تبلیغات

 تبلیغ گسترده اینستاگرام (انواع تبلیغات در اینستاگرام)

اگر قصد دارید از طریق تبلیغ گسترده اینستاگرام کسب و کار خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید باید بدانید که تبلیغات در این پلتفرم چیزی فراتر از فقط ارسال یک عکس عالی است. شما باید کمپین راه اندازی کنید، مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید، در زمان مناسب پست بگذارید و بر عملکرد پیج خود نظارت داشته باشید. برای ساده‌تر کردن فرآیند تبلیغ گسترده اینستاگرام و کمک به شما، ما انواع تبلیغ در این شبکه اجتماعی را معرفی می‌کنیم اما قبل از آن به مفهوم تبلیغات اینستاگرام می‌پردازیم.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اینستاگرام روشی برای بازاریابی است که برای ارسال محتوای به یک اسپانسر در پلتفرم اینستاگرام پول می‌دهید و این کار را برای دستیابی به مخاطبان بیشتر و هدفمندتر انجام می‌دهید. در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که یک کسب و کار یا فرد ممکن است تصمیم به تبلیغ گسترده اینستاگرام بگیرد، از این نوع تبلیغات اغلب برای افزایش فروش، افزایش ترافیک یک وب سایت و جذب مشتریان جدید استفاده می‌شود.

از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، تبلیغات متنی به تنهایی در این شبکه اجتماعی کارساز نیستند؛ بلکه به یک تصویر یا مجموعه ای از تصاویر و ویدیو (که می‌تواند با متن همراه باشد) نیاز دارید تا با تبلیغات اینستاگرام به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

آیا تبلیغ گسترده اینستاگرام برای هر کسب و کاری مناسب است؟

متاسفانه بیشتر کاربران اینستاگرام در محدوده سنی 18 تا 29 سال (55%) و 28% نیز بین 30 تا 49 سال قرار دارند. تنها 11 درصد از کاربران اینستاگرام بین 50 تا 64 سال سن دارند و تنها 4 درصد افراد بزرگسال بالای 65 سال هستند. بنابراین شاید استفاده از تبلیغ گسترده اینستاگرام برای بازاریابانی که افراد سنین مسن یا نسل x را می‌خواهند مورد هدف خود قرار دهند، مناسب نباشد.

انواع تبلیغ گسترده اینستاگرام چیست؟

برای شروع تبلیغ گسترده اینستاگرام باید فرمت این نوع تبلیغات را بدانید. به صورت خلاصه انواع مختلفی از فرمت های تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • تبلیغات تصویری
  • تبلیغات استوری
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات Carousel
  • تبلیغات در اکسپلور اینستاگرام
  • تبلیغات اینستاگرام از طریق ریلز یا Reels

شما می‌توانید با توجه به کسب و کار خود بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را انتخاب کنید تا با هدف تجاری خاص شما مطابقت داشته باشد.

تبلیغات تصویری در اینستاگرام

تبلیغات تصویری به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که از تصاویر واحد برای تبلیغ برند، محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

تبلیغات تصویری در اینستاگرام
تبلیغات تصویری در اینستاگرام

تبلیغات تصویری برای کمپین هایی با محتوای بصری جذاب که می‌تواند در یک تصویر منفرد منتقل شود، مناسب است. این تصاویر را می‌توان از عکاسی یا طراحی و تصویرسازی با کیفیت بالا ایجاد کرد. همچنین امکان افزودن متن به تصاویر وجود دارد.

تبلیغ گسترده اینستاگرام از طریق استوری

تبلیغات استوری اینستاگرام، تبلیغات تصویری یا ویدیویی تمام صفحه هستند که بین استوری های کاربران ظاهر می‌شوند. بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام هر روز استوری ها را مشاهده می‌کنند و همین موضوع آنها را به هدف خوبی برای تبلیغ گسترده اینستاگرام تبدیل می‌کند. تعامل کاربران اغلب با تبلیغات استوری بیشتر است.

تبلیغ گسترده اینستاگرام از طریق استوری
تبلیغ گسترده اینستاگرام از طریق استوری

بهترین تبلیغات استوری اینستاگرام آنهایی هستند که شبیه استوری های معمولی به نظر می‌رسند و به عنوان تبلیغات متمایز نمی‌شوند. هنگام طراحی تبلیغات استوری، کسب‌وکارها می‌توانند از همه ویژگی‌های ارگانیک ساز استوری اینستاگرام مانند فیلترها، متن، GIF و استیکرها استفاده کنند.

تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام

مشابه تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام به کسب و کارها این امکان را می‌دهند که نگاه دقیق تری به برند، محصولات و خدمات خود در اختیار کاربران قرار دهند. تبلیغات ویدیویی درون فید می‌تواند تا 60 دقیقه طول بکشد، اما ویدیوهای کوتاه‌تر معمولاً موثرتر هستند.

تبلیغات Carousel

تبلیغات Carousel، دارای مجموعه‌ای از تصاویر یا ویدیوها هستند که کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت آن‌ها را بکشند. آنها می‌توانند هم در فید و هم در استوری های اینستاگرام ظاهر شوند و با یک کال تو اکشن یا دکمه برای کشیدن لینک به بالا کاربران را مستقیماً به وب سایت شما هدایت کنند.

تبلیغات در اکسپلور اینستاگرام

تبلیغات اکسپلورر در تب Explore اینستاگرام ظاهر می‌شود، یعنی ناحیه‌ای از پلتفرم که در آن کاربران محتوای حساب‌های جدیدی را می‌بینند که بر اساس عادات استفاده از اینستاگرام آنها پست‌هایی به آنها نمایش می‌دهد. از آنجایی که محتوای برگه‌های اکسپلورر کاربران دائماً در حال تغییر است، تبلیغات اکسپلورر به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد در کنار محتوای فرهنگی مرتبط و پرطرفدار نشان داده شوند. تبلیغات اکسپلورر instagram می‌تواند هم تصویر و هم ویدیو باشد.

تبلیغات از طریق ریلز اینستاگرام

با راه اندازی موفقیت آمیز Reels، اینستاگرام اخیراً از قابلیت تبلیغات در ریلز نیز خبر داد. تبلیغات در ریلز اینستاگرام با مشخصات مشابه تبلیغات استوری (ویدیوهای تمام صفحه عمودی) نشان داده می‌شوند و می‌توانند تا 30 ثانیه طول بکشند. ریلزها باید شامل صدا یا موسیقی باشند تا به خوبی با ریلزهای ارگانیک ادغام شوند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع تبلیغ گسترده اینستاگرام پرداختیم اما شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که اصلا چرا باید در این شبکه اجتماعی تبلیغ کنیم؟ دلیل واضح است زیرا با بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه، نمی‌توان منکر قدرت و دسترسی اینستاگرام شد. در واقع، این پلتفرم یکی از بهترین مکان‌ها برای تعامل کسب و کارها با مشتریانشان است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

53 + = 60

دکمه بازگشت به بالا
بستن