بازاریابی

بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام برای یک کسب و کار

تعداد دفعاتی که در اینستاگرام پست می‌گذارید می‌تواند بر برنامه زمانبندی پست گذاشتن شما تاثیر بگذارد. به صورت کلی بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام برای هر فرد یا کسب و کار با توجه به مخاطبانش نسبی است اما اگر بیش از حد پست ارسال کنید و مخاطبان خود را بیش از حد اشباع کنید یا خیلی کم پست بگذارید، می‌توانید فالوورهای خود را از دست بدهید.

بنابراین ایجاد یک برنامه زمان‌بندی انتشار پست اینستاگرام مهم است. بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟ برای اطلاع از اینکه بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام برای کسب و کار شما چه موقعی است در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام چه موقعی است؟

ما شاهد رونق اینستاگرام در طول سال‌های 2020 و 2021 بوده‌ایم و تا اوایل سال 2022 اینستاگرام به 2 میلیارد کاربر ماهانه رسیده است. در حالی که رقابت برای محتوای ویدیویی کوتاه TikTok در حال افزایش است، نمی‌توان قدرت ماندگاری اینستاگرام را انکار کرد، به خصوص که ویژگی های جدید را ارائه می‌کند و ویژگی های موجود را بهبود می‌بخشد.

در اواخر سال 2021، از آدام مسیری رئیس اینستاگرام در مورد تعداد پست‌های ایده‌آل برای کسب‌وکارها برای موفقیت در برنامه پرسیده شد. او گفت که هیچ فرمول مشخصی وجود ندارد، اما یک استراتژی ایده آل این است که چند پست در فید در هفته و چند استوری در روز به اشتراک گذاشته شود.

بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام
بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام برای یک کسب و کار چیست؟

یک نظرسنجی اخیر وبلاگ HubSpot نیز درباره بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام سوالی را مطرح کرده است و در اینجا پاسخ های جمع آوری شده از بیش از 500 بازاریاب B2B و B2C اینستاگرام در سراسر جهان آمده است. به طور کلی:

  • 45% چندین بار در هفته پست می‌کنند.
  • 23٪ چندین بار در روز پست می‌کنند.
  • 23٪ یک بار در روز پست می‌کنند.

در این نظرسنجی همچنین از بازاریابان پرسیده شد که هر چند وقت یک بار استوری ارسال می‌کنند و 43% چندین بار در هفته، 23% چندین بار در روز را گزارش دادند؛ همچنین 23% گفتند که روزانه استوری می‌گذارند. بازاریابان همچنین می‌گویند که تعداد ایده‌آل استوری‌هایی که می‌توان به صورت هم‌زمان ارائه کرد، 4 تا 9 عدد روزانه است.

چگونه بهترین زمان ارسال پست برای اینستاگرام را پیدا کنیم؟

یافتن بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام برای برند یا کسب و کارتان شامل بررسی رفتار دقیق فالورها است زیرا فالوورهای شما به شما اطلاع می‌دهند که چه زمانی بهتر است. به عنوان مثال، اگر تعامل پس از تعداد مشخصی پست در هفته کاهش یابد، دنبال کنندگان شما می‌گویند که ممکن است بیش از حد پست ارسال کنید.

همچنین باید حواستان به زمانی که فالوورهای شما بیشتر فعال هستند و مناطق زمانی که در آن حضور دارند، باشد. اگر زمانی پست می‌گذارید که بیشترین مخاطبان شما در خواب هستند، تعامل پیج خود را کاهش می‌دهید. زمانی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، آنلاین باشید و آماده تعامل باشید. وقتی تعداد کامل پست ها را مشخص کردید، می‌توانید هفته به هفته با برنامه ریزی محتوای خود به آن پایبند باشید.

از کجا بفهمیم که چه زمانی مخاطبان ما بیشتر فعال هستند

اگرچه پیروی از تمام دستورالعمل‌های بالا می‌تواند به شما در تعیین بهترین و بدترین زمان برای پست کردن کمک کند، اما مخاطبان شما منحصربه‌فرد هستند و باید تلاش کنید تا برنامه‌ای برای ارسال پست ایجاد کنید که متناسب با مخاطبان و نیازهای خود باشد. با استفاده از ابزارهایی مانند Sprout Social یا Instagram Insight، می‌توانید با موفقیت صفحه خود را ارزیابی کنید و یاد بگیرید که چه زمانی برای پست گذاشتن بهتر است. چه یک برند شخصی یا یک شرکت باشید، برای شما حیاتی است که مخاطبان خود را درک کرده و با آنها آشنا شوید.

15 راه برای افزایش فالوور اینستاگرام (قسمت دوم)

سخن پایانی

بدیهی است که شما هرگز نمی‌خواهید فرصتی را برای دستیابی به مخاطبان خود از دست بدهید و تشخیص بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام بسیار مهم است. هر کسب و کار بسته به اهداف، نوع محتوا و مخاطبانش، می‌تواند زمانبندی خاص خودش را برای پست گذاشتن در اینستاگرام داشته باشد. البته، دانستن اینکه چه روزهایی بیشترین مشارکت را دارید به شما کمک می‌کند تا به بهترین زمان بندی پست گذاشتن نیز برسید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 30 = 33

دکمه بازگشت به بالا
بستن