بازاریابی

نکاتی برای پر کردن لیست ایمیل مارکتینگ برای بازگشت سرمایه بالاتر

شما تلاش زیادی برای پر کردن لیست ایمیل مارکتینگ خود انجام می دهید، بنابراین به راحتی می توانید در دام ارزش گذاری بیش از حد شماره مشترکین خود بیفتید. اما اگر تعداد مشترکان دیگر افزایش نیابد چه فایده ای دارد؟

واقعیت این است که بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان شماست، اما تنها در صورتی که به مخاطبینی با کیفیت و متعهد برسید که برای ایمیل های شما ارزش قائل هستند. بنابراین در این مقاله 7 نکته را به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند لیست ایمیل مارکتینگ خود را پر کنید تا بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید.

چرا پر کردن لیست ایمیل مارکتینگ مهم است؟

اجرای پاکسازی لیست ایمیل ماهانه بهترین روش بازاریابی ایمیلی است که به شما کمک می کند تا معیارها، بینش ها و بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید؛ پر کردن لیست ایمیل مارکتینگ دارای مزایای زیر است:

  • ارتباط معنادارتر یک لیست ایمیل تمیز بر اساس ترجیحات، مشاغل، علایق و غیره مشترکین شما تقسیم بندی می شود و به شما امکان می دهد ارتباط شخصی را با پیام های هدفمند ارائه دهید.
  • مشارکت بالاتر  البته با ارتباطات شخصی‌تر، نرخ‌های باز و کلیک برای باز کردن بیشتر می‌شود.
  • بهینه سازی بیشتر هرچه تعامل بیشتری با ایمیل‌هایتان داشته باشید، می‌توانید بینش‌های دقیق‌تری درباره مشترکان خود از کمپین‌ها و تست‌های A/B جمع‌آوری کنید، مانند اینکه کدام موضوعات محتوایی را ترجیح می‌دهند و کدام عبارات دعوت به عمل بهترین طنین انداز هستند. این به شما امکان می دهد تا تجربه را بیشتر بهینه کنید و علاقه و وفاداری طولانی مدت آنها را حفظ کنید.
  • از فیلترهای هرزنامه دوری کنید.  نرخ پرش بالا، شکایات هرزنامه و لغو اشتراک همه به سرورها و فیلترهای ایمیل نشان می دهد که نمی توان به کسب و کار شما اعتماد کرد. این بدان معنی است که ایمیل های شما به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شوند که برای شهرت و قابلیت تحویل شما مضر است.

1. ایمیل های hard-bounce خود را حذف کنید

hard-bounce ایمیلی است که به دلیل مشکل دائمی به فرستنده نمی رسد. ممکن است آدرس ایمیل گیرنده نامعتبر باشد یا دامنه ارسال ایمیل را مسدود کرده باشد. اگر فیلترهای هرزنامه و سرورهای ایمیل فکر کنند که نرخ hard-bounce شما خیلی زیاد است، شما را به عنوان هرزنامه احتمالی علامت گذاری می کنند و آدرس IP شما را مسدود می کنند و به اعتبار فرستنده و قابلیت تحویل ایمیل شما آسیب می زند. همیشه لیست خود را برای ایمیل‌های hard-bounce بررسی کنید و در اسرع وقت آنها را حذف کنید.

2. برای پر کردن لیست ایمیل مارکتینگ ایمیل های تکراری را حذف کنید

ممکن است متوجه شوید که برخی از کاربران چندین بار در لیست شما مشترک شده اند. جدای از خراب کردن دقت معیارهای عملکرد کمپین شما، ایمیل های تکراری اغلب مستقیماً در پوشه اسپم پرتاب می شوند. مزاحم بودن آنها حتی می تواند کاربران را به لغو اشتراک کامل سوق دهد.

3. مشترکین غیرفعال خود را مشخص کنید

ارائه‌دهنده ایمیل شما باید بتواند معیارهایی را برای مشترکین فردی به شما نشان دهد، مانند باز شدن ایمیل، کلیک و نرخ تبدیل. می توانید از این اطلاعات برای تعیین مشترکین غیرفعال خود و هدف قرار دادن آنها با کمپین های مشارکت مجدد استفاده کنید.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است ارزش حذف فوری مشترکین غیرفعال را داشته باشد. اگر کاربر هرگز فراتر از اشتراک اولیه خود با نام تجاری شما درگیر نشده است پس احتمالا راحت تر است که آدرس را حذف کرده و ادامه دهید.

4. مشترک ایده آل خود را تجسم کنید

مشترک ایده آل شما کسی است که تک تک ایمیل ها را باز می کند و با آنها درگیر می شود. اما آنها دقیقا چه کسانی هستند؟ با ایجاد پرسونای مشترک/مشتری، می‌توانید تصویر واضح‌تری از مشترک ایده‌آل خود ترسیم کنید و محتوای شخصی‌شده و هدفمند ایجاد کنید . شخصیت مشترک، توصیفی نیمه تخیلی از مشترک ایده آل شما، بر اساس تحقیقات بازار و داده ها است.

5. از یک نرم افزار مدیریت لیست مناسب استفاده کنید

نرم افزار اتوماسیون ایمیل به شما کمک می کند لیست های ایمیل خود را با کارایی بیشتری مدیریت کنید. از دیگر ویژگی های مفید نرم افزار مدیریت لیست ایمیل می توان به دسته بندی مخاطبین و همگام سازی دو طرفه داده ها بین برنامه ها اشاره کرد که هر دو لیست شما را مرتب و به روز نگه می دارند.

6. لغو اشتراک را آسان کنید

یک فرآیند لغو اشتراک دشوار یا طولانی می تواند به شهرت کسب و کار شما آسیب برساند.

7. یک کمپین تعامل مجدد برای مشتریان غیرفعال اجرا کنید

بعد از اینکه همه کاربران غیرفعال خود را شناسایی کردید، سه گزینه اصلی دارید. اولین مورد، همانطور که قبلاً بحث کردیم، حذف آدرس ها از لیست است. دوم این است که آنها را با یک کمپین مشارکت مجدد هدف قرار دهید. کمپین های تعامل مجدد به طور خاص کاربران غیرفعال را با پیشنهادات بسیار شخصی سازی شده و مشوق هدف قرار می دهند. تخفیف‌ها و کوپن‌ها روشی محبوب هستند، اما پرسیدن سؤال و نمایش ویژگی‌های جدید همه راه‌هایی هستند که می‌توانید مشترکان غیرفعال را دوباره به آن جذب کنید.

پاک کردن لیست مشترکین ایمیل خود را از امروز شروع کنید

ایمیل یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباطی ماست. اولویت دادن به کیفیت بر کمیت به طور طبیعی انجام نمی شود، اما منجر به ایجاد فهرستی از مشترکین درگیر و در حال تبدیل می شود. این نکات را برای پر کردن لیست ایمیل مارکتینگ دنبال کنید:

  1. ایمیل های hard-bounce را شناسایی کنید
  2. ایمیل های تکراری را حذف کنید
  3. مشترکین غیرفعال خود را مشخص کنید
  4. از یک نرم افزار مدیریت لیست مناسب استفاده کنید
  5. مشترک ایده آل خود را تجسم کنید
  6. یک گزینه لغو اشتراک برای مشترکین ارائه دهید
  7. با مشتریان غیرفعال خود در تماس باشید

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

46 − = 44

دکمه بازگشت به بالا
بستن