طراحی و ساخت وبسایت

کسب و کار موفق اینترنتی چه ویژگی دارد؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی، راهی برای دستیابی به درآمد نامحدود

امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی در فضای وب بسیار گسترده‌تر شده‌اند و حتی مشاغلی که هیچ‌گاه تصورش را هم نمی‌کردید که روزی اینترنتی شوند، امروزه فعالیت خود را به‌صورت آنلاین شروع کرده‌اند. از اینترنتی شدن تاکسی‌رانی گرفته تا فروش لباس و مواد خوراکی همگی ازجمله کسب کارهای اینترنتی بوده که سال‌ها قبل، فعالیت آنلاین آن‌ها اصلاً در ذهن نمی‌گنجید. کسب‌و‌کار اینترنتی به فروش کالا یا خدمات در فضای آنلاین گفته می‌شود و بانام تجارت الکترونیک نیز شناخته می‌شود. حالا چرا کسب‌وکار اینترنتی؟ اگر بخواهیم به این سوال صریح پاسخ دهیم می‌بايست بگوییم راه‌اندازی یک کسب ‌و کار موفق اینترنتی می‌تواند راهی برای دستیابی شما به درآمد نامحدود باشد.

به همین دلیل است که امروزه هر کسب‌و‌کاری علاوه بر جذب مشتری در فضای آفلاین یا همان سنتی، در فضای آنلاین نیز فعالیت‌هایی دارد. این نوع کسب‌وکار می‌تواند مزایای فراوانی داشته باشد که در زیر به چند مورداشاره نموده‌ایم:

  • راه‌اندازی با سرمایه بسیار اندک

فرض کنید می‌خواهید یک فروشگاه لباس تأسیس کنید. حال باید هزینه‌هایی را برای پرداخت ودیعه و اجاره ماهانه مغازه، تأمین کالا، استخدام نیرو و … پرداخت کنید. این در حالی است که در کسب‌وکارهای اینترنتی نیاز به پرداخت چنین هزینه‌هایی ندارید! چون شما برای این کار نیاز به نیروی انسانی به تعداد زیاد و اجاره مکان فروشگاه نخواهید داشت. در‌نتیجه با کم‌ترین هزینه می‌توانید یک کسب‌و‌کار عالی و سودآور راه‌اندازی کنید.

  • دسترسی به مشتری بدون هیچ محدودیتی

وقتی شما یک کسب و کار موفق اینترنتی داشته باشید، می‌توانید به طیف وسیعی از مشتریان دسترسی یابید، بدون هیچ‌گونه محدودیت مکانی و جغرافیایی! بله درست است، چون شما این‌گونه در فضای وب می‌توانید از سر‌تاسر کشور و یا حتی از کشور‌های دیگر نیز مشتری جذب کنید. چه چیزی از این بهتر؟ این‌گونه است که می‌توانيد به درآمد نامحدود دست‌یابید.

  • کسب سود در کوتاه‌ترین زمان ممکن

دستیابی به سود و بهره‌وری در کسب و کارهای اینترنتی بسیار سریع اتفاق می‌افتد. چون اگر به شکل اصولی عمل کنید و تبلیغات هدفمند داشته باشید در تایم کوتاهی برندتان شناخته‌شده و موفق به جذب مشتریان زیادی خواهید شد. در‌نتیجه دیگر مزیت راه‌اندازی کسب و کار موفق اینترنتی را می‌توان، کسب سود در مدت‌زمان کوتاه دانست.

مهم‌ترین ویژگی‌های کسب و کار موفق اینترنتی و سودآور

یک کسب‌و‌کار اینترنتی تنها در صورتی موفق و سودآور می‌باشد که دارای ویژگی‌های خاصی باشد. در‌واقع وجود این ویژگی‌ها است که یک کسب‌وکار اینترنتی را از دیگر کسب‌و‌کارهای آنلاین متمایز می‌سازد. در زیر این ویژگی‌ها را ذکر نموده‌ایم:

ویژگی‌های کسب و کار موفق اینترنتی

 

  • همیشه سودآور بودن

یک کسب و کار آنلاین موفق همیشه سودآور است؛ حتی اگر صاحب کسب‌وکار تغییر کند، یا تعداد نیروهای انسانی افزایش یابد و یا هر تغییر دیگری در آن ایجاد شود، بازهم سودآور خواهد بود. چون این‌گونه کسب‌و‌کارها زیرساخت‌های مناسبی داشته و این‌گونه درآمد بسیار بالاتری نسبت به مخارج و هزینه‌هایشان دارند.

  • گوشه‌گیر نبودن

بسیاری از متخصصان معتقدند که گرفتن یک گوشه از بازار و اجرای استراتژی نیچ مارکتینگ بهترین کار برای رشد کسب و کارهای آنلاین است. البته این استراتژی در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار در رشد آن بی‌تأثیر نیست؛ اما به‌طورکلی یک کسب و کار موفق اینترنتی و سودآور، نباید تنها بر یک گوشه از بازار تمرکز کند. بلکه می‌بايست بر روی نقاط مختلفی از بازار متمرکز باشد تا بتواند سودآوری بالاتری داشته باشد.

  • رو به رشد بودن دارایی

یک کسب‌وکار کوچک درآمد مشخصی دارد و همیشه دارایی آن ثابت است؛ اما یک کسب و کار آنلاین موفق دارایی‌های رو به رشدی دارد. کسب و کار موفق آنلاین همواره در حال افزایش درآمد خود خواهد بود. بگذارید یک مثال ساده بزنیم. فروشگاه مشهور دیجی کالا برای اولین بار با ۹ کارمند فعالیت خود را آغاز کرده است؛ اما حالا تعداد کارمندان آن حتی قابل‌شمارش هم نیست! این یعنی دیجی کالا در چند سال اخیر بر روی رشد کسب‌و‌کار خود تمرکز داشته است.

  • دارا بودن وجه تمایز

کسب و کار موفق اینترنتی وجه تمایز دارد. در‌واقع همین دارا بودن وجه تمایز است که موجب می‌شود بتوانیم به رشد یک کسب‌وکار آنلاین امیدوار باشیم. برای مثال اسنپ تنها تاکسی در اختیار شما قرار می‌دهد. با این تفاوت که هزینه استفاده از خدمات آن نسبت به آژانس‌های دیگر ارزان‌تر است. ارزان بودن خدمات وجه تمایز اسنپ است که همه در خصوص آن صحبت می‌کنند. در‌واقع همین وجه تمایز است که موجب رشد اسنپ در سال‌های اخیر شده است.

  • داشتن تیم قوی

کسب و کارهای موفق آنلاین تیم قوی و حرفه‌ای دارند. شما هرچقدر هم که یک کارآفرین نمونه و توانا باشید، بازهم نیازمند کمک افراد دیگر خواهید بود. چراکه به‌قول‌معروف هیچ‌گاه (یکدست صدا ندارد) و باید دارای ‌یک تیم حرفه‌ای باشید. با تیم سازی، بهتر از پس کارهای مربوط به کسب‌وکارتان بر خواهید آمد. البته تا زمانی که کسب و کار موفق اینترنتی شما به درآمد ثابت نرسیده باشد، بهتر است اقدام یا عملی برای تیم سازی انجام ندهید.

  • درازمدت بودن اهداف

دیگر ویژگی مهم کسب و کارهای آنلاین موفق و سودآور، درازمدت بودن اهداف می‌باشد. کسب و کارهای آنلاین موفق هیچ‌وقت به پولدار شدن یک‌شبه حتی فکر هم نمی‌کنند. آن‌ها اهداف بلندمدتی داشته و برای دستیابی به آن‌ها شکیبا هستند. اهداف این دسته از کسب‌وکارها می‌تواند موارد مهمی مثل دعوت شدن به برنامه‌های تلویزیونی، نام‌برده شدن از نام برندشان در مجلات مهم و مشهور، بر سر زبان افتادن نام برند و … باشد. درنتیجه اگر می‌خواهید یک کسب و کار موفق اینترنتی داشته باشید، اهداف درازمدتی برای برند خود تعیین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 61 = 64

دکمه بازگشت به بالا
بستن