تبلیغات

ادنتورک چیست؟

معرفی ادنتورک یا  پلتفرم تبلیغات آنلاین

همان‌طور که می‌دانید امروزه سایت‌ها از جایگاه ویژه‌ای در بستر وب برخوردار هستند. در حال حاضر اکثر افراد با دریافت برخی مجوز‌ها می‌توانند اقدام به راه‌اندازی سایت نمایند. حال برای رشد سایت، نیاز به تولید محتوا برای آن خواهد بود. یعنی به زبان ساده باید گفت که سایت نیز مخارج و هزینه‌های خاص خود را دارد. به همین دلیل صاحبان سایت‌ها از شیوه‌های مختلفی، سعی به تأمین این هزینه‌ها می‌نمایند. یکی از این شیوه‌ها تبلیغات و استراتژی تبلیغات است. یعنی سایت، آگهی تبلیغاتی کسب‌و‌کار‌ها را به نمایش می‌گذارد و درنتیجه صاحب آن ‌می‌تواند از این طریق کسب درآمد کند.

سوال:

اما آیا همیشه سفارش تبلیغات برای سایت‌ها وجود دارد؟ خیر! سایت‌ها باید بتوانند تا حد زیادی شناخته شوند، تا سفارش تبلیغات داشته باشند. در اینجاست که ادنتورک(Ad Network)  یا پلتفرم تبلیغات آنلاین کاربرد پیدا خواهد کرد.

این پلتفرم در‌واقع واسطه‌ای میان سایت‌های نمایش‌دهنده آگهی و کسب‌و‌کار‌های سفارش‌دهنده تبلیغات خواهد بود. این شبکه تبلیغاتی ابتدا لیستی از سایت‌های نمایش‌دهنده را در اختیار اشخاص آگهی‌دهنده قرار می‌دهد؛ سپس شخصی که می‌خواهد برایش تبلیغات انجام شود، از لیست چند سایت را انتخاب می‌کند. سپس لیست انتخاب‌شده را به شبکه تبلیغات می‌دهد، تا آگهی او در سایت‌هایی که انتخاب نموده به نمایش گذاشته شود. در این رابطه‌ی سه‌طرفه، هم شبکه تبلیغات، هم سایت نمایش‌دهنده و هم شخص آگهی‌دهنده سود می‌برند.

سایت ازاین‌جهت سود می‌برد که دیگر نیاز نیست دنبال مشتری بگردد و بدون هیچ کار خاصی می‌تواند سفارش تبلیغ بگیرد. ادنتورک نیز ازاین‌جهت سود کسب می‌نماید که به‌عنوان واسطه میان طرفین درصدی از هزینه تبلیغات را به‌عنوان حق معرفی  دریافت می‌کند؛ اما نفر آخر که شخص آگهی‌دهنده می‌باشد نیز از این ارتباط سود خواهد برد. ازاین‌جهت که او نیز می‌تواند در بهترین سایت‌ها تبلیغات خود را انجام داده و هزینه‌ها در این صورت برای او مناسب‌تر خواهند بود. این شبکه مخصوص تبلیغات در بستر اینترنت و فضای آنلاین می‌باشد.

روش‌های مختلف پرداخت در پلتفرم ادنتورک

در پلتفرم تبلیغات آنلاین نیاز به انجام برخی پرداخت‌ها خواهد بود. در‌واقع سایت نمایش‌دهنده باید بر اساس توافقی که از قبل صورت گرفته است، بخشی از سود خود از تبلیغات را به این شبکه بپردازد. برای انجام این نوع پرداخت به سه روش زیر عمل می‌شود:

روش‌های مختلف پرداخت در پلتفرم ادنتورک

 

  • کلیکی

درروش کلیکی معمولاً سود پلتفرم تبلیغات بر اساس کلیک کاربران خواهد بود. یعنی هرچقدر که کاربران بر روی  تبلیغات کلیک بیشتری داشته باشند، سایت باید مبلغ بیشتری را به شبکه تبلیغات بپردازد. در این روش مقدار سود شبکه حدود پنجاه‌درصد خواهد بود. یعنی اگر هزار کلیک انجام‌شده باشد و مبلغ هر کلیک هزار تومان باشد، سایت باید ۵۰۰هزار تومان را به پلتفرم تبلیغات پرداخت کند‌.

  • درصدی

این روش پرداخت در ادنتورک یا پلتفرم تبلیغات معمولاً زمانی کاربرد دارد، که تعداد بازدید و کلیک بر روی آگهی بسیار بالا باشد. در این صورت درصد مشخصی از سود به شبکه تبلیغات پرداخت می‌شود. میزان درصد در این روش 30_70خواهد بود. یعنی سی درصد از سود متعلق به پلفترم تبلیغات خواهد بود.

  • ثابت

این روش معمولاً برای پلتفرم تبلیغات سود بیشتری به همراه خواهد داشت. به‌این‌علت که روش پرداخت ربطی به میزان کلیک و درصد نخواهد داشت درروش پرداختی ثابت، پلتفرم برای مدت‌زمان مشخصی ( مثلاً سه ماه) تبلیغات سایت را اجاره می‌کند و هزینه را به‌صورت ثابت و ماهانه پرداخت می‌نمایند.

دانستنی‌های جالب در مورد ادنتورک

باوجوداینکه شبکه تبلیغات آنلاین، در سال‌های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده است، هنوز هم بسیاری از افراد با آن آشنایی کامل ندارند. درنتیجه اطلاعات زیادی نیز در خصوص آن ندارند. به همین علت در زیر برخی دانستنی‌ها در خصوص این پلتفرم را شرح داده‌ایم تا با ویژگی‌ها و خصوصیات آن بیشتر آشنا شوید:

این شبکه مخصوص تبلیغات آنلاین است

از این شبکه نمی‌توان برای تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و …. استفاده  نمود. در‌واقع این پلتفرم مخصوص تبلیغات آنلاین است که در بستر سایت یا اپلیکیشن‌ها انجام‌ می‌شوند.

این شبکه جایگاه تبلیغاتی سایت ها را به‌سرعت پر می‌کند

با صحبت در خصوص ادنتورک شاید با خود تصور کنید که خیلی زمان‌ می‌برد تا این شبکه بتواند برای سایت‌ها مشتری تبلیغات بیابد. اما این‌گونه نیست و در‌واقع این پلتفرم در تایم کوتاهی این‌ کار را انجام‌ می‌دهد. حتی اگر یک‌ جایگاه تبلیغ در سایتی مدت‌زمان زیادی رزرو نشود، این‌ پلتفرم با روش‌های مختلف سعی می‌کند برای آن سفارش تبلیغ دریافت کند.

این پلتفرم ارزان‌تر است

یکی از دیگر دانستنی‌های جالب در خصوص این‌ پلتفرم ارزان بودن آن است که می‌تواند جزو مزایای آن  نیز به‌حساب آید. معمولاً افرادی که از طریق ادنتورک تبلیغات سایت‌ها را رزرو می‌کنند، قیمت کمتری را نسبت به روش‌های دیگر خواهند پرداخت. به همین دلیل است که این پلتفرم در سال‌های اخیر طرفداران زیادی داشته است.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 8 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن