بازاریابی

چگونه نرخ تعامل اینستاگرام یا Engagement Rate را افزایش دهیم؟

در حالی که راه‌های مختلفی برای بازاریابی کسب‌وکارتان در اینستاگرام وجود دارد، انجام این کار بدون درک مفهوم نرخ تعامل اینستاگرام (Instagram Engagement Rate) غیرممکن است. نرخ تعامل یک معیار کمی از نحوه تعامل کاربران با محتوای پروفایل شما است و تعداد فالوورها، لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌های شما را در نظر می‌گیرد. نرخ های تعامل معمولاً با تقسیم لایک ها و نظرات بر تعداد فالوور محاسبه می‌شود.

چرا نرخ تعامل اینستاگرام اهمیت دارد؟

نرخ تعامل در اینستاگرام مهم است زیرا علاقه مخاطبان، ارتباط برند و اقتدار اجتماعی را می‌سنجد.

تاثیر علاقه مخاطب در نرخ تعامل

اگر محتوای شما برای مخاطب هدف جذاب باشد، نرخ تعامل شما بالاتر خواهد بود. اگر برای بررسی محتوای با بهترین عملکرد خود، یعنی پست هایی با بیشترین لایک، اشتراک گذاری، ذخیره و نظر وقت بگذارید، بینشی نسبت به آنچه کاربران می‌خواهند ببینند، خواهید داشت.

تاثیر ارتباط در نرخ تعامل

اگر نرخ تعامل بالایی دارید، احتمالاً مخاطبان شما را به عنوان منبع اطلاعاتی مرتبط می‌بینند. آنها ممکن است محتوای شما را بر رقبا ترجیح دهند زیرا محتوا شما را متمایز می‌کند. با این حال، اگر در حال حاضر نرخ تعامل بالایی داشته باشید، آیا تا سه ماه دیگر ثابت می‌ماند؟ نسبت به پارسال بیشتر شده؟

اگر نرخ تعامل خود را کنترل نکنید و از آن به عنوان معیاری برای ارتباط استفاده نکنید، امتیاز شما ممکن است کاهش یابد.

اقتدار اجتماعی

در حالی که احتمالاً قبلاً مخاطبان هدف اینستاگرام خود را شناسایی کرده اید، هرگز بد نیست که فالوورها و طرفداران جدیدی را به لیست اضافه کنید.

میانگین نرخ تعامل چقدر است؟

هیچ تعریف واحدی از نرخ تعامل خوب وجود ندارد. نرخ تعامل ممکن است بسته به صنعت، B2B در مقابل B2C، و یک سری عوامل دیگر متفاوت باشد. با این حال، اینستاگرام نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی نرخ تعامل بالاتری دارد. پست‌های این پلتفرم 23 درصد بیشتر از فیس‌بوک تعامل ایجاد می‌کنند، حتی اگر فیس‌بوک 2 برابر کاربران ماهانه بیشتری داشته باشد.

بالاترین سطوح نرخ تعامل در صنعت ورزش 0.27 درصد و اینفلوئنسرها نیز 0.23 گزارش شده است.

به همین دلیل، می‌توان فرض کرد که نرخ تعامل حدود 1 درصد، عدد خوبی است. ارزیابی کنید که نرخ تعامل شما در طول زمان چگونه تغییر کرده است و شروع به ابداع استراتژی هایی برای افزایش امتیاز خود کنید.

نحوه محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام

بین بازاریاب ها بحث هایی در مورد بهترین راه برای محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام وجود دارد، زیرا صنایع مختلف موفقیت را به روش های مختلفی تعریف می‌کنند. روش ترجیحی شما به اهداف شما به عنوان یک برند یا اینفلوئنسر بستگی دارد.

محاسبه Engagement Rate برای برندها

این فرمول برای برندهای اینستاگرام بهترین است زیرا به جای تعداد کل فالوورها، تعداد افرادی که یک محتوا را دیده‌اند در نظر می‌گیرد.

 نرخ تعامل اینستاگرام
محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام برای برندها

زمانی که تبلیغات برند دیده می‌شود، نرخ تعامل بالا می‌رود، به خصوص اگر تبلیغات را در پروفایل اینستاگرام دنبال کرده و فالوور شوند.

محاسبه Engagement Rate برای اینفلوئنسرها

از آنجایی که حامیان مالی اغلب بر اساس لایک و تعداد فالوورهای خود اینفلوئنسرها را در اینستاگرام جذب می‌کنند، نرخ تعامل آنها شامل این دو عامل است. از آنجایی که این معیار به هیچ داده شخصی نیاز ندارد، می‌توان نرخ تعامل خود را با رقبا مقایسه کرد.

سخن پایانی

بعد از اینکه برای اولین بار نرخ تعامل خود را محاسبه کردید، باید یک جدول زمانی ایجاد کنید که در آن دوباره آن را محاسبه کنید. شاید هدف خود را افزایش 10 درصدی امتیاز در یک سال تعیین کنید، بنابراین ممکن است برنامه ریزی کنید که اعداد را هر سه ماه یکبار دوباره محاسبه کنید.

این کار همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی کار نمی‌کند و اگر اعداد شما جابجا نشده‌اند، چیزی باید تغییر کند. در مجموع، نرخ تعامل معیاری است که نشان می‌دهد مخاطب شما چگونه با محتوای شما تعامل می‌کند. نرخ شما نشان دهنده اقتدار اجتماعی، مرتبط بودن و علاقه مخاطبان پروفایل اینستاگرام شما است.

اگر محتوای شما خوب است و فالوورهای شما جذب آن می‌شوند، نرخ تعامل این را نشان خواهد داد. وقتی زمانی را صرف کار بر روی نرخ تعامل خود می‌کنید، داده های ارزشمندی را برای اطلاع رسانی کل استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود جمع آوری می‌کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

79 − = 70

دکمه بازگشت به بالا
بستن