کوچینگ

۶افسانه در بیزینس کوچینگ و تفاوت آن با واقعیت

۶ افسانه در بیزینس کوچینگ و تفاوت آن با واقعیت

بیزینس کوچ یا همان مربیگری کسب‌وکار درواقع به شما کمک می‌کند، تا با شناخت  نقاط ضعف و قوت کسب‌وکار سریع‌تر و آسان‌تر به اهدافتان دست‌یابید. در خصوص بیزینس کوچینگ کسب‌وکار، باورهای غلط و افسانه‌های زیادی وجود دارند که باعث گردیده‌اند برخی کسب‌وکارها از استخدام متخصصین کوچ برای پیشرفت هرچه بیشتر برند خود دچار شک و تردید شوند. در زیر ۶ مورد از افسانه و باورهای غلط در خصوص کوچینگ کسب و کار را نام‌برده‌ایم:

  • کوچینگ کسب‌وکار هزینه زیادی دارد

این اولین افسانه و باور غلط در خصوص کوچینگ کسب  و کار می‌باشد. برخی از مدیران کسب‌وکارها تصور می‌کنند استخدام یک‌ متخصص کوچ کسب‌وکار هزینه بسیار بالایی را دربرمی گیرد و به همین علت تنها به فکر پس‌انداز درآمد خود بوده و از علم کوچینگ در برندشان استفاده نمی‌کنند. اما این تصور کاملاً اشتباه است و هزینه استخدام یک بیزینس کوچ نسبت به هزینه‌های دیگر یک کسب‌وکار بسیار ناچیز است. بیزینس کوچ‌ها به شما در جلوگیری از هدر رفت هزینه‌ها بسیار کمک می‌کنند‌.  درواقع اگر بیزینس کوچ استخدام نشود، شما هرروز در حال از دست دادن درآمد خودخواهید بود، زیرا در شناسایی ناکارآمدی‌های غیر بهره‌ور ناتوان می‌باشید و‌ نیاز به کمک‌ دارید.

  • کوچینگ کسب و کار به تایم و زمان زیادی نیاز دارد، ما تایم کافی برای کوچینگ را نداریم

این مورد نیز دومین افسانه در خصوص بیزینس کوچینگ می‌باشد. برخی از افراد هرروز هفته درگیر مقابله با مشکلات کسب‌وکار خود هستند و دائماً در حال مبارزه با چالش‌ها خواهند بود، که باید وقت زیادی را صرف حل نمودن آن‌ها کنند. حال با کمک بیزینس کوچ می‌توان حتی با ۵ الی ۶ ساعت جلسه در هفته راه‌حل اساسی این مشکلات را یافت و از چرخه مبارزه با چالش‌ها خارج شد. به همین علت می‌توان گفت کوچینگ کسب‌وکار اصلاً زمان‌بر نبوده و درواقع این چرخه مشکلات است که‌ همواره وقت ما را می‌گیرد.

  • به‌تنهایی قادر به شناسایی مشکلات هستیم و نیاز به کوچینگ کسب و کار نیست

در این مورد معمولاً مدیر یک کسب‌وکار تصور می‌کند از مشکلات اساسی برند خود مطلع بوده و برای ریشه‌یابی آن‌ها نیاز به کوچینگ کسب کار ندارد. اما او تنها می‌تواند علائم مشکلات کسب‌وکارش را ببیند و در شناسایی مشکلات کلی ناتوان خواهد بود. اما بیزینس کوچینگ دیدگاهی کلی به یک کسب‌وکار خواهد داشت و مشکلات را به‌صورت کلی و ریشه‌ای شناسایی می‌کند. پس برای یافتن مشکلات قطعاً نیاز به متخصصین کوچ خواهد بود.

  • کوچینگ تغییر زیادی در کسب‌وکار ایجاد نمی‌کند

این مورد نیز از دیگر افسانه و باورهای اشتباه در خصوص کوچینگ بوده، که می‌تواند مهم‌ترین عامل عدم استخدام بیزینس کوچ توسط یک برند باشد. برخی از کسب و کارها تصور می‌کنند، که بیزینس کوچ به‌هیچ‌عنوان تغییر زیادی دربرند آن‌ها ایجاد نمی‌کند و درواقع تأثیر خاصی ندارد. اما این‌گونه نبوده و اگر متخصص موردنظر شما از دانش و تجربه کافی برخوردار باشد، به‌راحتی می‌تواند تغییرات مثبتی در یک کسب‌وکار ایجاد کند.

  • کوچینگ کسب و کار مانند یک مشاور بوده و ما به‌جای مشاور نیاز به کسی داریم که مشکلاتمان را حل کند

برخی از افراد نیز بر این باورند که بیزینس کوچینگ یک مشاور بوده و نمی‌تواند مشکلات را حل کند. اما این باور نیز کاملاً اشتباه است. به‌این‌علت که بیزینس کوچ نه‌تنها مشکلات شمارا رفع می‌کند، بلکه به شما آموزش می‌دهد که در حین مواجه با آن‌ها چگونه با استفاده از دانش خود مشکلات را حل کنید. به زبان ساده‌تر کوچینگ کسب و کار به‌جای اینکه برایتان ماهیگیری کند، به شما در یادگیری ماهیگیری کمک می‌کند.

  • وکیل، منتورینگ و مشاور با بیزینس کوچ یکی هستند

وکیل، منتورینگ و مشاور ازجمله افرادی هستند که می‌توانند خدمات ارزشمندی به کسب‌وکارتان ارائه دهند. اما این افراد به‌هیچ‌عنوان با متخصص کوچ یکی نیستند. درواقع متخصص کوچ دیدگاه گسترده‌تری داشته و معلم یا مربی کسب‌وکار شما خواهد بود. این در حالی است که مشاور، وکیل و … تنها  در سمت خود به شما خدمات می‌دهند و مانند یک مربی عمل نخواهند کرد. پس علم کوجینگ کسب و کار با علم وکالت و منتورینگ‌ کاملاً متفاوت است.

اصول مهم در خصوص انتخاب یک بیزینس کوچ مناسب

اصول مهم در خصوص انتخاب یک بیزینس کوچ مناسب

برای اینکه بتوانید علم بیزینس کوچینگ را در کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنید، نیاز به یک متخصص کوچ حرفه‌ای خواهید داشت، تا شمارا در این زمینه راهنمایی کند. انتخاب یک بیزینس کوچ یا همان مربی کسب‌وکار نیز کار ساده‌ای نبوده و می‌بایست به اصول و معیارهای مهمی دقت نمایید. در زیر مهم‌ترین اصول و معیارها هنگام انتخاب یک بیزینس کوچ مناسب برای کسب‌وکار را شرح داده‌ایم:

  • دانش و تجربه کافی

اولین معیار و اصلی که باید در انتخاب یک بیزینس کوچ حرفه‌ای مدنظر قرار دهید، دارا بودن دانش و تجربه کافی می‌باشد. کوچ کسب‌وکار شما باید سال‌ها در این زمینه تجربه کسب نموده باشد و‌ در حوزه کوچینگ کسب‌وکار دارای تحصیلات آکادمیک باشد.

  • رزومه قوی

برای پیاده‌سازی و استفاده از علم بیزینس کوچینگ و ‌استخدام‌ یک کوچ‌ حرفه‌ای باید ابتدا به نمونه کارهای گذشته او  نیز توجه‌ نمایید. متخصص موردنظر شما باید دارای رزومه قوی باشد و درگذشته کسب‌وکارهای زیادی را به موفقیت رسانده باشد.

  • اخلاق حرفه‌ای

باید دقت داشته باشید که متخصص موردنظر شما حتماً دارای اخلاق حرفه‌ای درزمینهٔ کاری خود باشد. منظور از اخلاق حرفه‌ای راهنمایی دلسوزانه، ارزش قائل بودن برای کسب‌وکارها، ارائه پیشنهاد‌های سازنده و … می‌باشد.

چنانچه تمایل دارید از خدمات کوچینگ آکادمی کسب و کار نعمتی استفاده نمایید می توانید با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

42 − = 32

دکمه بازگشت به بالا
بستن