سئو

چرا هوش تجاری (BI) مهم است؟

چرا در عصر داده های بزرگ به هوش تجاری نیاز دارید؟ ابزارهای BI، تصمیم گیری مبتنی بر داده را به واقعیتی ملموس و سریع تبدیل می کنند.

مزایای هوش تجاری چیست؟

در مورد هوش تجاری این نوع بشارت اغلب شامل یادآوری اهمیت آن به مردم است، زیرا رشته و فناوری های مربوطه که این اصطلاح نشان می دهد برای دهه ها وجود داشته است. به ویژه در شرکت های بزرگ، BI احتمالاً برای مدت طولانی به شکلی وجود داشته است که حتی توسط افرادی که هر روز به آن اعتماد می کنند، نسبتاً مورد توجه قرار نمی گیرد.

اهمیت BI اساساً به این خلاصه می‌شود: این تمرین تصمیم‌گیری مبتنی بر داده است. هوش تجاری با تلاش‌های تحول دیجیتال در بسیاری از صنایع مطابقت دارد.

4 دلیل مهم بودن هوش تجاری (BI)

بیایید به چهار دلیل مرتبط بپردازیم که چرا BI برای شرکت های داده محور بسیار حیاتی است.

1. BI تصمیمات سریع را تسریع می کند

اصطلاح “تصمیم گیری مبتنی بر داده” به طور کامل یکی از زیرمتن های مهم خود را در بر نمی گیرد: منظور مردم تقریباً همیشه تصمیم گیری های سریع است.

این تمایز اهمیت دارد زیرا یکی از قابلیت‌هایی است که ابزارها و شیوه‌های مدرن BI آن را فعال می‌کنند: تصمیم‌گیری که با سرعت تولید داده‌ها همگام (یا به اندازه کافی نزدیک به آن) است.

اکنون داده‌ها به قدری سریع و در حجم زیادی تولید می‌شوند که تجزیه و تحلیل و استفاده مؤثر هنگام استفاده از روش‌های سنتی و دستی غیرممکن است.»

2. BI مجموعه داده های فراوان را به شکل قابل استفاده در می آورد

BI در مورد ایجاد اطلاعات به راحتی در دسترس و قابل دسترس برای افرادی است که برای انجام کارهای خود در هر سطحی از سازمان به آن نیاز دارند. چالش این است که ما اغلب اطلاعات زیادی داریم. علاوه بر این، اغلب در شکل خام آن غیرقابل درک است، یا به زمان زیادی نیاز دارد تا ارزش آن را بررسی کنید.

BI به درستی انجام شده اطلاعات را به شکلی قابل استفاده ارائه می کند که از شر بسیاری از اطلاعات اضافه خلاص می شود و به کاربران نهایی اجازه می دهد تا در واقع از داده هایی که ارائه می شوند استفاده کنند. به همین دلیل است که بسیاری از ابزارها و پلتفرم ها تاکید زیادی بر داشبورد و تجسم به عنوان UX/UI اولیه دارند.

3. BI موارد و مزایای خاص صنعت را ارائه می دهد

همانطور که Nadhan از Red Hat خاطرنشان کرد، BI یک پیشنهاد یکسان نیست. سازمان‌ها آن را متناسب با زمینه‌های صنعت و کسب‌وکار تنظیم می‌کنند.

Bill Szybillo، مدیر هوش تجاری در VAI می‌گوید: «مزایای هوش تجاری بسته به صنعت و نوع برنامه‌ای که کسب‌وکار از آن استفاده می‌کند بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، یک توزیع کننده یا پردازشگر مواد غذایی می تواند از ابزارهای هوش تجاری برای به دست آوردن بینشی در مورد زنجیره تامین خود، مانند سطوح موجودی، روند عرضه و تقاضا، وضعیت سفارش و موارد دیگر استفاده کند. این نوع داده‌ها نه تنها برای ساده‌سازی عملیات انبار ارزشمند هستند، بلکه می‌توانند توسط تیم‌های فروش و بازاریابی برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده شوند.»

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک روش مفید برای تفکر در مورد قابلیت های BI این است که اهداف خود را به عنوان سؤالات مبتنی بر داده تنظیم کنید. BI ممکن است بتواند پاسخ یا حداقل مبنای پاسخ را ارائه دهد.

4. BI برای عصر شناختی و هوش مصنوعی در حال تکامل است

هوش مصنوعی و هوش مصنوعی متقابل نیستند. آنها به طور فزاینده ای در هم تنیده می شوند. شکل متفاوتی از هوش مبتنی بر فناوری – هوش مصنوعی  – به طور قطعی جذاب‌تر از BI سنتی است. اما هوش مصنوعی و هوش مصنوعی متقابل نیستند. آنها به طور فزاینده ای در هم تنیده می شوند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 + = 76

دکمه بازگشت به بالا
بستن