سئو

مسائل رایج در سئو فنی که مهم هستند

سئو فنی (بهینه سازی موتور جستجو) جنبه مهمی از بهینه سازی یک وب سایت برای بهبود دید و رتبه بندی آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. بر خلاف سئو داخلی و خارجی که بر روی محتوا و لینک ها تمرکز دارد، سئو فنی با جنبه های فنی یک وب سایت که بر عملکرد موتور جستجوی آن تاثیر می گذارد، سر و کار دارد. در این مقاله 9 مسئله رایج در سئو فنی را بررسی می کنیم.

سئو فنی چیست؟

سئو فنی شامل مجموعه ای از استراتژی ها و اقدامات با هدف بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت برای بهبود دید و عملکرد آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. برخلاف سئوی سنتی که عمدتاً حول محور ایجاد محتوا و ایجاد لینک می چرخد، سئوی فنی به جنبه های فنی پیچیده یک وب سایت می پردازد.

مسائل رایج در سئو فنی

1. مسائل مربوط به ایندکس سازی

Index Ability توانایی صفحه وب برای فهرست شدن توسط موتورهای جستجو است. صفحاتی که قابل فهرست بندی نیستند نمی توانند در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده شوند و ترافیک جستجو دریافت نمی کنند.

2. مشکلات نقشه سایت

نقشه سایت فقط باید حاوی صفحاتی باشد که می خواهید موتورهای جستجو ایندکس کنند. نقشه های سایت XML به عنوان راهنما برای خزنده های موتورهای جستجو عمل می کنند و به آنها کمک می کنند تا ساختار سایت شما را درک کنند و صفحات آن را به طور موثر فهرست کنند.

  •  ایجاد و ارسال نقشه سایت XML به موتورهای جستجوی اصلی.
  • اطمینان حاصل کنید که نقشه های سایت XML شما به طور مرتب به روز می شوند تا تغییرات در ساختار سایت شما را منعکس کنند.

3. مشکلات HTTPS

گوگل از رمزگذاری HTTPS به عنوان یک سیگنال رتبه بندی کوچک استفاده می کند. امنیت وب سایت نه تنها برای اعتماد کاربران حیاتی است بلکه عاملی در رتبه بندی موتورهای جستجو نیز می باشد. گوگل، به ویژه، از وب سایت های امن در رتبه بندی خود حمایت می کند. برای ایمن سازی وب سایت خود:

  • برای فعال کردن HTTPS یک گواهی SSL دریافت و نصب کنید.
  • به طور منظم نرم افزار و افزونه های وب سایت خود را برای رفع آسیب پذیری های امنیتی به روز کنید.
  • اقدامات امنیتی را برای محافظت در برابر تهدیدات رایج، مانند تزریق SQL و XSS اجرا کنید.

4. محتوای تکراری

محتوای تکراری زمانی اتفاق می‌افتد که محتوای دقیق یا تقریباً تکراری در بیش از یک مکان در وب ظاهر شود. عمدتاً به دو دلیل برای سئو بد است: می تواند باعث شود URL های نامطلوب در نتایج جستجو نشان داده شوند و می توانند ارزش لینک را کاهش دهند.

5. لینک های شکسته

صفحاتی که نمی توان آنها را پیدا کرد (خطاهای 4XX) و صفحاتی که خطاهای سرور را برمی گردانند (خطاهای 5XX) توسط Google ایندکس نمی شوند بنابراین برای شما ترافیکی ایجاد نمی کنند. علاوه بر این، اگر صفحات شکسته دارای بک لینک هایی باشند که به آنها اشاره می کند، تمام ارزش آن لینک به هدر می رود.

خطاهای 404 و لینک های خراب:

  • لینک های شکسته و خطاهای 404 می توانند بر تجربه کاربر و سئو تأثیر منفی بگذارند.
  • به طور منظم وب سایت خود را برای لینک های شکسته و خطاهای 404 بررسی کنید.
  • ریدایرکت های مناسب 301 را برای تغییر مسیر تنظیم کنید.

6. مشکلات ریسپانسیو موبایل

داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل برای سئو ضروری است. رشد انفجاری در استفاده از دستگاه های تلفن همراه، بهینه سازی موبایل را به سنگ بنای SEO فنی تبدیل کرده است. فهرست‌سازی موبایل اول گوگل، وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل را در اولویت قرار می‌دهد.

  • طراحی وب ریسپانسیو را اجرا کنید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما به طور یکپارچه با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار است.
  • با استفاده از ابزار Google’s Mobile-Friendly Test سازگاری وب سایت خود را برای موبایل تست کنید.
  • بهینه سازی تصاویر و عناصر چند رسانه ای برای موبایل.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 6

دکمه بازگشت به بالا
بستن