بازاریابی

5 نکته برای استفاده از بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان (WOM) یک شکل قدرتمند و اغلب ارگانیک از بازاریابی است که در آن مشتریان یا علاقه مندان راضی یک محصول، خدمات یا نام تجاری را از طریق گفتگوها و توصیه های غیررسمی به دیگران تبلیغ می کنند. شما نمی توانید  استفاده از بازاریابی دهان به دهان را کنترل کنید و نتایج آن به استراتژی بازاریابی و اجرای کلی شما بستگی دارد. اگر بازاریابی دهان به دهان درست انجام شود، می تواند به یکی از قدرتمندترین کانال های بازاریابی شما تبدیل شود.

چرا استفاده از بازاریابی دهان به دهان مهم است؟

تحقیقات نشان می دهد  که 83 درصد از مردم به توصیه های دوستان و خانواده خود اعتماد دارند. این به سادگی قابل اعتمادترین و معتبرترین کانال بازاریابی است که مهم نیست که ارتباطات بازاریابی شما چقدر عالی باشد، نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. اما فقط افرادی که شما شخصاً آنها را می شناسید نیستند که می توانند چنین تاثیری بر انتخاب محصول شما داشته باشند. اینفلوئنسرها و افراد مشهور نیز نقش مشابهی را ایفا کنند. 

WoMM را می توان به عنوان یک کانال بازاریابی خود تقویت کننده نام برد. در ابتدا، هیچ اثر بزرگی نخواهید دید. اما هر چه پیش می روید، به دست آوردن نتایج بسیار آسان تر می شود.

پنج نکته امتحان شده و آزمایش شده برای استفاده از بازاریابی دهان به دهان

اگر این نکات را در استفاده از بازاریابی دهان به دهان به کار ببرید، به طور کلی عملکرد خوبی خواهید داشت:

نکته 1. یک محصول فوق العاده ارائه دهید

برای تشویق WoM به یک محصول عالی نیاز دارید. اگر این کار را نکنید، تمام نکات و تاکتیک‌های دیگر آن را جبران نمی‌کنند. موقعیت‌یابی محصول شما ، یعنی اینکه چگونه محصول خود را برای مشتریان بالقوه به تصویر می‌کشید، نیز در اینجا نقش دارد.

نکته 2. برند خود را به درستی مدیریت کنید

WoM شامل این است که مردم چگونه محصولات شما را تجربه می کنند و چگونه برند شما را درک می کنند. نکته اینجاست که مردم اگر از شرکتی که محصول خود را از طریق آن را می فروشید خوششان نیاید، بعید است آن را توصیه کنند. تمام تلاش خود را بکنید تا یک برند دوست داشتنی باشید. در مدیریت شهرت آنلاین خود سرمایه گذاری کنید.

نکته 3. بر بازاریابی محتوایی محصول تمرکز کنید

بازاریابی محتوا  فرآیند ایجاد و توزیع محتوا برای جذب و حفظ مشتریان است.

نکته 4. سفیران برند را استخدام کنید

من معتقدم که داشتن سفیران برند بهترین رویکرد برای اینفلوئنسر مارکتینگ است، که به نوبه خود می تواند یک تقویت عالی برای WoMM شما باشد. سفیر برند به هر کسی گفته می شود که به طور مرتب به نمایندگی از یک شرکت در کانون توجه قرار دارد. سفیر برند اغلب کارمندی است که قدرت تاثیرگذاری بر جامعه را دارد.

نکته 5. بین جامعه محبوب شوید

داشتن فالوور زیاد در رسانه های اجتماعی به تنهایی به معنای تأثیر قابل توجهی در استفاده از بازاریابی دهان به دهان نیست. برای انجام این کار، اعضای مخاطب خود را تشویق کنید تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، در مورد هر چیزی که مربوط به شرکت و محصول است صحبت کنید و به طور کلی کاری کنید که آنها احساس نزدیکی به شما کنند.

برای موفقیت بازاریابی دهان به دهان، کارمندان خود را تشویق کنید که حامیان برند باشند. کارمندان شاد و متعهد به احتمال زیاد در مورد محل کار خود مثبت صحبت می کنند که می تواند بر دوستان و خانواده آنها تأثیر بگذارد. با اجرای این استراتژی های بازاریابی دهان به دهان، برند شما می تواند از توصیه های مثبت و رشد ارگانیک بهره مند شود، زیرا مشتریان راضی به با ارزش ترین حامیان شما تبدیل می شوند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

52 − 43 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن