تبلیغات

چگونه در اینستاگرام وایرال شویم؟ نکاتی برای وایرال شدن در اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، یک پلتفرم رسانه اجتماعی قدرتمند برای بازاریابی کسب و کار شما است. اما وایرال شدن در اینستاگرام کار آسانی نیست و زمان و تلاش می‌خواهد. آیا به دنبال وایرال شدن در اینستاگرام هستید؟ در این مقاله نکاتی را در مورد نحوه انجام این کار به شما ارائه خواهیم داد.

برای وایرال شدن در اینستاگرام درباره مخاطب خود تحقیق کنید

اولین قدم برای ایجاد محتوایی که در اینستاگرام به صورت وایرال منتشر شود، تحقیق در مورد مخاطبان است. شما باید درک کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و به چه نوع محتوایی علاقه دارند.

برای انجام این کار می‌توانید:

  • با شخصیت های بازاریابی بزرگتر شروع کنید.
  • از داده های جمعیتی استفاده کنید.
  • از نظرسنجی های اینستاگرام استفاده کنید.

با شخصیت های بازاریابی بزرگتر شروع کنید

وقتی برای کمپین های بازاریابی خود پرسونا ایجاد می‌کنید، رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید. سعی کنید بفهمید که مخاطبان شما به چه نوع محتوایی علاقه دارند. هنگامی که ایده ای در مورد اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، دارید، زمان آن رسیده است که شروع به جمع آوری بینش در مورد آنها کنید. این کار را می‌توان از طریق ابزارهای شنیداری رسانه های اجتماعی، نظرسنجی یا حتی مصاحبه انجام داد.

از داده های جمعیتی استفاده کنید

وقتی به مخاطبان هدف خود نگاه می‌کنید، مهم است که جمعیت شناسی آنها را در نظر بگیرید. جمعیت شناسی شامل عواملی مانند سن، جنسیت، مکان و علایق می‌شود.

از نظرسنجی های اینستاگرام استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای درک مخاطب این است که مستقیماً از آنها سوال بپرسید. اینستاگرام یک ویژگی نظرسنجی دارد که به شما این امکان را می‌دهد. هنگامی که بدانید مخاطبان شما چه نوع محتوایی را دوست دارند، می‌توانید شروع به تولید محتوایی کنید که برای آنها جذاب باشد.

نظرسنجی های اینستاگرام
از نظرسنجی های اینستاگرام استفاده کنید

رقبای خود را مطالعه کنید

یکی دیگر از مراحل مهم برای وایرال شدن در اینستاگرام (Viral On Instagram) مطالعه رقبای خود است. ببینید آنها چه نوع محتوایی را پست می‌کنند و چگونه با مخاطبان خود درگیر هستند. شما همچنین می‌توانید از اشتباهات آنها درس بگیرید.

اولین قدم این است که حساب‌هایی را پیدا کنید که مشابه حساب شما هستند. شما می‌توانید این کار را با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود انجام دهید. هنگامی که درک خوبی از کاری که رقبا انجام می‌دهند به دست آوردید، می‌توانید از آنها الهام بگیرید، اما کپی نکنید.

روی خلاقیت خود کار کنید

هنگام تلاش برای وایرال شدن در اینستاگرام خلاقیت کلیدی است. برای خلاقیت، باید خارج از چارچوب فکر کنید و ایده های جدید و جالبی ارائه دهید. یکی از راه های خلاقیت بیشتر این است که با دیگران طوفان فکری (Brainstorming) داشته باشید.

نکات عملی اضافی برای خلاقیت وایرال شدن در اینستاگرام عبارتند از:

  • در مورد پالت های رنگی که می‌خواهید استفاده کنید فکر کنید.
  • ایجاد پست های پشت صحنه
  • ساخت محتوای چگونه

ایجاد یک برنامه زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام

نکته مهم دیگر برای وایرال شدن در اینستاگرام ایجاد یک برنامه زمان بندی پست است. این کار به شما کمک می‌کند تا با محتوای خود سازگار باشید و مطمئن شوید که به طور منظم پست می‌گذارید. هنگام ایجاد برنامه زمانبندی پست خود، حتماً نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • بهینه سازی و ویرایش: قبل از اینکه انتشار را فشار دهید، مطمئن شوید که پست شما برای بهترین تعامل ممکن بهینه شده است. این به معنای استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا و همچنین زیرنویس ها و هشتگ های جذاب است.
  • در بهترین زمان پست کنید: همچنین مهم است که در زمان مناسب پست ارسال کنید. این به این معنی است که بدانید چه زمانی مخاطب هدف شما بیشترین فعالیت را دارد، حتماً زمان‌های مختلف پست را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

میم های جذاب ایجاد کنید

چه کسی یک میم خوب را دوست ندارد؟ میم ها روشی عالی برای نشان دادن حس شوخ طبعی و ارتباط با مخاطبان هستند.

اینفلوئنسرهای خود را با دقت انتخاب کنید

قبل از شروع به کار با هر اینفلوئنسر، حتماً به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدام یک می‌تواند با برند شما مطابقت داشته باشد. این به شما ایده می‌دهد که مخاطبان آنها چه کسانی هستند و با چه نوع محتوایی تعامل دارند.

بهتر است با چند اینفلوئنسر معروف کار کنید تا با تعداد زیادی از افراد کمتر شناخته شده و سعی کنید با اینفلوئنسرهای خود رابطه برقرار کنید. این به شما کمک می کند تا مشارکت های طولانی مدت ایجاد کنید و از کمپین های بازاریابی خود بیشترین بهره را ببرید.

از مسابقات اینستاگرامی استفاده کنید

مسابقات اینستاگرام راهی عالی برای تعامل با مخاطبان و ترغیب مردم به صحبت درباره برند شما و وایرال شدن در اینستاگرام است. برای اجرای یک مسابقه، به سادگی از کاربران بخواهید با استفاده از هشتگ شما یک عکس پست کنند و شما را در عکس تگ کنند.

سپس یک برنده را انتخاب کنید و آن را در استوری اینستاگرام خود اعلام کنید. حتما مسابقه خود را از قبل تبلیغ کنید تا مردم بدانند چگونه در آن شرکت کنند. هنگام انتخاب جایزه، مطمئن شوید که آن چیزی است که مخاطب هدف شما می‌خواهد. همچنین باید به برند شما مرتبط باشد.

سخن پایانی

برای وایرال شدن در اینستاگرام مهمترین چیز ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما از آن لذت ببرند. به صورت کلی در نظر داشته باشید که وایرال شدن در اینستاگرام کار آسانی نیست، اما ممکن است. با پیروی از نکات این مقاله به خوبی در راه ایجاد محتوای وایرال قرار خواهید گرفت که به شما در ساختن برند و دستیابی به مخاطبان جدید کمک می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 2 = 3

دکمه بازگشت به بالا
بستن