سئو

5 راه برای دسترسی به وب سایت برای همه مخاطبان

وب سایت شما با معیارهای زیادی مورد قضاوت قرار می گیرد و این امر اجتناب ناپذیر است. بازدیدکنندگان یا مخاطبان وب سایت در نظر خواهند گرفت که آیا رنگ های برند، ظاهر و کپی را دوست دارند یا خیر. مشتریان بالقوه ارزیابی می کنند که کسب و کار، محصول یا تیم شما چقدر معتبر به نظر می رسد. اما دسترسی به وب سایت یک معیار بزرگ است که اغلب توسط مشاغل نادیده گرفته می شود و برای هر کسب و کاری ضروری است تا به کل مخاطبان هدف خود دست یابد.

دسترسی به وب سایت چیست؟

دسترسی به سایت، تمرین ساخت و نگهداری سایت شما به گونه ای است که افراد با هر توانایی بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند و آن ها را درک کنند. این بدان معناست که مطمئن شوید که اطلاعات موجود در وب سایت شما توسط هر کسی که ویدیوها را مسدود می کند، از صفحه خوان استفاده می کند یا به وب سایت شما نگاه می کند قابل دسترسی و درک است.

طبق آخرین دستورالعمل‌های محتوای دسترس‌پذیری وب‌سایت، محتوای وب‌سایت در صورتی قابل دسترسی است که قابل درک، قابل اجرا، قابل درک و قوی باشد.

این به چه معناست:

  • قابل درک: اطلاعات باید به گونه ای به کاربران منتقل شود که آنها بتوانند درک کنند (برای تمام حواس آنها قابل مشاهده نیست).
  • قابل اجرا: رابط کاربری و پیمایش یک وب سایت باید به روشی که کاربران کار می کنند کار کند.
  • قابل درک: رابط کاربری و عملکرد وب سایت باید برای کاربر قابل درک باشد.
  • قوی: تمام محتوای وب سایت باید به اندازه کافی قوی باشد تا توسط کاربران تفسیر شود، خواه از فناوری های کمکی استفاده می کنند یا نه.

دسترسی به وب سایت شامل سایت شما و همچنین هر ابزار، داشبورد، پایگاه داده یا سایر فناوری هایی است که در سایت شما وجود دارد. همه اینها باید با هدف یکسان انتقال اطلاعات به افراد با هر توانایی ایجاد شوند.

چرا دسترسی به سایت ضروری است؟

دسترسی به وب سایت برای همه مشاغل ضروری است به طوری که همه افراد با استفاده از اینترنت می توانند به اطلاعات وب سایت شما دسترسی داشته باشند و آنها را درک کنند. زیرا اگر وب سایت شما در دسترس نباشد، خطر از دست دادن مشتریان بالقوه، بیگانه شدن مخاطبان را دارید.

ممکن است فکر کنید که اگر وب سایت شما ساده باشد، این روی شما تاثیر نخواهد داشت. اما حتی ابتدایی ترین وب سایت ها به دلایل کاملاً قابل پیشگیری قابل دسترسی نیستند. در واقع، 5.3 درصد از عناصر صفحه اصلی دارای خطای دسترسی شناسایی شده هستند. این عناصر صفحه هستند – نه فقط صفحات. واضح است که دسترسی به سایت باید در اولویت باشد.

شما می خواهید مطمئن شوید که محتوای شما تا حد امکان جامع است و این نیاز به زمان، تلاش و توجه دارد. این دلهره آور نیست، اما مهم است، بنابراین شما نیاز به یک برنامه دارید و اکنون اجازه دهید از طریق بهترین شیوه های دسترسی به وب سایت که برای شروع باید بدانید صحبت کنیم.

استانداردهای دسترسی به وب سایت که باید بدانید

حفظ یک وب سایت در دسترس نیاز به توجه به تمام عناصر طراحی وب سایت شما، از جمله محتوای رسانه، معماری سایت، فونت و موارد دیگر دارد. این می تواند طاقت فرسا باشد، اما دسترسی به وب سایت ضروری است، بنابراین با مهم ترین بهترین شیوه ها شروع کنید. در اینجا استانداردهای کلیدی دسترسی به وب سایت وجود دارد که همه افرادی که در وب سایت خود کار می کنند، صاحبان مشاغل و بازاریابان به طور یکسان باید بدانند.

1. CMS مناسب را انتخاب کنید

این اولین بهترین روش دسترسی به وب سایت است زیرا اساسی ترین است. شما به یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) نیاز دارید که از همه کاربران شما پشتیبانی کند و به شما کمک کند فرایندهایی را برای توسعه و نگهداری وب سایت ایجاد کنید که هم موثر و هم مدیریت آن آسان باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شما یک کسب و کار کوچک هستید که زمان زیادی را بدون تیم وب محدود کرده اید. وردپرس دارای ویژگی‌های عالی برای دسترسی به وب‌سایت است و استفاده از آن پس از دستیابی به آن آسان است. 

2. در همه جا از متن جایگزین استفاده کنید

متن جایگزین برای دسترسی به وب سایت ضروری است. متنی که معمولاً از شما خواسته می‌شود به همه تصاویر درون CMS خود اضافه کنید، در یک عنصر HTML وجود دارد، و این همان چیزی است که صفحه‌خوان‌ها برای ترجمه تصویر شما برای افرادی که قادر به دیدن گرافیک روی آن نیستند استفاده می‌کنند. وبسایت شما.

3. از انتقال اطلاعات تنها با رنگ یا تصویر خودداری کنید

برای اینکه محتوای وب سایت خود را در دسترس کاربران با توانایی های مختلف، از جمله کاربران با فناوری های کمکی قرار دهید، باید از هر مکان در وب سایت خود که در آن اطلاعات را تنها از طریق رنگ یا تصاویر منتقل می کنید، اجتناب کنید. ین برای همه کاربران شما قابل درک نخواهد بود.

4. سرفصل های خود را به ترتیب مرتب کنید

سرفصل ها برای مرتب کردن اطلاعات در پست های وبلاگ شما مهم هستند، زیرا اهمیت بخش را به پست کلی و همچنین انتقال به بخش های جدید را نشان می دهند. این سیگنال‌ها به انتقال ساختار منطقی پست کمک می‌کنند، به همین دلیل است که می‌توانید به عنوان‌ها در راهنمای سبک برند خود توجه کنید.

اما سرفصل ها فقط اندازه یا شکل متن نیستند، بلکه یک عنصر HTML هستند. این بدان معناست که آنها می‌توانند ساختار پست و اهمیت بخش‌ها را به هر کسی که از صفحه‌خوان استفاده می‌کند، در میان بگذارند. این باعث می شود مرتب نگه داشتن آنها اهمیت بیشتری پیدا کند. بنابراین به یاد داشته باشید که همیشه به ترتیب پیش بروید، هرگز از H4 بعد از H2 پرش نکنید و از عناوین از همان نوع برای یادداشت بخش های قابل مقایسه از محتوای خود استفاده کنید.

5. از فونت های خوانا استفاده کنید

نکته مرتبط دیگر: فونتی را انتخاب کنید که خواندن آن آسان باشد. از نقطه نظر دسترسی، این نکته برای خود صحبت می کند. اما یک جنبه روانشناسی بازاریابی نیز در آن وجود دارد . با توجه به اثر روانی شناختی، هرچه خواندن چیزی سخت تر باشد، کمتر قابل اعتماد است. علاوه بر این، اگر آن متن دستورالعمل‌ها را توصیف می‌کند، سخت‌تر بودن آن کار درک می‌شود.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

32 − 24 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن