تبلیغات

6 استراتژی بازاریابی محصول که باعث فروش بیشتر شما می‌شود

به گفته مدرسه بازرگانی هاروارد، بزرگترین مشکلی که شرکت ها هنگام عرضه یک محصول جدید با آن مواجه می‌شوند، عدم آمادگی کامل است. به همین دلیل، هر ساله حدود 30000 محصول جدید عرضه می‌شود و حداقل 95 درصد آنها با شکست مواجه می‌شوند. در حالی که محصولات ممکن است به دلایل زیادی شکست بخورند، یک استراتژی بازاریابی محصول قوی می‌تواند به کاهش بسیاری از عوامل خطر و افزایش موفقیت شما کمک کند.

استراتژی بازاریابی محصول چیست؟

استراتژی بازاریابی محصول کل فرآیند ارائه یک محصول جدید به بازار است، از تحقیق و توسعه تا عرضه. این کار توسط شرکت‌هایی در هر اندازه با هدف نهایی درک و رفع نیازهای محصول مشتریان استفاده می‌شود. چه اولین محصول خود را عرضه کنید و چه در حال راه اندازی پنجاهمین محصول خود باشید، یک برنامه بازاریابی قوی محصول می‌تواند چیزی باشد که برای پیشبرد موفقیت خود به آن نیاز دارید.

مزیت اصلی بازاریابی محصول افزایش فروش است. استراتژی بازاریابی محصول می‌تواند به شما کمک کند تا محصول خود را در بازار برای هدف گذاری موفق و ضایعات تبلیغاتی کمتر قرار دهید. با بازاریابی محصول، شما همچنین درک عمیق تری از پایگاه مشتری خود به دست می آورید.

  • مخاطب شما کیست؟
  • چه چیزی می‌خرن؟
  • دلیل اصلی آنها برای خرید چیست؟

چند استراتژی بازاریابی محصول برای رشد کسب و کار شما

اگر هیجان زده هستید که یک داستان موفقیت آمیز باشید، این شش استراتژی بازاریابی محصول را در نظر بگیرید.

جفت شدن با بازاریابی محتوای قوی

آیا تا به حال فکر کرده اید که محصول شما برای بازاریابی محتوا خسته کننده است و نمی‌تواند تأثیر بگذارد؟

Blendtec، فروشنده بلندرها، مجموعه‌ای از ویدیوها را با هدف سرگرم‌کننده کردن محصول خسته‌کننده خود راه‌اندازی کرد. این شرکت اقلام مختلف غیرقابل خوردن را در مخلوط کن های خود به عنوان راهی برای تزریق کنجکاوی و شوخ طبعی به خط تولید خود آزمایش می‌کند.

استراتژی بازاریابی محصول
چند استراتژی بازاریابی محصول برای رشد کسب و کار شما

نتیجه این استراتژی بازاریابی محصول افزایش 700 درصدی فروش در سه سال اول.

انواع محتوای زیادی برای گنجاندن در استراتژی شما وجود دارد، از جمله:

  • پست های وبلاگ
  • فیلم
  • پادکست
  • اینفوگرافیک

شما فقط باید مطمئن شوید که بازاریابی محتوای شما قانع کننده است. ابتدا درک کنید که مشتریان شما به چه چیزی نیاز دارند.

یک برنامه راه اندازی محصول ایجاد کنید

عرضه محصول همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود. به گفته گارتنر، 45 درصد از عرضه محصولات با حداقل یک ماه تاخیر انجام می شود. این کار می‌تواند منجر به اثر دومینوی نتایج ضعیف شود. اگرچه این حقیقت تلخ است، اما باید انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در یک برنامه بازاریابی واضح و دقیق محصول به شما بدهد.

پیش از راه اندازی، استراتژی بازاریابی محصول شما به شدت بر تحقیق و توسعه متمرکز است. در نظر بگیرید که صنعت شما چگونه است، مشتریان شما چه کسانی هستند و محصول شما چه چیزی می‌تواند ارائه دهد که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند ارائه دهد.

راه اندازی همه چیز در مورد رساندن پیام به مخاطب مناسب است. این بدان معناست که بهترین کانال ها را برای دستیابی به بازار هدف خود انتخاب کنید و حتی چندین رویداد آنلاین و حضوری را برای ایجاد سر و صدا میزبانی کنید.

مشتریان فعلی خود را مجدداً هدف قرار دهید

مشتریان فعلی شما بزرگترین منبع درآمد شما خواهند بود. تنها با افزایش 5 درصدی در حفظ مشتری، می توانید درآمد شرکت را 25 درصد تا 95 درصد افزایش دهید.

در حالی که خدمات مشتری نقش بزرگی در نرخ های حفظ ایفا می‌کند، مرحله مهمی نیز وجود دارد که مشتریان فعلی شما را مجددا هدف قرار دهید. یعنی بازاریابی مستقیم برای آنها برای رفع نیازهای آنها و ایجاد احساس وفاداری به برند.

چند راه برای هدف گیری مجدد مشتریان فعلی عبارتند از:

  • کمپین های تبلیغاتی سفارشی برای مشتریان قبلی و فعلی ایجاد کنید. اینها باید به شدت بر وفاداری به برند و رضایت مشتری تمرکز کنند. چه چیزی باعث بازگشت مشتریان می شود؟ روی آن سرمایه گذاری کنید.
  • برای مشتریانی که در بازه‌های زمانی مختلف خرید نکرده‌اند، یک کمپین ایمیل هدف‌گیری مجدد بسازید. با استفاده از بخش‌بندی، کمپین‌های مختلفی برای مشتریانی ایجاد کنید که در دوره‌های زمانی مختلف خرید نکرده‌اند (به عنوان مثال، در 3 ماه گذشته، در 6 ماه گذشته و غیره)
  • در کمپین‌های هدف‌گیری مجدد با شدت بیشتری پیشنهاد دهید. در نظر داشته باشید که مشتریانی که قبلاً تبدیل شده اند، بیشتر از مشتریان جدید تبدیل می شوند. این بدان معناست که شما می توانید هزینه به ازای هر تبدیل (CPC) بالاتری برای هدف گذاری مجدد کمپین ها داشته باشید.

در نهایت، هدف استراتژی هدف‌گیری مجدد شما این است که به مشتریان یادآوری کنید که چرا در وهله اول از شما خرید کرده‌اند. بر تجربه اولیه آنها و ارزشی که محصول شما ارائه می دهد تأکید زیادی داشته باشید.

پیدا کردن مشکل مشتری

در نظر بگیرید که 63 درصد از مصرف کنندگان B2C و 76 درصد از مشتریان B2B انتظار دارند که کسب و کارها نیازهای خود را پیش بینی کرده و به آنها رسیدگی کنند. این ارزش واقعی درک مشکلات دردناک مشتریان شما و پرداختن به آنها با محصولات و خدمات شما است.

یافتن مشکل بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است، اما یکی از مواردی است که اغلب در تجارت الکترونیک نادیده گرفته می شود. چرا این موضوع مهم است:

  • می‌تواند به حرکت مشتری برای اقدام کمک کند.
  • می‌تواند احساس آرامش را در مشتری ایجاد کند.
  • می‌تواند نرخ تبدیل را بهبود بخشد.

همانطور که در بخش بازاریابی محتوا ذکر شد، کلید یک استراتژی بازاریابی محصول موفق این است که نیاز مشتری خود را شناسایی کنید، درد را به آنها یادآوری کنید و سپس راه حل درد را به آنها نشان دهید. این بینش ها از یک استراتژی تحقیقات بازار قوی که شامل تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل نظرات رقبا و نظرسنجی از مشتریان است، به دست می آید.

ارزیابی مجدد و بهبود موقعیت محصول

فقط به این دلیل که محصول خود را راه اندازی کرده اید، به این معنی نیست که باید به بازارهای انتخابی قبلی و تاکتیک های بازاریابی پایبند باشید. در واقع، راه اندازی ممکن است یک بازار احتمالی جدید برای محصول شما یا حتی یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد را به شما نشان داده باشد.

قبل از راه‌اندازی، شما و تیم محصولتان به سوالات زیر پاسخ می‌دهید:

  • چرا این محصول ساخته شده است؟
  • این محصول برای چه کسانی ساخته شده است؟
  • این محصول چه چالش هایی را برطرف می‌کند؟
  • چه چیزی این محصول را منحصر به فرد می‌کند؟

پس از راه اندازی، زمان آن رسیده است که در نظر بگیرید که آیا پاسخ هایی که شما و تیمتان دریافت کرده اید درست است یا خیر. اگر نه، پاسخ های جدید چگونه هستند و چه تفاوتی با طرح اصلی دارند؟ این تفاوت می‌تواند ایده کاملا جدیدی برای تغییر موقعیت محصول خود در بازار همیشه در حال تغییر به شما بدهد.

تغییری در ساختار قیمت گذاری خود در نظر بگیرید

راه دیگر برای تغییر موقعیت محصول خود این است که تغییری در ساختار قیمت گذاری خود در نظر بگیرید. اگر بازدهی کمتر از محصول خود را مشاهده می‌کنید، این کار مفید است. تغییر در قیمت شما می‌تواند به سادگی کاهش (یا افزایش) قیمت یا اجرای تبلیغات انحصاری باشد.

این کار به شما امکان می‌دهد محصول خود را برای مشتریان جدید در دسترس‌تر کنید و در عین حال هزینه‌های بیشتری را برای مشتریانی که بیشتر می‌خواهند افزایش دهید.

سخن پایانی

بازاریابی (Marketing) محصول زیرمجموعه ای از بازاریابی است. بازاریابی یک اصطلاح گسترده تر است که شامل فعالیت هایی مانند ارتباطات بازاریابی، عملیات و مدیریت پروژه می‌شود. از توسعه محصول گرفته تا تجزیه و تحلیل مشتری تا راه اندازی، یک استراتژی بازاریابی محصول می‌تواند اطمینان حاصل کند که شما به تمام نقاط عطف در یک جدول زمانی مشخص رسیده اید.

به نوبه خود، می‌توانید محصول خود را به موقع عرضه کنید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. تا زمانی که شما یک برنامه بازاریابی محصول قوی دارید شروع بهتری نسبت به اکثر شرکت ها خواهید داشت.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

84 + = 89

دکمه بازگشت به بالا
بستن