بازاریابی

چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار برای به دست آوردن نتایج عالی استفاده کنیم

با محبوبیت روزافزون شبکه های اجتماعی و ایجاد چند سلبریتی و اینفلوئنسر جدید برای مردم، اینفلوئنسر مارکتینگ که در حال حاضر یکی از مفیدترین شکل های بازاریابی برای بسیاری از برندها است، ظهور کرده است. اگرچه در طول تاریخ استفاده از افراد مشهور به منظور خدمات یا محصولات تبلیغاتی همواره رواج داشته است، اما با ظهور شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی تاثیرگذار گسترش یافته و به یکی از کانال‌های بازاریابی مطلوب تبدیل شده است. اما چگونه می توان از این نوع بازاریابی بیشترین بهره را برد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار چیست؟

اینفلوئنسر حرفه ای است که با ظاهر اینترنت محبوب شده است و اینفلوئنسرها می توانند افراد مشهور و مشهور در یوتیوب ، اینستاگرام، فیسبوک و پلتفرم های مشابه باشند. اینها اغلب وبلاگ نویسان مسافرتی، گیمرها، سرگرمی ها هستند… اما اینفلوئنسرها شامل همه کسانی می شود که مخاطبان زیادی دارند. خود این نام از اسم تأثیر گرفته شده است زیرا این تاثیرگذار ها (همانطور که از خود نام پیداست) هستند که بر مخاطبان خود تأثیر می گذارند که آنها را دنبال می کنند.

بسیاری دریافتند که ضبط ویدیو برای یوتیوب آسان است و یوتیوب‌کنندگان هیچ کاری انجام نمی‌دهند. به هر حال، این چنین نیست. همه اینفلوئنسرها باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا جذاب باشند و محتوای مفیدی را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورند، اما یوتیوبرها علاوه بر این، کار و تلاش زیادی برای انجام دادن دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ زیرشاخه ای از بازاریابی است که بر جذب یک فرد برای بازاریابی یک محصول یا خدمات تمرکز دارد. تمرکز این نوع بازاریابی بر روی افرادی است که بر روی مخاطبان علاقه مند به محصول شما تاثیر می گذارند. مانند بازاریابی معمولی (تبلیغات)، از طریق بازاریابی تاثیرگذار نیز به مخاطب خاصی دسترسی پیدا می کنید، اما نکته اضافی در اینجا این است که شخصی که محصول را تبلیغ می کند، روی افرادی که تبلیغ می کند تأثیر می گذارد و احتمال اینکه شخصی آن را بخرد بیشتر است. محصول از این طریق

اینفلوئنسرها به چند گروه تقسیم می شوند و بیش از 2000 فالوور برای تبدیل شدن به یک میکرو اینفلوئنسر کافی است (که کم نفوذ ترین نوع اینفلوئنسر است). البته قیمتی که اینفلوئنسرها می گیرند بستگی به تعداد و فعالیت فالوورها دارد و با تعداد فالوورهای کمتر، اینفلوئنسرها معمولا هزینه ای برای تبلیغات دریافت نمی کنند اما محصول را رایگان دریافت می کنند.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

مزیت اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ در مقایسه با تبلیغات کلاسیک، ROI (بازده سرمایه) بالاتر است. با کمک اینفلوئنسرها می توانید فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و همچنین می توانید مشتریان دائمی را به دست آورید. طرفداران، فرض کنید، یک خواننده مطمئناً پس از تبلیغ خواننده، می خواهند یک تی شرت یا عطر جدید از مجموعه تهیه کنند.

علاوه بر تمام مزایای فروش محصولات، اینفلوئنسرها مطالبی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورند. بازاریابی تاثیرگذار بهترین راه برای بازاریابی محصولات در حال حاضر است و مزایای زیادی نسبت به سایر اشکال دارد.

چگونه یک اینفلوئنسر انتخاب کنیم؟

آیا فکر می کردید بازاریابی تاثیرگذار ساده است و به هر اینفلوئنسر مقدار مشخصی پول پرداخت می کنید؟ انتخاب یک اینفلوئنسر می تواند یک دردسر واقعی باشد و بسیار خطرناک است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید در کدام شبکه اجتماعی می خواهید محصول خود را تبلیغ کنید . اینستاگرام در حال حاضر محبوب ترین شبکه برای این کار است، دقیقاً به دلیل دامنه وسیع پست ها. در رتبه دوم یوتیوب قرار دارد که یک مزیت است زیرا اینفلوئنسر می تواند محصول را با جزئیات در آنجا ارائه کند.

هنگامی که تصمیم گرفتید در شبکه اجتماعی جایی که می خواهید محصول را تبلیغ کنید، تازه در ابتدای راه هستید. این ساده ترین قدم بود، به همین دلیل اولین قدم است. کار بعدی که باید انجام دهید این است که افراد تاثیرگذار در صنعت خود پیدا کنید. لوازم آرایش توسط اینفلوئنسرهای زن به فروش می‌رسد، رایانه‌ها توسط اینفلوئنسرهای مرد بازی به فروش می‌رسند و مثلاً یک قهرمان رالی می‌تواند لاستیک‌های اتومبیل را تبلیغ کند.

هنگامی که فهرستی از اینفلوئنسر هایی که به طور بالقوه برای تبلیغات با آنها پول پرداخت می کنید تهیه کردید، باید مطمئن شوید که آنها واقعاً محبوب هستند. لایک ها و نظرات آنها را روی عکس ها ورق بزنید و بر اساس آن آنها را فهرست یا رتبه بندی کنید. پس از آن، یک استعلام برای پیشنهاد، میزان دسترسی به پست ها و موارد مشابه ارسال کنید. مانند هر نوع بازاریابی، برای بازاریابی تاثیرگذار یک آزمون مورد نیاز است، با اینفلوئنسرها باید تا حد امکان پیشنهادات و اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید و بنابراین تصمیم بگیرید که چه کسی را برای نمایندگی محصول خود ارائه دهید.

چگونه از بازاریابی تاثیرگذار بیشترین بهره را ببریم؟

اینفلوئنسرهای معروف اغلب خودشان کمپین های بازاریابی را طراحی می کنند و با راهنمایی های سازنده به شما کمک می کنند تا محصول خود را به بهترین شکل برای مخاطبان خود قرار دهید. آنها مخاطبان خود را می شناسند و تجربه ای در فروش محصول دارند.

برای اینکه تبلیغات تا حد امکان کمتر مستقیم و طبیعی به نظر برسد، می توانید تبلیغات غیر مستقیم را انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی برای یک محصول راه‌اندازی کنید که در آن به تبلیغات مخفی می‌روید و ابتدا اینفلوئنسر در یوتیوب شور و شوق خود را با آن به اشتراک می‌گذارد و پس از آن، مثلاً یک هفته، ویدیویی را منتشر می‌کند که در آن با او تماس گرفته‌اید و کد تخفیف داده‌اید. به عنوان مثال 20٪ برای دنبال کنندگان خود. به این ترتیب، همه چیز می تواند زیر رادار قرار گیرد و هیچ کس متوجه نخواهد شد که همه چیز تبلیغات بوده است. البته، محصول نیز باید درجه یک باشد.

برای اینکه بیشترین استفاده را از مخاطبان اینفلوئنسر ببرید، می‌توانید تصمیم بگیرید که یک بازی جایزه ترتیب دهید که در آن فالوورهای او دوستان خود را برای شرکت در قرعه‌کشی تگ کنند و این تعداد بازدید پست‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد. به این ترتیب می توانید قیمت پست را پایین بیاورید زیرا اینفلوئنسر مزایایی دارد و همچنین مخاطبان جدید.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای هر برندی بسیار محبوب و مفید است و بسیاری از برندهایی که همین چند سال پیش ظهور کردند و از قدرت اینفلوئنسرها استفاده کردند، بیشتر شناخته شده اند و کسب و کار خود را بالاتر از برندهایی قرار داده اند که مدت ها نام خود را در بازار جهانی ایجاد کرده اند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن