بازاریابی

بازاریابی مرتبط با علت یا بازاریابی علتی چیست؟

امروزه، مصرف کنندگان معیارهای متعددی را برای تصمیم گیری انتخاب برندها بررسی می کنند. بسیاری کسب‌وکارهایی را انتخاب می‌کنند که جدا از کیفیت محصولی که ارائه می‌دهند، بازاریابی مرتبط با علت یا بازاریابی علتی را در رأس استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود قرار داده‌اند.

بازاریابی مرتبط با علت (CRM) یک استراتژی تجاری است که در آن یک شرکت خود را با یک علت اجتماعی یا محیطی خاص هماهنگ می کند و آن علت را در تلاش های بازاریابی خود ادغام می کند. هدف ایجاد ارتباط مثبت بین نام تجاری و علت است که به طور بالقوه می تواند منجر به افزایش فروش، وفاداری به برند و روابط عمومی مثبت شود.

 بازاریابی علتی چیست؟

بازاریابی علتی یا بازاریابی مرتبط با علت زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت انتفاعی با یک سازمان غیرانتفاعی برای منافع متقابل همکاری می کند. این کمپین ها بر اساس هدف مشترکی که این سازمان ها سعی در تحقق آن دارند، اشکال مختلفی دارند. به به طور کلی، شرکت ها خدمات خود را با یک دلیل مرتبط برای بهبود تصویر اجتماعی و وفاداری به برند خود هماهنگ می کنند. در عین حال، سازمان‌های غیرانتفاعی از این همکاری برای افزایش آگاهی در مورد هدف اجتماعی خود یا حمایت از فعالیت‌های جمع‌آوری کمک مالی بهره می‌برند.

هدف این استراتژی جلب توجه مصرف کنندگانی است که به طور فزاینده ای نسبت به مسائل اجتماعی و زیست محیطی آگاه هستند و ممکن است ترجیح دهند از مشاغلی حمایت کنند که تعهد خود را به ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه نشان می دهند.

مزایای بازاریابی مرتبط با علت چیست؟

بازاریابی علتی فواید زیادی برای هر دو طرف دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

باعث افزایش دید برند می شود

اول از همه، در بیشتر موارد، کسب و کارهای انتفاعی و غیرانتفاعی که با یکدیگر همکاری می کنند، مخاطبان هدف مشابهی دارند . بنابراین هر دو سازمان از طریق این طرح ها به مشتریان یا حامیان یکدیگر دسترسی پیدا می کنند. افزایش آگاهی از برند یک نقطه شروع عالی برای نشان دادن به مشتریان است که به طور فعال به دنبال راه هایی برای تاثیرگذاری بر جامعه خود هستید. برای دستیابی به آن، مطمئن شوید که استراتژی بازاریابی هدفی شما منعکس کننده ماموریت شما است.

بازاریابی علتی به وفاداری مشتری کمک می کند

مصرف کنندگان احساس می کنند با برندهایی که برای دلایل مهمی مانند پایداری، تغییرات آب و هوایی یا مقابله با فقر مبارزه می کنند، هماهنگی بیشتری دارند. بنابراین، مشتریانی که به دیدگاه شما اعتقاد دارند و معتقدند که کمپین‌های رسانه‌ای و تلاش‌های بازاریابی مرتبط با علت شما از یک مکان خوب سرچشمه می‌گیرند، برای مدت طولانی‌تری وفادار می‌مانند.

باعث افزایش سرنخ ها و فروش می شود

سازمان‌هایی که با هم همکاری می‌کنند در طول زمان مشتری بیشتری جذب می‌کنند که منجر به مزایای زیادی می‌شود. کارآفرینان و شرکت ها معمولاً سرنخ یا فروش بیشتری را برای محصولات/خدمات خود به دست می آورند. در همین حال، شرکای غیرانتفاعی آنها حامیان بیشتری دریافت می کنند.

معایب بازاریابی مرتبط با علت

اما آیا این فعالیت های بازاریابی مرتبط با علت همیشه بهترین نتایج ممکن را به همراه دارد؟

انواع بازاریابی مرتبط با علت

در ادامه چند نمونه بازاریابی علتی را معرفی می کنیم:

1. فروش محصول

یکی از متداول ترین ابتکارات بازاریابی مرتبط با علت، ساخت محصولات مارک دار است که از یک هدف خاص پشتیبانی می کنند، معمولاً با سازمان های غیر انتفاعی همکاری می کنند. به عنوان مثال، در ماه اکتبر، ماه آگاهی از سرطان سینه، بسیاری از برندها محصولات اختصاصی برای حمایت از آن ایجاد می کنند.

2. یکی بخر – یکی بده

برخی از کسب‌وکارها رویکرد متفاوتی برای ایجاد بازاریابی دارند و کمپین‌های به اصطلاح «محصول هدیه» را ایجاد می‌کنند. به این معنی که به ازای هر محصولی که یک مصرف کننده خریداری می کند، یک محصول را برای یک هدف خوب به صورت رایگان می دهد.

3. برنامه با نام تجاری مشترک

اگر می‌خواهید فعالیت‌های بازاریابی مرتبط با علت خود را تبلیغ کنید، می‌توانید با یک سازمان غیرانتفاعی کار کنید و یک برنامه یا رویداد برای حمایت از یک هدف مشترک بسازید. از طریق این برنامه‌ها، سازمان‌ها پیام‌های خود را به مشتریان و دنبال‌کنندگان خود می‌رسانند و امیدواریم آنها را برای مبارزه برای علت دقیق مبارزه کنند.

مهم ترین گام ایجاد بازاریابی علتی

اول از همه، حیاتی ترین بخش استراتژی شما یافتن دلیلی است که با ماموریت و چشم انداز شما مطابقت دارد. هنگامی که آن را تشخیص دادید، توضیح آن برای سازمان‌های غیرانتفاعی که می‌خواهید برای ساختن چیزی با هم شریک شوید، آسان‌تر خواهد بود. به یاد داشته باشید، مهم است که مخاطبان مشابهی را به اشتراک بگذارید تا از تعامل مشتری و حداکثر سود در هر دو جهت اطمینان حاصل کنید. نوع ابتکاری را که می‌خواهید شروع کنید تا به توافق برسید، کار خوبی انجام دهید و در حال انجام آن لذت ببرید، تعیین کنید. آیا این یک محصول جدید است یا یک رویداد برند؟ مخاطبان شما نیز نقش مهمی در این تصمیم خواهند داشت.

وقتی علت را شناسایی کردید و جزئیات شراکت خود را مشخص کردید، وقت آن است که آن را تبلیغ کنید. از کانال های بازاریابی که قبلاً برای شما کار کرده اند استفاده کنید و کمپین هایی را طراحی کنید که برجسته باشند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 21 = 30

دکمه بازگشت به بالا
بستن