بازاریابی

چگونه از Reels برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم؟ نحوه ساخت ریلز اینستاگرام 

از آنجایی که در آگوست 2020 کشورهایی مانند ایالات متحده به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، به فکر ممنوع کردن TikTok افتادند، اینستاگرام قابلیت ریلز یا Reels را به عنوان مجموعه‌ای از ویژگی‌های ویرایش صوتی و تصویری جدید مشابه آنچه کاربران در TikTok دارند را راه‌اندازی کرد. با پیدا شدن ریلز اینستاگرام فهمیدیم فقط محتوا نیست که پادشاه است، بلکه محتوای ویدیویی هم پادشاه است. در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد Reels بدانید تا از این قابلیت به نفع خود استفاده کنید، توضیح دهیم.

ریلز اینستاگرام چیست؟

Reel یک ویژگی در اینستاگرام است که به کاربران اجازه می‌دهد تا قبل از به اشتراک گذاری محتوای خود در برنامه، کلیپ های ویدیویی را برای حداکثر 60 ثانیه فیلم آپلود کنند، آنها را ویرایش کنند، صدا را دوبله کنند یا جلوه هایی به آن اضافه کنند. این کلیپ‌های ویدیویی کوتاه به کاربران اجازه می‌دهد محتوای خلاقانه منتشر کنند، علایق خود را به نمایش بگذارند، مارک‌های تجاری را به بازار عرضه کنند یا فقط سرگرم شوند.

چیزی که در مورد تبلیغات با ریلز و تبلیغات استوری متمایز است این است که اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که کدام تبلیغات برای آنها ظاهر شود و اگر نمی‌خواهند تبلیغ را ببینند، می‌توانند به سادگی آن را رد کنند یا منوی پایین سمت راست را برای مخفی کردن یا گزارش آن انتخاب کنند.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

  • وارد حالت Reels در اینستاگرام شوید.
  • شروع به ضبط ویدیو یا اضافه کردن کلیپ های از پیش ذخیره شده کنید.
  • صدا برای ریلز را پیدا کنید.
  • Reel را در اینستاگرام پست کنید.

مرحله 1: وارد حالت Reels در اینستاگرام شوید

ابتدا باید بدانید که چگونه در اینستاگرام به Reels دسترسی پیدا کنید. نماد + را در سمت راست بالای صفحه اصلی خود انتخاب کنید و روی Reels ضربه بزنید.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام
نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

همچنین می‌توانید از نمونه صفحه اصلی اینستاگرام به ریلز دسترسی پیدا کنید یا دوربین استوری‌های اینستاگرام را باز کنید.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام
نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

پس از دیدن تصویر زیر اکنون آماده شروع ضبط، افزودن فیلم، ویرایش و پوشش صدا هستید.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام
نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

شروع به ضبط ویدیو یا اضافه کردن کلیپ های از پیش ذخیره شده کنید

قبل از ضبط یا ایجاد ریلز خود ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را دارید. سپس با توجه به اولویت خود به صفحه Reels دسترسی پیدا کنید. هنگامی که به صفحه Reels رسیدید کافی است دکمه دایره مرکزی را نگه دارید و شروع به ضبط کنید تا فیلمبرداری از یک کلیپ شروع شود.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام
نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

اگر دکمه ضبط را رها کردید اما هنوز برای ویدیوی Reel خود فرصت دارید، می‌توانید دوباره دکمه را نگه دارید تا یک کلیپ دوم که بلافاصله پس از پایان اولین کلیپ شروع می‌شود، شروع شود. همانطور که یک یا چند کلیپ را برای ریلز خود ضبط می‌کنید، نوار پیشرفت و شمارش معکوس در بالای صفحه به شما نشان می‌دهد که چقدر زمان ضبط برای شما باقی مانده است.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام
نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

مرحله 3: صدا را برای Reels پیدا کنید

اکنون زمان آن است که صدا را انتخاب کرده و به ریلز اینستاگرام خود اضافه کنید. ویژگی صوتی به شما امکان می‌دهد صدای از پیش ضبط‌ شده سایر کاربران، آهنگ‌های موجود در اینستاگرام یا صدای خودتان را روی هم قرار دهید.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام
نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

اگر در حال ایجاد محتوا در مورد آهنگ یا صدای خاصی هستید، می‌توانید قبل از ضبط یا اضافه کردن کلیپ‌ها، با این مرحله شروع کنید. در هر صورت، این مراحل را دنبال کنید تا آهنگ مناسب برای تکمیل Reel خود را پیدا کنید.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام
نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

اگر می‌خواهید صداهای پرطرفدار Reels اینستاگرام را پیدا کنید، چند گزینه مختلف در دسترس است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها، مرور از طریق اینستاگرام است: صداهای Reel که توسط حساب‌های محبوب استفاده می‌شود را مرور کنید یا هشتگ‌های محبوب مانند آهنگ‌های #trending یا صدای #Trending را جستجو کنید.

مرحله 4:  ریلز را پست کنید

اکنون که ریلز اینستاگرام خود را ایجاد کرده اید و آهنگ مناسب را پیدا کرده اید، ارسال آن در اینستاگرام آسان است. برای اینکه Reel خود را در کمترین زمان زنده کنید:

Next را در گوشه سمت راست پایین صفحه Reels خود انتخاب کنید تا به پنجره اشتراک‌گذاری برسید. پست کردن ریلزهای اینستاگرام را از صفحه بعدی شروع کنید.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام
نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

با ضربه زدن روی Edit cover در بالای صفحه، بهترین پوشش را برای حلقه خود انتخاب کنید.

چگونه از ریلز اینستاگرام برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم؟

وقتی Reel را در اینستاگرام پست کردید برای بهتر دیده شدن آن بهتر است که هشتگ‌هایی مرتبط با کسب و کار خود به آن اضافه کنید. کپشن و هشتگ‌های خود را همانطور که با پست‌های معمولی اینستاگرام خود اضافه می‌کنید به ریلز اضافه کنید.

  • افراد یا برندها را در ویدیو تگ کنید.
  • نام فایل صوتی استفاده شده در ویدیو را به دلخواه تغییر دهید.
  • اطلاعات مکان را در جایی که Reel تولید شده است اضافه کنید.
  • رویدادهای جمع‌آوری سرمایه را که از آن حمایت می‌کنید اضافه کنید.

سخن پایانی

نکته پایانی این است که بهترین زمان را برای پست کردن ریلز اینستاگرام خود انتخاب کنید. به صورت کلی زمان مناسبی برای پست کردن ریلزهای اینستاگرام وجود ندارد، اما مانند هر شکل دیگری از محتوای اینستاگرام، زمانبندی پست های شما می‌تواند در معیارهای تعامل آنها نقش داشته باشد. اگر می‌خواهید Reel شما تا حد امکان توسط افراد بیشتری دیده شود، باید در زمان‌های اوج تعامل پست های خود آن را ارسال کنید، یعنی زمانی از روز که بیشتر مخاطبان شما در اینستاگرام فعال هستند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 5 = 12

دکمه بازگشت به بالا
بستن