بازاریابی

چند گام آسان برای اجرای یک استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی

بیش از سه میلیارد نفر در سراسر جهان هر ماه از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. از این میان، 75 درصد احساس می‌کنند که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نقش کلیدی در ذهنیت خرید آن‌ها دارند. این موضوع نشان می‌دهد که چگونه یک استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی برای مشاغلی که می‌خواهند در صدر قرار بگیرند ضروری است.

اما با روندهای دائمی در حال تغییر و رقابت در رسانه های اجتماعی فزاینده، امروزه رسیدن به این هدف کار آسانی نیست. بنابراین، از کجا باید شروع کرد؟ بهترین گزینه این است که کانال های رسانه های اجتماعی فعلی خود را بررسی کنید تا فرصت های بهبود را پیدا کنید و تغییراتی ایجاد کنید که نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. در این مقاله، ما عمیقاً به اجرای یک استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی می‌پردازیم تا درباره چیستی، چرایی و چگونگی آن بحث کنیم و راه خود را به سمت افزایش آگاهی از برند هموار کنیم.

استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی چیست؟

برای حفظ حضور آنلاین برند خود، باید پروفایل های رسانه های اجتماعی را ارزیابی و بهینه کنید. به این فرآیند حسابرسی رسانه های اجتماعی می‌گویند. اجرای استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی به طور منظم در دستیابی به اهداف مشارکت شما بسیار مفید است زیرا به شما کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف رسانه های اجتماعی خود را شناسایی کنید و یک استراتژی منسجم ایجاد کنید که می‌تواند تجارت شما را به جلو هدایت کند.

بسیاری از ابزارهای موجود در اینترنت می‌توانند به شما کمک کنند تا یک استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی را به طور یکپارچه اجرا کنید.

چرا باید استراتژی رسانه های اجتماعی داشته باشیم؟

اگرچه انجام استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی ممکن است فرایندی طولانی و سخت به نظر برسد، این بینش به شما کمک می‌کند بیشترین بهره را از فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی خود ببرید و تعامل و دنبال کنندگان بیشتری را به دست آورید که بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد.

عملکرد فعلی رسانه های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید

هنگام انجام استراتژی رسانه های اجتماعی، اولین کار شما باید ایجاد یک لیست جامع از تمام حساب های رسانه های اجتماعی باشد که در حال حاضر در کانال های مختلف دارید. در هر حساب عمیقا بگردید و به دنبال ناهماهنگی در صدای برند، موضوع و راهنمای سبک باشید.

این تناقضات را یادداشت کنید و آن را با تیم خلاق خود به اشتراک بگذارید. سپس، یک جدول زمانی ایجاد کنید تا ظاهر و احساس کلی کانال های اجتماعی خود را اصلاح کنید.

در حالت ایده‌آل، یک نمایه بهینه‌شده باید دارای نام حساب رسانه اجتماعی مرتبط، لوگوی برند به‌عنوان تصویر نمایه، یک بیوگرافی بهینه‌سازی شده باشد که به کاربران بگوید چه کار می‌کنید، محصولات/خدماتی که ارائه می‌دهید و چرا باید شما را دنبال کنند (تصویر زیر نمونه ای از توضیحات مناسب است).

استراتژی رسانه های اجتماعی
استراتژی رسانه های اجتماعی

گام بعدی شناسایی پست هایی با عملکرد خوب است. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه نوع محتوایی برای مخاطبان شما مناسب است.

تقریباً 94 درصد از بازاریابان در فضای B2B ترجیح می‌دهند از Linkedin برای توزیع محتوای خود استفاده کنند. آنها از ابزارهایی مانند فهرست فروش اجتماعی لینکدین استفاده می‌کنند تا قدرتی را که از طریق استراتژی‌های فروش مبتنی بر لینکدین به دست می‌آورند اندازه‌گیری کنند و مناطق بهبود را شناسایی کنند تا استراتژی خود را برای عملکرد بهتر بهینه کنند.

از رقبا الهام بگیرید

سه ​​مرحله مطمئن برای انجام یک تحلیل رقابتی موثر وجود دارد:

  • فهرستی از رقبای برتر خود تهیه کنید: Google Adwords Keyword Planner را باز کنید و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید. این ابزار به شما نشان می‌دهد که این کلمات کلیدی همراه با حجم جستجوی آنها در کجا رتبه بندی می‌شوند. سپس می‌توانید این کلمات کلیدی را در نوار جستجوی Google وارد کنید و بفهمید کدام کسب‌وکارها بالاترین رتبه را برای آنها دارند. به طور مشابه، شما همچنین می‌توانید وارد وب سایت رقیب خود شوید و بفهمید که کدام کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری دارند.
  • استراتژی فعلی آنها را تحلیل کنید: با ارزیابی اکانت رسانه‌های اجتماعی فعال رقبای خود، اطلاعاتی را در مورد استراتژی‌ها، مضامین و ستون‌های محتوای رقبای انتخاب شده خود جمع‌آوری کنید. از فهرست‌های توییتر برای مشاهده دقیق نوع محتوایی که توییت می‌کنند استفاده کنید و برای اطلاعات بیشتر در خبرنامه‌های آنها ثبت‌نام کنید.
    همچنین می‌توانید از خود سوالات زیر را بپرسید:

    • رقبای من در چه پلتفرم هایی هستند؟
    • چند وقت یکبار پست می‌گذارند؟
    • نرخ مشارکت آنها چقدر است؟
    • چگونه می توانم تجربه بهتری در رسانه های اجتماعی به مخاطبان خود ارائه دهم؟
  • از بینش برای هدایت استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی استفاده کنید: پس از تکمیل تجزیه و تحلیل، برنامه‌ای را برای عمل به یافته های خود و بهینه سازی کانال های رسانه های اجتماعی برای بهبود عملکرد و تعامل بهتر با مخاطبان خود ترسیم کنید.

چگونه یک استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی پیدا کنیم؟

یکی دیگر از راه‌های عالی برای درک اینکه در کدام پلتفرم باید باشید، تجزیه و تحلیل نحوه تعامل مخاطبان با محتوای شما است. آیا در حلقه‌های اینستاگرام خود لایک بیشتری دریافت می‌کنید یا مقاله‌های منتشر شده در لینکدین توجه بهتری را به خود جلب می‌کنند؟ بسته به میزان تعامل خود، چند کانال اصلی را انتخاب کنید تا تلاش‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی متمرکز کنید.

استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی
چگونه یک استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی پیدا کنیم؟

گام بعدی در انتخاب استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی این است که به دنبال فرصت هایی بگردید که بتوانید حضور برند خود را تثبیت کنید.

برای مثال، با توجه به اینکه اکثر کاربران پلتفرم Pinterest خانم هستند، یک برند مد زنانه در Pinterest عملکرد خوبی دارد. به صورت کلی چند مرحله وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند فرصت های جدیدی را برای ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی خود بشناسید:

  • وب سایت ها را بررسی کنید تا متوجه شوید رقبا در کدام پلتفرم هستند.
  • فهرستی از تمام پلتفرم های جدید تهیه کنید و مشخص کنید که آیا مخاطبان شما در آنها فعال هستند یا خیر.
  • تحقیقات عمیقی در مورد دموگرافیک کاربران و انواع محتوای هر پلتفرم انجام دهید.
  • فهرستی از مزایا و معایب ایجاد کنید تا بفهمید کدام پلتفرم برای شما مناسب است.

سخن پایانی

اجرای یک استراتژی موثر در رسانه های اجتماعی ممکن است در ابتدا کار سختی به نظر برسد، اما این فرآیند پس از چندین بار اجرا راحت می‌شود. به صورت کلی بهتر است از عملکرد رسانه های اجتماعی خود هر سه ماه یک بار گزارش های عمیق تهیه کنید. سپس به اهدافی که در مرحله اول تعیین کرده اید مراجعه کنید و ببینید آیا در دستیابی به آنها موفق بوده اید یا خیر. همیشه به یاد داشته باشید که به دنبال پلتفرم‌های جدید برای معرفی کسب و کار خود باشید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

88 − 79 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن