بازاریابی

چگونه یک اینفلوئنسر را برای تبلیغ کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

شناسایی اینفلوئنسرها برای مارکتینگ و انتخاب اینفلوئنسر ها به طور سنتی یک کار وقت گیر بوده است. با این حال، با گسترش صنعت، پیشرفت‌هایی در فناوری‌ها و پلتفرم‌ها برای کمک به برندها در تحقیقاتشان صورت گرفته است. کریستینا وستلی، رئیس بازاریابی اینفلوئنسر در استودیوی محتوای پپسی، در مصاحبه ای با Econsultancy، تعادل بین تحقیقات کیفی و کمی را توصیف می‌کند.

وستلی تأکید کرد:

همیشه یک عنصر انسانی وجود دارد و برندها باید بدانند که چگونه می‌توانند افراد را غربال کنند و از منظر زیبایی به صفحه خود نگاه کنند و مطمئن شوند که با نام تجاری هماهنگ است.

ما قصد داریم در این مقاله به برخی از ملاحظات کلیدی برای انتخاب اینفلوئنسر برای همکاری و تبلیغ کسب و کار خود نگاه کنیم.

چه چیزی برای انتخاب اینفلوئنسر مهم است؟

از لحاظ تاریخی، اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورهایشان دسته‌بندی می‌شوند و عباراتی مانند اینفلوئنسرهای «ماکرو» و «میکرو» کانون تمرکز هر گفتگو در مورد انتخاب اینفلوئنسر بوده‌اند. اگرچه این اصطلاحات هنوز در حال استفاده هستند، اولویت ها در حال تغییر هستند. در ابتدا، صنعت شاهد تغییر تمرکز از اینفلوئنسرهای کلان و افراد مشهور به ایجاد تعادل بین این افراد با استعدادها و قابلیت‌های اینفلوئنسرهای خرد و خاص بود.

با این حال، با بلوغ بازاریابی تأثیرگذار، کارشناسان تأیید می‌کنند که برندها توجه کمتری به تعداد فالوورها دارند. آنها به پلتفرم هایی مانند TikTok اشاره می‌کنند که به تقویت این روند کمک می‌کند، جایی که تعداد دنبال کنندگان به سختی در الگوریتم آن ثبت می‌شود. درعوض، محتوا زمانی رتبه‌بندی می‌شود که درگیری بالایی در مورد یک موضوع خاص وجود داشته باشد، به این معنی که کیفیت محتوا و تخصص موضوع مهم‌ترین عوامل هستند.

چه کسی را در نظر بگیریم؟

  • به دنبال طرفداران موجود برند باشید زیرا این کار از اعتبار برند شما پشتیبانی می‌کند. الیز همر، مدیر ارشد روابط عمومی جهانی کلارکز، توضیح می‌دهد: «اگر اینفلوئنسری که می‌خواهیم با او کار کنیم از قبل طرفدار برند باشد، واقعاً به اعتبار کمک می‌کند، زیرا آنها باید این برند را تجسم کنند تا دنبال کنندگانشان باور کنند که واقعاً محصول را می‌خرند.»
 انتخاب اینفلوئنسر
چه چیزی برای انتخاب اینفلوئنسر مهم است؟
  • مشتریان و کارمندان وفادار را در نظر بگیرید. مشتریان و کارمندان وفادار می‌توانند برای همکاری های برند، به ویژه در فضای اینفلوئنسر B2B عالی باشند.
  • طیفی از اینفلوئنسرها را در نظر بگیرید. در نظر بگیرید که یک برند در تلاش است به چه چیزی دست پیدا کند و اینفلوئنسرهای مختلف چگونه می‌توانند از آن حمایت کنند، خواه شامل بررسی تعداد فالوورهای مختلف، زمینه های تخصص یا پلتفرم های اصلی باشد. جنیفر پاول، مدیر عامل شرکت جنیفر پاول، می‌گوید: «شما به دلایل مختلف با لایه های مختلف استعداد کار می‌کنید. به عنوان مثال، تعداد زیادی از اینفلوئنسرهای بسیار فعال در سطح متوسط ​​وجود دارد.

محتوا را در نظر بگیرید

  • در فضا غوطه ور شوید. ترند بودن جنبه مهمی از اینفلوئنسر مارکتینگ است. برندها باید بفهمند که چه اتفاقی می‌افتد و ردیابی جوامع آنلاین و جهش‌ها در نظرات را دنبال کنند.
  • از دیگر نکات مهم برای انتخاب اینفلوئنسر این است که آیا محتوای اینفلوئنسر با چیزی که برند به دنبال آن است همخوانی دارد؟ سبک و زیبایی شناسی محتوای تأثیرگذار باید با برند همخوانی داشته باشد. باید حس خوبی داشته باشد و طبیعی باشد. اینفلوئنسر باید توسعه دهنده برند باشد و شراکت باید برای اینفلوئنسر و مخاطبانش مناسب باشد.
  • مخاطب را ارزیابی کنید. آیا اینفلوئنسر با هدف جمعیتی صحبت می‌کند؟ یک اشتباه رایج این است که فرضیات نادرستی در مورد پیروی یک اینفلوئنسر ایجاد کنید. برندها باید رویکردی مبتنی بر داده را برای تحقیق در مورد جمعیت شناسی مخاطبان تاثیرگذار داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که با خلاصه مورد نظر مطابقت دارند.

اطلاعات را در نظر بگیرید

  • به معیارهای تبدیلی نگاه کنید. وقتی ترافیک و فروش تمرکز کمپین است، به معیارهای تبدیل گذشته نگاه کنید تا ببینید چگونه یک اینفلوئنسر برای برندهای مشابه تبدیل شده است تا نحوه عملکرد آنها در این کمپین را ارزیابی کند. اینفلوئنسرها باید آماده باشند تا این داده ها را با برندها به اشتراک بگذارند. اگر اینفلوئنسر قبلا با برند مورد نظر کار کرده باشد، برند می‌تواند داده‌های خود را با نتایج کمپین قبلی محک بزند.
  • به دنبال نرخ تعامل بالاتر از حد متوسط ​​باشید. نرخ تعامل یک معیار مهم برای سنجش نحوه عملکرد محتوای اینفلوئنسر در پلتفرم‌های مختلف است و می‌تواند به یک برند کمک کند تا تصمیم بگیرد که آیا اینفلوئنسر احتمالاً بازده سرمایه‌گذاری خوبی دارد یا خیر. همچنین می‌توان از نرخ تعامل یک اینفلوئنسر برای تعیین معیاری استفاده کرد که نتایج کمپین را بر اساس آن اندازه‌گیری کرد.

سخن پایانی

برای انتخاب اینفلوئنسر ارزیابی ریسک را انجام دهید. اینفلوئنسر مارکتینگ همیشه حاوی یک عنصر ریسک است. برای به حداقل رساندن این خطر، مهم است که برندها بررسی کنند که آیا در گذشته مناقشه یا انتقادی در مورد آن اینفلوئنسر وجود داشته است یا هر حکمی در رابطه با عدم افشای اطلاعات وجود داشته است. تا جایی که ممکن است به تاریخچه یک اینفلوئنسر نگاه کنید. برخی از پلتفرم‌های پولی توانایی جست‌وجو در محتوایی را دارند که به اولین پست یک اینفلوئنسر می‌رسد.

همچنین در نظر داشته باشید که شراکت نیاز به یک دوره آزمایشی دارد. برندها باید زمان قابل توجهی را در مرحله تحقیق سرمایه گذاری کنند و قبل از انتخاب اینفلوئنسر تا آنجا که ممکن است بررسی لازم را انجام دهند. با این حال، تنها پس از چند همکاری اولیه است که یک نام تجاری به درک درستی از نحوه انجام روابط دست پیدا می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

50 − 44 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن