بازاریابی

15 راه برای افزایش فالوور در اینستاگرام (قسمت سوم)

در این مقاله قصد داریم به آخرین سری معرفی 15 راه آسان برای افزایش فالوور در اینستاگرام بپردازیم؛ برای آشنایی با سایر روش‌ها از جمله تبلیغ متقابل در اینستاگرام، اجرای چالش و مسابقات در اینستاگرام و…  در ادامه با ما همراه باشید.

مرحله 11: تبلیغ متقابل برای افزایش فالوور اینستاگرام

مشارکت با سایر کاربران اینفلوئنسر مطمئن ترین راه برای افزایش فالوور اینستاگرام است. محتوای تبلیغاتی متقابل به چند دلیل کلیدی موثر است:

  • ما به توصیه های همتایان خود اعتماد داریم
  • ما به اجماع و نظرات دیگران برای تاثیرگذاری متکی هستیم

شما می‌خواهید شخصی را انتخاب کنید که رقیب مستقیم نیست اما دنبال کنندگانی دارد که با مخاطب هدف شما مطابقت دارد. به این ترتیب، می‌توان رابطه را برای تبادل ارزش برابر تنظیم کرد. زمانی را صرف بررسی صدها پروفایل برای یافتن بهترین موارد مشابه اختصاص دهید. این کار وقت گیر است، اما بهترین نتیجه را دارد؛ به خصوص اگر بودجه کمی دارید، یا اصلاً نمی خواهید پولی خرج کنید.

بهتر است که برای شراکت در افزایش فالوور اینستاگرام شرایط واضحی را تعیین کنید. هیچ چیز مانند ارتباط نادرست برای تیره کردن یک همکاری وجود ندارد. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که شراکت‌هایتان بلندمدت باشد. در غیر این صورت، هر بار که محتوای مارک دار با اینفلوئنسرها را می‌خواهید، باید پیوسته به دنبال اینفلوئنسرهای جدید باشید.

مرحله 12: در اینستاگرام چالش و مسابقه اجرا کنید

اگر پول رایگان بدهید، مردم در خانه شما را می‌کوبند، درست است؟ هرکسی که یک مسابقه یا چالش موفق داشته باشد به شما خواهد گفت که اینطور نیست. در واقع این امر مستلزم آمادگی و استراتژی مناسبی است.

اجرای مسابقه در اینستاگرام اگر به درستی انجام شود، می‌تواند یک راه بسیار موثر برای جذب ترافیک و دنبال کنندگان جدید به حساب اینستاگرام شما باشد.

افزایش فالوور در اینستاگرام
در اینستاگرام چالش و مسابقه اجرا کنید

جزئیاتی وجود دارد که باید انجام دهید:

  • چه نوع مسابقه ای را اجرا خواهید کرد؟ نوع مسابقه تعیین می‌کند که افراد چگونه می توانند در روند دریافت هدایای شما شرکت کنند. هر کدام از این روش های ورود مزایا و معایب خود را دارند.
  •  برای برنده شدن فالو کنید – شرکت کنندگان برای شرکت در مسابقه باید حساب کاربری شما را دنبال کنند. آماده باشید که درصدی از مردم پس از پایان مسابقه، شما را آنفالو کنند.
  • برای برنده شدن لایک کنید: شرکت کنندگان برای ورود باید یکی از عکس های شما را لایک کنند.
  •  نظر برای برنده شدن: شرکت کنندگان برای برنده شدن باید در مورد یک محتوا نظر بدهند.
  • ایمیل خود را وارد کنید تا برنده شوید: شرکت کنندگان باید اطلاعات خود را برای ورود ارسال کنند. اگر هدف شما به دست آوردن فالوورهای بیشتر است، ممکن است بخواهید از این روش صرف نظر کنید یا آن را با روش دیگری ترکیب کنید که به شما نتیجه می‌دهد.

هر مسابقه ای به مجموعه ای از دستورالعمل ها نیاز دارد. این موضوع تضمین می‌کند که پس از اتمام دوره مسابقه، هیچ اختلافی وجود ندارد.

قوانین شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • مدت زمان مسابقه (از چه تاریخ و ساعتی شروع و چه زمانی پایان می یابد)
  • جایزه و نحوه انتخاب برنده
  • روش ورود

برنده چگونه انتخاب می‌شود و جایزه چیست؟ نکته دشوار در مورد استفاده از مسابقات برای افزایش فالوور این است که افرادی را جذب خواهید کرد که لزوماً به شما یا کاری که انجام می دهید علاقه ای ندارند.

آنها به سادگی می‌خواهند برنده شوند. راه مقابله با آن ارائه جایزه ای است که با برند و اهداف تجاری شما همسو باشد.

  • اگر وبلاگی برای خودسازی دارید، جایزه شما می تواند چند کتاب الهام بخش و خودسازی باشد.
  • اگر صاحب یک شرکت فناوری هستید، می‌وانید مکمل محصول خود را بدهید.

به این ترتیب، بین جایزه مسابقه و محتوای اینستاگرام شما همپوشانی وجود دارد. شرکت کنندگان پس از پایان مسابقه تمایل کمتری به لغو فالو شما خواهند داشت.

مرحله 14: اینستاگرام خود را به مشتری آفلاین خود پیوند دهید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می‌توانید از تعاملات آفلاین برای رشد آنلاین خود استفاده کنید؟ افراد بسیار کمی برای  افزایش فالوور اینستاگرام این کار را انجام می‌دهند.

موضوع این است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وب سایت ها تنها مکان هایی نیستند که مردم با کسب و کار شما در تماس هستند. به خصوص اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی دارید، فرصت های زیادی برای ارتباط آفلاین با کاربران دارید.

گاهی اوقات، مشتریان شما نیاز به فشار اضافی دارند. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • یک مسابقه ماهانه برگزار کنید و از مشتریان بخواهید با محصول شما سلفی بگیرند و آن را در اینستاگرام ارسال کنند. مطمئن شوید که صفحه اینستاگرام شما را تگ می‌کنند و هشتگ خاص شما را اضافه می کنند. هر ماه می توانید برنده متفاوتی را اعلام کنید.
  • به محض اینکه فروش را انجام دادید، از مشتریان بخواهید ویدیویی ارسال کنند و در مورد اینکه چرا تصمیم به سرمایه گذاری روی محصول شما گرفته اند صحبت کنند. دوباره مطمئن شوید که آنها شما را تگ می‌کنند و از هشتگ خاص محصول شما استفاده می‌کنند. می‌توانید برای خرید بعدی به آنها پول نقد یا کوپن پس بدهید. این کار می‌تواند هم فروش را افزایش دهد و هم باعث بهبود فالوور شما شود.
افزایش فالوور در اینستاگرام
اینستاگرام خود را به مشتری آفلاین خود پیوند دهید

مرحله 15: استراتژی موفق را یادداشت کنید تا بتوانید به بهینه سازی عملکرد خود ادامه دهید

پلتفرم اینستاگرام (Instagram) به طور مداوم در حال توسعه است. ویژگی های جدید همیشه در حال معرفی هستند و تاکتیک های قدیمی منسوخ می‌شوند. این کار به شما بستگی دارد که ردیابی کنید کدام روش برای شما کار می‌کند.

داشتن صدها هزار دنبال کننده که برای تعامل با محتوای شما وقت نمی‌گذارند بی معنی است. نتایجی که پس از اجرای هر مرحله به دست می آورید را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید به بهینه سازی آنها ادامه دهید.

برخی از شاخص های کلیدی عملکرد که باید به آنها توجه کرد:

  • نرخ کلیک: تعداد افرادی که روی پیوندهای شما کلیک می‌کنند. می‌توانید لینک های وب سایت خود را با استفاده از کوتاه کننده URL مانند Bitly کوتاه کنید. همچنین این کار به شما امکان می‌دهد نحوه عملکرد این پیوندها را پیگیری کنید.
  • ترافیک: چه تعداد بازدیدکننده منحصر به فرد از اینستاگرام به وب سایت خود می آورید؟
  • رشد فالوور: چند فالوور به دست آورده اید؟ کدام تاکتیک بیشترین نقش را داشت؟ آیا دنبال کننده ای را از دست داده اید؟
  • تعاملات در هر پست: کل سرمایه اجتماعی هر پست چقدر است؟ این شامل موارد معمولی مانند نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها می‌شود.
  • رشد هشتگ های برند یا محصول خاص: اگر هشتگی ایجاد کرده اید، محبوبیت و دسترسی شما چگونه افزایش یافته است؟

سطح بینش تجزیه و تحلیل به شما کمک می‌کند نوع محتوایی را که مخاطبان شما با آن درگیر می‌شوند و بیشتر دوست دارند را درک کنید. با بینش تجزیه و تحلیل، می‌توانید ببینید که چگونه فالوورهای اینستاگرام شما بدون ایجاد یک انجمن کورکورانه برای  افزایش فالوور اینستاگرام افزایش می‌یابد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن