بازاریابی

15 راه برای افزایش فالوور اینستاگرام (قسمت دوم)

در این مقاله قصد داریم به ادامه معرفی 15 راه آسان برای افزایش فالوور اینستاگرام بپردازیم؛ برای آشنایی با بقیه روش‌های افزایش فالوور در اینستاگرام مقاله بعدی آکادمی نعمتی را دنبال کنید.

مرحله 6: برای افزایش فالوور اینستاگرام هشتگ های استراتژیک اضافه کنید

شما می‌توانید در تمام طول روز اینستاگرام داشته باشید، اما اگر از هشتگ استفاده نمی‌کنید، نمی‌توانید مخاطبان خود را افزایش دهید. کاربران اینستاگرام مانند افرادی که حوصله‌شان سر می‌رود، در هشتگ‌ها می‌چرخند. آنها از یک هشتگ به هشتگ دیگر کلیک می‌کنند و گهگاه برای بررسی یک کاربر جالب می‌ایستند.

از چه هشتگ هایی باید استفاده کرد؟

اگر از هشتگ‌هایی مانند #شاد و #سلفی استفاده می‌کنید، برخی افراد را متوجه پست‌تان می‌کنید، اما اینها افراد مناسبی نیستند. به هشتگ ها به عنوان یک سیستم کاتالوگ فکر کنید. وقتی محتوایی را پست می‌کنید، از یک هشتگ مرتبط استفاده می‌کنید که محتوای شما را توصیف می‌کند.

به عنوان مثال، اگر شما یک مسافر تمام وقت هستید و عکسی از خود در حال نوشتن از لپ‌تاپ خود در ساحلی در تایلند ارسال می‌کنید، می‌توانید هنگام انتشار آن از هشتگ #Digitalnomad، #Baefootwriter، #Thailand و #Beachbum استفاده کنید.

هر کسی که به بازدید از تایلند علاقه مند است می‌تواند با جستجوی این هشتگ ها محتوای شما را پیدا کند. بنابراین، در اصل، آنها به عنوان ناوبری عمل می‌کنند و همچنین تجربه کاربری کلی اینستاگرام را بهبود می‌بخشند.

یک هشتگ می‌تواند:

  • مکان خاص
  • سبک زندگی خاص
  • برند خاص
  • محصول خاص
  • خاص جامعه
  • چالش یا مسابقه خاص
  • مختص کمپین
  • ویژه رویداد
  • موضوع خاص

اکنون می‌دانید که هشتگ ها چگونه کار می‌کنند. بیایید به چند روش برتر برای استفاده از آنها در اینستاگرام بپردازیم. هشتگ‌ها را در یک نظر اضافه کنید، نه در عکس واقعی؛ توصیه می‌کنیم هشتگ‌های خود را در یک نظر روی عکس خود قرار دهید.

هشتگ‌های عمومی و محبوب مانند #instagood و #happy ممکن است وسعت بیشتری داشته باشند، اما به اندازه تگ‌های خاص تعامل ندارند.

هشتگ های خاص به این معنی است:

  • شما برای مخاطب هدفمندتری جذاب هستید
  • جذابیت عاطفی بیشتر و همانطور که می‌دانید، احساسات مسیر سریع مغز است
  • مشارکت بیشتری خواهید داشت

البته شما نمی‌خواهید آنقدر خاص باشید که هیچ کس حتی به جستجوی هشتگ شما فکر نکند و این باعث شکست هدف می‌شود. در زیر یک نمودار میله ای آورده‌ایم که نشان می‌دهد استفاده از 11 هشتگ یا بیشتر، بیشترین میزان تعامل را ایجاد می‌کند.

از چه هشتگ هایی باید استفاده کرد؟
از چه هشتگ هایی باید استفاده کرد؟

اکانت Creators اینستاگرام اخیراً اعلام کرده است که بهتر است فقط از 3 تا 5 هشتگ در هر پست استفاده کنید. استفاده از برخی هشتگ ها به تقویت پست شما کمک می‌کند. ممکن است تعداد بهینه ای وجود نداشته باشد، اما همراه با محتوای هم تراز، هشتگ ها می‌توانند تعامل بالایی داشته باشند.

چگونه هشتگ های مرتبط را پیدا کنیم:

  • مرحله 1 – اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که یک صفحه گسترده یا فایل یادداشت بر روی تلفن خود ایجاد کنید تا هشتگ های خود را ذخیره کنید. چند ساعت وقت بگذارید و یک پایگاه داده از هشتگ ها را برای پروفایل خود جمع آوری کنید. این یک استراتژی موثرتر به جای جستجوی آنها برای پست های فردی است.
  • مرحله 2 – با تایپ یک هشتگ کلی که به صنعت یا مخاطبان شما مربوط می‌شود، شروع کنید؛ ادامه دهید و یک هشتگ گسترده که به مخاطبان شما مرتبط است تایپ کنید.
    برای مثال، می‌توانید #digitalmarketer را تایپ کنید. وقتی این کار را انجام می دهید در اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد توجه کنید. اینستاگرام لیستی از هشتگ های محبوب را به شما نشان می‌دهد. نیازی نیست حدس بزنید که کدام یک محبوب هستند زیرا می‌توانید تعداد پست ها را در سمت راست ببینید.
    هنگامی که فهرستی از هشتگ‌ها را پیدا کردید که سطوح بالایی از تعامل را دریافت می‌کنند، آن‌ها را کپی کرده و در فایل یادداشت خود ذخیره کنید. به این ترتیب، به جای اینکه هر بار آنها را تایپ کنید، می توانید آنها را کپی کرده و در نظر خود جایگذاری کنید.
  • مرحله 3 – رقبای خود را مرور کنید: رقبای شما همان مخاطبان هدف شما را دارند و از به کار بردن هشتگ‌های آنها اجتناب نکنید.
  • مرحله 4 – تعیین کنید که کدام هشتگ بهترین کارایی را دارد: هر تگ در پایگاه داده شما موفقیت آمیز نخواهد بود.

مرحله 7: یک برنامه زمانبندی ارسال ایجاد کنید

اگر در اینستاگرام پست نمی گذارید، هیچ کس شما را فالو نخواهد کرد. برای افزایش فالوور اینستاگرام توصیه می‌کنیم:

  • روزانه 1 تا 2 عکس یا ویدیو پست کنید.
  • روزانه 5 تا 30 استوری اینستاگرام اضافه کنید.
  • 1 ویدیوی زنده یا لایو در روز در زمان مشخصی پست کنید.

استوری های شما به‌طور خودکار مانند یک فهرست پخش ویدیو می‌شوند. حتی اگر هر استوری فقط 15 ثانیه طول می‌کشد، می‌توانید آنها را به هم متصل کنید تا یک ویدیوی طولانی تشکیل دهید.

یک راه آسان برای غلبه بر محدودیت‌های ویدیوی لایو اینستاگرام وجود دارد:

  • عکسی را در فید خود پست کنید که زمان پخش زنده را اعلام کند.
  • هر روز یک داستان ارسال کنید که پخش زنده آینده شما را اعلام کند.
  • برای جذب مخاطبانی که لایو را از دست داده اند، لایو خود را در اینستاگرام با IGTV ذخیره کنید

برای شروع یک ویدیوی زنده، روی علامت مثبت در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. سپس، از منوی کشویی live را فشار دهید. وقتی  دکمه live را فشار می‌دهید، برنامه به دنبال کنندگان شما اطلاع می‌دهد که روی لایو هستید.

افزایش فالوور اینستاگرام
افزایش فالوور اینستاگرام

مرحله 8: کاربران هدف خود را بیابید و دنبال کنید

همه چیزهایی که تا این لحظه برای افزایش فالوور اینستاگرام بحث کردیم، یک مقدمه ساده بوده است. اگر مراحل بالا را دنبال کنید، با نرخ 20+ در روز، و احتمالاً بیشتر، کاربران را جذب خواهید کرد. ابتدا به آرامی فالوورهای خود را به دست خواهید آورد و سپس با گذشت زمان سرعت آن افزایش می‌یابد. با این حال، در عرض یک هفته، سرعت افزایش می یابد.

ابتدا رقبای برتر خود را پیدا کنید. کاربران اینستاگرام که در حال حاضر فالوورهای زیادی در جایگاه شما دارند چه کسانی هستند؟ آنها را پیدا کنید و شروع به دنبال کردن دنبال کنندگان آنها کنید. از صفحه فید اینستاگرام روی نماد Find ضربه بزنید.

افزایش فالوور اینستاگرام
افزایش فالوور اینستاگرام

نمایشی از ویدیوها و پست های محبوب را مشاهده خواهید کرد. روی نوار search در بالا ضربه بزنید. تصویری از نوار جستجو در اینستاگرام که نقطه شروعی برای افزایش فالوور اینستاگرام است. روی tags ضربه بزنید و شروع به جستجوی عبارتی کنید که به صنعت شما مرتبط است.

شما باید چندین بار این روند را دنبال کنید تا تأثیرگذاران بیشتری در فضای خود پیدا کنید. همچنین، باید تأثیرگذارانی را پیدا کنید که بیشترین مخاطب را دارند. در حالی که به دنبال ایجاد فالوورهای جدید هستید، روند بالا را هر روز تکرار کنید. هر بار، تجربه متفاوت خواهد بود. با آن آزمایش کنید تا زمانی که الگویی را پیدا کنید که بیشترین تعداد فالوور را ارائه می‌دهد.

مرحله 9: 50 کاربر در ساعت را دنبال کنید

چند کاربر را می‌توانید دنبال کنید و با چه نرخی؟ بدیهی است که اینستاگرام می خواهد با ارسال هرزنامه به افراد با اطلاعات بی فایده، از سوء استفاده کاربران از سیستم جلوگیری کند. بنابراین، آنها محدودیت هایی دارند که شما را از دنبال کردن افراد زیادی باز می‌‌دارد.

به نظر می‌رسد حد مجاز 7500 باشد و برای رسیدن به 7500 زمان زیادی طول می‌کشد. پس باید چکار کنید؟ حداقل 50 کاربر در ساعت را دنبال کنید. اگر سعی کنید افراد زیادی را در مدت زمان مشخصی دنبال کنید، دیگر نمی‌توانید افراد را دنبال کنید. یک ساعت صبر کنید و دوباره امتحان کنید. به احتمال زیاد، شما می‌توانید افراد بیشتری را دنبال کنید.

آیا فکر می کنید دنبال کردن 50 کاربر ممکن است زمان زیادی را صرف کند؟ در واقع، شما می توانید این کار را تنها در چند دقیقه در هر ساعت انجام دهید. این روند را تا جایی که ممکن است تکرار کنید. همانطور که کاربران را دنبال می‌کنید، بسیاری شروع به دنبال کردن شما خواهند کرد.

مرحله 10: عضو فعال انجمن شوید

اینستاگرام فقط یک پلتفرم پخش عکس نیست و جامعه ای از افرادی است که به یکدیگر کمک می‌کنند. برای اینکه بتوانید عضوی فعال در جامعه اینستاگرام شوید و در عین حال مخاطبان خود را رشد و پرورش دهید، در اینجا کارهایی وجود دارد که باید انجام دهید:

  • اگر کسی شما را دنبال کرد، او را دنبال کنید. بدیهی است که می‌خواهید از دنبال کردن حساب های اسپم خودداری کنید.
  • اگر کسی در مورد عکس شما نظر می‌دهد، با یک نظر برای او پاسخ دهید. آنها را با استفاده از @ در کامنت ذکر کنید.
  • در مورد عکس هایی که حاوی هشتگ های مورد علاقه شما هستند نظر دهید.
  • نظرات دیگران را در مورد عکس‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید، لایک کنید.
  • برای افرادی که به آنها علاقه مند هستید یا کسانی که ارزش زیادی ارائه می‌دهند پیام مستقیم ارسال کنید.
  • در پست های خود سوال بپرسید.
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 49 = 51

دکمه بازگشت به بالا
بستن