سئو

آلت تکست یا Alt text چیست و چرا برای سئو مهم است؟

متن جایگزین یا آلت تکست متنی است که در کد HTML برای توصیف یک تصویر در یک صفحه وب گنجانده شده است. این متن زمینه را برای خزنده های موتورهای جستجو و همچنین برای کسانی که صفحه ای را با صفحه خوان مشاهده می‌کنند فراهم می کند. متن جایگزین معمولاً به عنوان «ویژگی‌های alt» و «برچسب‌های alt» نیز شناخته می‌شود. اما چرا آلت تکست برای سئو مهم است؟

چرا آلت تکست برای سئوی تصویر مهم است؟

جستجوهای Google Image حدود  22.6٪ از کل جستجوها را تشکیل می‌دهند . این باعث می شود که تصاویر به یک راه قدرتمند برای دریافت ترافیک بیشتر SEO تبدیل شوند. گوگل آلت تکست ها جایگزین را می‌خواند تا به درک اینکه تصاویر درباره چه چیزی هستند کمک کند. بدون متن جایگزین، احتمال اینکه تصاویر شما در Google Images رتبه بندی شوند بسیار کمتر است.

گوگل همچنین اغلب تصاویر را در بالای نتایج جستجوی معمولی گوگل، قبل از صفحات وب نمایش می‌دهد. بنابراین بهینه سازی متن جایگزین تصویر شما می‌تواند منجر به ترافیک بیشتر از Google و Google Images شود. در این مقاله، نحوه انجام این کار را دقیقاً توضیح خواهیم داد.

نمونه های آلت تکست

برای نوشتن موثرترین متن جایگزین، توصیفی باشد و از لحن طبیعی استفاده کنید. به این فکر کنید که چگونه یک تصویر را در یک مکالمه برای کسی توصیف می‌کنید. سعی نکنید آن را پر از کلمات کلیدی (که رباتیک به نظر می رسد) کنید.

اجازه دهید چند تصویر را با نمونه‌های متن جایگزین خوب، بهتر و بهترین مرور کنیم. ما با این تصویر از یک تخته غذاخوری شروع می‌کنیم:

نمونه های آلت تکست
نمونه های آلت تکست

نمونه متن بد جایگزین : alt=”ایده هایی برای مهمانی های شام”

نمونه متن جایگزین خوب : alt=”تخته غذاخوری”

مثال متن جایگزین بهتر : alt=”تخته غذاخوری با گوشت و پنیر”

بهترین مثال متن جایگزین : alt=”تخته غذاخوری گرد با گوشت، پنیر، کراکر و سایر تنقلات رنگارنگ”

مثال “بد” در اینجا هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی خاص است (“ایده هایی برای مهمانی های شام”) بدون اینکه در واقع به ما بگوید در تصویر چه چیزی وجود دارد. در حالی که مثال‌های «خوب» و «بهتر» عملکرد بهتری دارند، مثال «بهترین» ما بیشترین جزئیات و زمینه را برای تصویر ارائه می‌کند.

در ادامه، اجازه دهید این تصویر گرفته شده در پارک را مرور کنیم:

نمونه های آلت تکست
نمونه های آلت تکست

مثال متن بد جایگزین : alt=”پارک سبز درختان گل پل”

نمونه متن جایگزین خوب : alt=”Central Park”

مثال متن جایگزین بهتر : alt=”پل در سنترال پارک”

بهترین مثال متن جایگزین : alt=”پل در پارک مرکزی احاطه شده توسط درختان و شاخ و برگ”

مثال “بد” به جای توصیف، فهرستی از کلمات است. مثال “بهترین” شامل اطلاعاتی در مورد مکان خاص و همچنین آنچه در تصویر نشان داده شده است.

بهترین روش های متن جایگزین

بیایید برخی از قوانین اساسی را که باید هنگام نوشتن آلت تکست رعایت کنید مرور کنیم.

آلت تکست را در حد 125 حرف یا کمتر نگه دارید

صفحه خوان ها و سایر فناوری های کمکی معمولاً خواندن متن جایگزین را با علامت 125 کاراکتر متوقف می‌کنند. بهتر است متن جایگزین خود را با این عدد درج کنید تا قطع نشود.

شامل یک کلمه کلیدی اصلی برای متن

این ممکن است با توصیه قبلی ما مخالف به نظر برسد. با این حال، اگر یک کلمه کلیدی اصلی را برای صفحه ای که تصویر در آن قرار دارد فراهم می‌کند، ایده خوبی است که در متن جایگزین خود قرار دهید. هدف متن جایگزین ارائه اطلاعات و زمینه اضافی است و کلمه کلیدی هدف اغلب این کار را انجام می دهد. برای طبیعی تر کردن آن، می توانید از تغییرات کلمه کلیدی اصلی خود نیز استفاده کنید.

متن جایگزین را برای تصاویر تزئینی وارد نکنید

در حالی که هدف متن جایگزین ارائه هر چه بیشتر زمینه برای تصاویر است، برخی از تصاویر هستند که واقعاً نیازی به توضیح بیشتر ندارند. نیازی به گنجاندن متن جایگزین برای تصاویر تزئینی مانند آیکون ها، خطوط افقی صفحه، نماد ذره بین در نوار جستجو و غیره نیست.

کسانی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند نیازی به دانستن این تصاویر برای درک صفحه ندارند و Google برای رتبه‌بندی صفحه وب به اطلاعات بیشتر یا زمینه اضافی نیاز ندارد.

کلمه «تصویر» را در متن جایگزین قرار ندهید

همانطور که گفته شد، شما فقط 125 کاراکتر برای توصیف تصویر خود دارید. گنجاندن متن پرکننده مانند «تصویر» یا «تصویر» تنها باعث هدر رفتن آن فضا می‌شود، زیرا از قبل هم برای کاربران و هم برای گوگل گفته می‌شود که اینها تصاویر هستند.

آنچه قبلاً در کپشن وجود دارد را پوشش ندهید

دلیلی برای گنجاندن اطلاعات اضافی در آلت تکست وجود ندارد. اگر عکسی از قبل دارای شرح است، به جای تکرار آن در متن جایگزین، به جای آن، زمینه بیشتری در مورد عکس ارائه دهید.

سخن پایانی

هنگام توسعه متن جایگزین برای پست های وبلاگ و صفحات وب خود از کجا شروع می‌کنید؟ یک بررسی اساسی از محتوای موجود خود انجام دهید تا ببینید کجا می‌توانید متن جایگزین را در تصاویر بدون برچسب قبلی قرار دهید. تماشا کنید تا ببینید که چگونه ترافیک ارگانیک شما در بین صفحاتی که برچسب‌های جایگزین جدید می‌دهید تغییر می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 − = 26

دکمه بازگشت به بالا
بستن