سئو

بهینه سازی کدهای وب سایت یا Minify CSS چیست؟

هنگامی که نیاز به افزایش سرعت وب سایتتان دارید، ممکن است پیشنهاداتی برای کم کردن حجم کدهای CSS خود بشنوید. CSS ابزار مفیدی است که صاحبان وب سایت می‌توانند از آن برای استایل دادن به صفحات و محتوا، دقیقاً مطابق دلخواه استفاده کنند، اما مقدار زیاد آن گاهی اوقات باعث ایجاد مشکل در زمان بارگذاری صفحه می‌شود. فایل‌های CSS بزرگ می‌توانند در صورت استفاده بیش از حد، سایت شما را سنگین کنند، عملکرد را کاهش داده و بازدیدکنندگان را به جای دیگری بفرستند. راهکار استفاده از بهینه سازی کدهای وب سایت است.

بهینه سازی کدهای وب سایت یا Minify حذف فاصله ها و کدهای اضافی است که باعث سنگینی صفحات و قالب سایت می‌شوند. MiniFy را با فشرده سازی کدهای سایت اشتباه نگیرید. اخیراً ابزارهایی برای CMS های آماده آمده است که کدها را فشرده می‌کند ولی فاصله های اضافی را حذف نمی‌کنند. بهینه سازی کدهای وب سایت به تعادل تعامل و سرعت برای رقابت با تعداد سایت های فنی چشمگیری که به سرعت در حال افزایش هستند، کمک می‌کند.

Minification CSS یا بهینه سازی کدهای وب سایت چیست؟

کوچک‌سازی CSS فرآیند حذف کدهای غیر ضروری از فایل‌های منبع CSS، با هدف کاهش اندازه فایل بدون تغییر نحوه اجرای فایل CSS در مرورگر است. با حذف داده‌های غیر ضروری از کد CSS، کوچک‌سازی به مرورگر کمک می‌کند این فایل‌ها را سریع‌تر دانلود و پردازش کند، عملکرد صفحه را افزایش داده و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.

برای طراحی سایت کلیک کنید.

دقیقاً منظور ما از کد غیر ضروری چیست؟ با CSS (و اکثر زبان‌های کدنویسی دیگر)، توسعه‌دهندگان بهترین شیوه‌های قالب‌بندی و نحوی را معرفی کرده‌اند تا کد را برای انسان خواناتر کنند. اینها به طور موثر بهره وری را افزایش می‌دهند، به اشکال زدایی کمک می‌کنند و نگهداری کد CSS را آسان تر می‌کنند. اما برخی از آنها اضافی هستند زیرا مرورگر و پلتفرم هدف برای اجرا به آنها نیاز ندارند.

CSS را در مثال زیر در نظر بگیرید:

/* heading elements */

body {
    color: #33475b
}

h1 {
    font-size: 2rem;
    font-weight: 700;
    line-height: 2.75rem
}

h2 {
    font-size: 1.625rem;
    font-weight: 700;
    line-height: 2.25rem
}

h3 {
    font-size: 1.5rem;
    font-weight: 500;
    line-height: 2.125rem
}

/* other elements */

p, span {
    font-size: 1rem;
    font-weight: 400;
    line-height: 1.75rem
}

blockquote {
    font-size: 1.5rem;
    font-weight: 400;
    line-height: 2.375rem
}

ol, ul {
    list-style: none
}

table {
    border-collapse: collapse;
    border-spacing: 0
}

button {
    appearance: none;
    font: inherit;
    margin: 0
}

ممکن است متوجه شوید که این کد حاوی فاصله ها، تورفتگی ها و خطوط شکسته است. در حالی که این ساختار باعث می‌شود همه چیز برای ما قابل هضم باشد، مرورگر برای اجرای کد CSS به هیچ یک از این اطلاعات نیاز ندارد. هنگام تجزیه فایل ها، این فضاهای خالی اضافی و نظرات را نادیده می‌گیرد. نتیجه یک فایل CSS است که بزرگتر از آن چیزی است که برای درست کار کردن نیاز دارد و همانطور که قبلاً حدس زده اید، فایل های بزرگتر معادل زمان و منابع بیشتری برای پردازش پرونده ها است. در نتیجه، بازدیدکنندگان وب سایت این تصور را خواهند داشت که وب سایت یا برنامه شما کند است.

اینجاست که کوچک‌سازی CSS وارد می‌شود؛ بهینه سازی کدهای وب سایت کد اضافی را حذف می‌کند و منجر به یک فایل CSS کوچک‌تر می‌شود که شبیه به نسخه اصلی کار می‌کند. علاوه بر این، وقتی CSS را کوچک می‌کنید، ممکن است کد را به روش‌های مختلفی تغییر دهید، مانند کوتاه کردن نام متغیرها و حذف اطلاعات اضافی یا استفاده نشده. هدف این تلاش ها کوچک کردن بیشتر پرونده است.

در اینجا مثال CSS بالا پس از بهینه سازی کدهای وب سایت مجددا آورده شده است:

body{color:#33475b}h1{font-size:2rem;font-weight:700;line-height:2.75rem}h2{font-size:1.625rem;font-weight:700;line-height:2.25rem}h3{font-size:1.5rem;font-weight:500;line-height:2.125rem}p,span{font-size:1rem;font-weight:400;line-height:1.75rem}blockquote{font-size:1.5rem;font-weight:400;line-height:2.375rem}ol,ul{list-style:none}table{border-collapse:collapse;border-spacing:0}button{appearance:none;font:inherit;margin:0}

این کد برای ما کمتر قابل خواندن است، اما برای کامپیوتر یکسان به نظر می‌رسد و کار می‌کند. این کار به وب سایت شما کمک می‌کند تا با افزایش سرعت بارگذاری، تجربه کاربری را بهبود بخشد تا بازدیدکنندگان را خوشحال کند.

چرا باید CSS را کوچک کنید؟

صاحبان وب سایت ها عمدتاً CSS را برای افزایش سرعت صفحه خود کوچک می‌کنند. اصل اساسی ساده است: هرچه کد کمتری برای پردازش وجود داشته باشد، زمان کمتری برای بارگذاری صفحه وب نیاز دارد. این به شما امکان می‌دهد بازدیدکنندگان وب سایت را با زمان بارگذاری سریع خوشحال کنید. تقریباً 70٪ از مصرف کنندگان اظهار می‌کنند که سرعت صفحه بر تمایل آنها برای خرید از یک خرده فروش آنلاین تأثیر می‌گذارد. همچنین نمی‌توانید نادیده بگیرید که زمان بارگذاری صفحه چگونه بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما تأثیر می‌گذارد.

تفاوت بین فشرده سازی و کوچک کردن CSS چیست؟

آیا می‌دانستید که فشرده سازی CSS با کوچک سازی متفاوت است؟ در حالی که به نظر می‌رسد minify و فشرده سازی CSS دو اصطلاح مترادف هستند، آنها دو مفهوم متفاوت هستند. شباهت هایی بین این دو وجود دارد: هر دو با بهینه سازی عملکرد سروکار دارند که در نهایت منجر به کاهش اندازه می‌شود.

با این حال، کوچک سازی شامل تغییر محتوای کد است. همانطور که می‌دانید، با حذف قالب بندی، کاراکترها و فاصله های غیر ضروری کار می‌کند. نتیجه کاراکترهای کمتری است. در مقابل، فشرده سازی ممکن است محتوای کد را تغییر ندهد. در عوض، اندازه فایل با فشرده سازی آن قبل از ارائه مرورگر در صورت درخواست کاهش می‌یابد.

اکنون که مزایای کوچک کردن CSS را یاد گرفتید، بیایید به نحوه بهینه سازی کدهای وب سایت خود بپردازیم. روش های مختلفی برای پردازش CSS شما وجود دارد که از نظر فنی متفاوت هستند. در این بخش، چند روش مختلف را پوشش خواهیم داد که با ساده ترین آنها شروع می شود:

ابزارهای کوچک سازی آنلاین

چه به دنبال کوچک کردن CSS (یا HTML یا جاوا اسکریپت) باشید، چندین وب سایت می‌توانند به صورت رایگان به شما کمک کنند. برخی از گزینه های محبوب عبارتند از CSS Minifier و Dan’s Tools Minifier.

ابزارهای کوچک سازی کد آنلاین
ابزارهای کوچک سازی کد آنلاین

استفاده از این وب سایت ها ساده است و به طور مشابه کار می‌کنند. فقط CSS فرمت شده خود را جایگذاری کنید، گزینه های موجود را تغییر دهید و وب سایت یک نسخه کوچک شده را خروجی می‌دهد. سپس آن را در فایل خود کپی و پیست کنید.

افزونه های وردپرس

اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید افزونه های بهینه سازی می‌توانند کد شما را کوچک کنند، مانند W3 Total Cache، Hummingbird و Autoptimize. این پلاگین ها به شما امکان می‌دهند فایل ها، تصاویر و موارد دیگر سایت خود را با کلیک بر روی چند دکمه بهینه سازی کنید.

سخن پایانی

 بهینه سازی کدهای وب سایت باعث می‌شود که سرعت لود سایت شما افزایش یابد و بازدیدکنندگان نیز آن را دوست خواهند داشت، زیرا تجربه بهتری را به آنها می‌دهد و زمان راحت تری را برای مرور وب سایت شما به ارمغان می آورد. زبان CSS عالی است زیرا بدون آن، وب مکانی بسیار کسل کننده خواهد بود. اما گاهی ممکن است CSS بیش از حد صفحات شما را کندتر کند و به تجربه کاربر آسیب برساند. کوچک‌سازی CSS یکی از راه‌حل‌های مفید است که بدون تاثیر بر گردش کار یا محتوای صفحه شما، در وقت همه صرفه‌جویی می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن