‌بایست قبل از اعمال این روش، از معایب آن نیز اطلاع داشته باشد. در زیر معایب اس ام اس مارکتینگ را نام برده ایم:

  • محدودیت ۷۰ کاراکتری ارسال پیام 

محدودیت هفتاد کاراکتری می تواند جز معایب استفاده از پیام های تبلیغاتی و اعمال ترندهای sms مارکتینگ به شمار آید. شما در هر پیام نمی توانید بیش از ۷۰کارکاتر بنویسید. حال ممکن است این تعداد کاراکتر برای ارسال پیام تبلیغاتی شما کافی نباشد. البته می‌توانید به جای یک پیام دو پیام تبلیغاتی ارسال کنید، اما اینگونه کمی هزینه برخواهد بود.

  • عدم امکان استفاده از فایل های صوتی و تصویری 

عدن استفاده از فایل‌های صوتی و تصویری را نیز می توان جز معایب این روش بازاریابی برشمرد. در این روش شما تنها می‌توانید پیامک‌ متنی برای مخاطبان خود ارسال کنید، و امکان فرستادن فایل های صوتی و تصویری برای او ندارید. این در حالی است که فایل‌های صوتی و تصویری می‌توانند اثرگذاری تبلیغات شما را چند برابر کنند.

  • بازدهی کمتر

از دیگر معایب استفاده بازاریابی پیامکی و اعمال ترندهای sms مارکتینگ می توان به  بازدهی کمتر آن ها اشاره نمود. در این روش شما محدودیت هایی دارید که می تواند بازدهی تبلیغاتتان را کاهش دهد. مثلا شما گاها نمی‌توانید برای مخاطب فایل صوتی بفرستید، یا پیامک تبلیغاتی طولانی برای او ارسال کنید.‌‌ این در حالی است که در روش‌های دیگر چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد. 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن