طراحی و ساخت وبسایت

راه اندازی سایت فروشگاهی چگونه است؟

مزایای راه اندازی سایت فروشگاهی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید فروشگاه‌های سنتی امروزه دارای یک رقیب بسیار بزرگ می‌باشند و آن هم فروشگاه‌های اینترنتی هستند. فروشگاه‌های اینترنتی امروزه طرفداران بیشتری پیداکرده‌اند. امروزه دیگر هیچکس دوست ندارد برای خرید کالا یا محصول از ترافیک‌های سنگین خیابان‌ها عبور کند و ساعت‌ها به پاساژ گردی بپردازد. مردم دوست دارند بدون محدودیت جغرافیایی خرید کنند و نمی‌خواهند به‌صورت حضوری این کار را انجام دهند. در اینجاست که سایت‌های فروشگاهی می‌توانند برای آن‌ها بهترین مرکز خرید به‌حساب بیایند. با خرید از این سایت‌ها دیگر نیاز نیست هر فرد برای خرید چند قلم کالا، به بازار برود و مانند گذشته به‌صورت سنتی خرید کند. وجود فروشگاه‌های اینترنتی خرید کردن را برای مردم به ساده‌ترین کار ممکن تبدیل نموده است. بسیاری از افراد امروزه با راه اندازی سایت فروشگاهی اقدام به کسب درآمد می‌نمایند.

حتماً شما نیز بارها به فکر راه اندازی سایت فروشگاهی افتاده‌اید و می‌خواهید از این طریق به درآمد مطلوبی دست‌یابید. در این خصوص می‌بايست بگوییم مزایای راه اندازی چنین سایتی تنها شامل مصرف‌کننده می‌شود، بلکه مزایای فراوانی نیز برای شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار به همراه خواهد داشت. در زیر این مزایا را نام‌برده‌ایم:

  • عدم نیاز به اجاره مغازه

اگر بخواهید یک فروشگاه سنتی راه‌اندازی کنید، نیاز است که مکانی را برای آن اجاره کنید؛ اما برای راه اندازی سایت فروشگاهی نیازی به پرداخت هزینه برای اجاره مغازه نخواهید داشت و درواقع مکان فروشگاه شما کاملاً مجازی خواهد بود.

  • فروش بدون محدودیت جغرافیایی

با راه اندازی چنین سایتی شما ‌می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیت جغرافیایی محصولات خود را به فروش برسانید که در این صورت قطعاً مشتری‌های بیشتری جذب خواهید کرد. شما حتی می‌توانید محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز ارسال کنید و این امر موجب می‌شود که سودتان چند برابر شود.

  • همیشه فعال بودن

با راه اندازی سایت فروشگاهی درواقع فروشگاه اینترنتی شما در هر ساعتی از شبانه‌روز باز بوده و امکان ثبت سفارش برای مشتریان در هرزمانی وجود دارد. چون حتی اگر شما نیز نظارت مستقیم نداشته باشید، سایت به‌طور خودکار سفارش‌ها را به ثبت رسانده و درواقع فروشگاه شما ۲۴ ساعته بازخواهد بود.

نحوه و مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی

راه اندازی و تأسیس یک وبسایت فروشگاهی کار ساده‌ای نبوده و باید توسط افراد متخصص و با‌تجربه صورت پذیرد. این کار به‌طورکلی در چند مرحله انجام می‌شود و شاید انجام این مراحل برای افرادی که آشنایی اولیه ندارند کمی پیچیده باشد. تیم حرفه‌ای آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی با طراحی سایت فروشگاهی با توجه به سلیقه و نیاز شما متناسب‌ترین سایت فروشگاهی را راه‌اندازی می‌نماید. در زیر این مراحل را نام‌برده‌ایم:

مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی

 

  • انتخاب نام فروشگاه

در مرحله اول می‌بايست نام مناسبی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید. این نام باید با موضوع کسب‌وکار شما هماهنگی داشته باشد و بر اساس فعالیت وبسایت انتخاب گردد. پس از انتخاب نام باید برای اخذ مجوزهای راه اندازی سایت اقدام کنید.

  • انتخاب دامنه

مرحله دوم راه اندازی سایت فروشگاهی انتخاب دامنه مناسب می‌باشد. دامنه در‌واقع همان لینک یا آدرس وبسایت شما می‌باشد. شما باید دامنه‌ای کوتاه و منحصربه‌فرد انتخاب کنید که به خاطر سپردن آن کار سختی نباشد. اگر در حین انتخاب دامنه متوجه شدید که قبلاً آن نام، ثبت‌شده است نباید تنها دو حرف دیگر اضافه کنید. بلکه باید به فکر یک دامنه دیگر باشید تا آدرس وب سایتتان کاملاً منحصربه‌فرد باشد و با نام برند و اسم فروشگاه همخوانی داشته باشد.

  • خرید هاست

در مرحله سوم می‌بايست یک هاست مناسب برای وبسایت خود خریداری کنید. هاست درواقع خانه وبسایت شما در بستر اینترنت است. شما باید با‌کیفیت‌ترین هاست را خریداری نمایید. چون اگر هاست بی‌کیفیت باشد، هک سایت ساده‌تر می‌شود، بارگیری سایت زیاد طول می‌کشد و حتی ممکن است سایت به‌طورکلی خراب شود.

  • نصب ورود پرس

گام بعدی در راه اندازی سایت های فروشگاهی نصب ورد پرس می‌باشد. برای شروع کار وبسایت باید اقدام به نصب ورود پرس نمایید. البته اگر هاست شما بهینه باشد، نیاز به این کار نیست. چون در این صورت وردپرس به‌صورت خودکار برای وبسایت فروشگاهی شما نصب خواهد گردید.

  • انتخاب قالب سایت

حال باید قالب سایت خود را انتخاب کنید، این کار برای تعیین چیدمان وبسایت و طراحی آن انجام می‌شود. البته وردپرس یک قالب پیش فرض برای شما در نظر می‌گیرد؛ اما اگر آن را دوست نداشته باشید، باید خودتان یک قالب جدید انتخاب و طراحی نمایید.

  • افزودن محصولات به سایت

در مرحله بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی، نوبت افزودن محصولات به سایت می‌باشد. این کار باید با نهایت دقت انجام گیرد. در مرحله بعد نیاز است که توضیحات محصولات را بارگذاری کنید و داده‌های محصولات و دسته‌بندی‌های آن‌ها را نیز ایجاد کنید.

  • مجهز کردن سایت به درگاه پرداخت

سایت شما باید یک درگاه پرداخت آنلاین داشته باشد تا ثبت سفارش برای مشتریان آسان‌تر صورت پذیرد. برای این کار می‌توانید با استفاده از یک دامنه در وردپرس درگاه پرداخت آنلاین سایت خود را ایجاد نمایید.

  • انجام بررسی‌های نهایی

حالا وبسایت فروشگاهی شما آماده است و می‌توانید فروش محصولات خود را آغاز کنید؛ اما قبل از این کار چند مرتبه تمام مراحل را موردبررسی قرار دهید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد و همه امور به بهترین شکل صورت گرفته باشند.

هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی چقدر است؟

معمولاً وقتی صحبت از راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی می‌شود، بحث هزینه مطرح می‌گردد؛ اما به‌طورکلی هیچ هزینه مشخصی را نمی‌توان برای این کار در نظر گرفت. چون هزینه راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود؛ مثلاً بستگی دارد که شما قصد فروش چه محصولی را دارید و چه میزان سرمایه‌ای برای تأمین این محصول باید در اختیار داشته باشید. همچنین اگر بخواهید طراحی وبسایت را خودتان انجام دهید، هزینه‌هایتان کاهش می‌یابند.

اما اگر این کار را به یک متخصص دیگر محول کنید، بهتر خواهد بود. در این صورت باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید، اما قطعاً طراحان سایت این کار را حرفه‌ای‌تر انجام خواهند داد. علاوه بر همه این موارد شما نیاز به انجام‌ تبلیغات برای سایت خود نیز خواهید داشت. پس باید هزینه‌های تبلیغات را نیز به میزان هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی خود اضافه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن