طراحی و ساخت وبسایت

آموزش ریسپانسیو کردن سایت

چگونه یک وب سایت غیر ریسپانسیو را ریسپانسیو کنیم؟

طراحی وب از زمانی که برای اولین بار معرفی شد، مسیر طولانی را طی کرده است. امروزه برای ارائه طیف وسیعی از خدمات از بانکداری تا فروش، از سایت‌های آنلاین استفاده می‌شود. مطالعات نشان داده است که یک وب سایت ریسپانسیو با طراحی خوب به دلیل سازگاری با صفحه نمایش های مختلف، می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. بنابراین، منطقی است که یک وب سایت ایجاد کنید که UX (تجربه کاربری) عالی ارائه دهد و سایت استاتیک شما را به یک وب سایت ریسپانسیو تبدیل کند. در این مقاله به آموزش ریسپانسیو کردن سایت قدیمی می‌پردازیم.

آموزش ریسپانسیو کردن سایت قدیمی

بیایید دو سناریو ممکن را در نظر بگیریم. در مورد اول، چند وقت پیش سایتی ایجاد کردید و در ابتدا خوب کار می‌کرد. اما با گذشت زمان، فناوری جدید وب سایت شما را به دستگاه های جدید پاسخ نمی‌دهد. در سناریوی دوم، شما به تازگی وب سایت خود را ایجاد کرده اید و به طور رسمی کسب و کار خود را اداره می‌کنید. با این حال، شما نمی‌توانید تنوع دستگاه ها را در نظر بگیرید و تصمیم می‌گیرید به یک برند یا اندازه صفحه نمایش خاص توجه کنید.

اگرچه نمونه ها متفاوت هستند، اما آنها در وضعیت یکسانی مشترک هستند. برای رهایی از این وضعیت، باید وب سایت استاتیک را به یک وب سایت واکنش گرا تبدیل کنید. نکات زیر می‌توانند به شما در بهبود طراحی رابط کاربری وب سایت و ریسپانسیو کردن سایت کمک کنند.

نقاط شکست و چارچوب احتمالی را شناسایی کنید

شما باید درک کنید که همه دستگاه ها چارچوب های مجزایی دارند. برای ریسپانسیو کردن سایت خود، باید برای هر دستگاهی که در حال حاضر بین کاربران یا مخاطبان هدف شما محبوب است، یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید. نقاط شکست به شما کمک می کند تا برای تمام چارچوب های این دستگاه ها برنامه ریزی کنید.

شما می توانید این موارد را با نگاه کردن به وب سایت غیررسپانسیو خود بیابید و مکان دقیق تقسیم سایت خود را بدون آسیب رساندن به طراحی تعیین کنید. شناسایی نقاط شکست مهم است، بنابراین مطمئن شوید که وقت خود را صرف برنامه ریزی کنید که چگونه تغییرات به وب سایت شما کمک می کند تا به دستگاه های تلفن همراه پاسخگو باشد.

عملکرد pinch-to-zoom را اضافه کنید

پس از تعیین نقاط شکست برای دستگاه‌های مختلف، می‌توانید از کارایی طرح خود در مرورگرهای مختلف وب مطمئن شوید. اکثر این مرورگرها نمای کامل وب سایت را نشان می‌دهند که می‌تواند روی دید محتوا در برخی دستگاه ها تاثیر بگذارد.

بهترین راه برای تجسم این محتوا با پیاده سازی قابلیتی است که می‌تواند محتوای خاصی را به طرح شما بزرگتر کند. افزودن این تگ ها با اطمینان از عملکرد تمام پرسش های رسانه ای شما، وب سایت شما را ریسپانسیو تر می‌کند.

روی توسعه استایل های CSS برای طیف وسیعی از دستگاه ها تمرکز کنید

این مرحله ای از ریسپانسیو کردن سایت است که شما شروع به تمرکز بر روی اندازه های خاص صفحه نمایش می‌کنید و سایت خود را برای سازگاری با همه آنها توسعه می دهید. برای این کار، از پرس‌و‌جوهای رسانه‌ای استفاده می‌کنیم که هسته طراحی واکنش‌گرا را تشکیل می‌دهند.

پرس و جوها به شما امکان می‌دهند اندازه صفحه نمایش مناسب را با یک سبک خاص مطابقت دهید. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای یافتن ابزار مناسب برای اجرای طرح استفاده کنید. پرس و جوهای رسانه تا حد زیادی به دو نکته قبلی که قبلاً به آنها نگاه کردیم بستگی دارد. پس مطمئن شوید که شروع خوبی دارید.

نویگیشن و تایپوگرافی وب سایت خود را توسعه دهید

به نظر می‌رسد ایجاد یک ناوبری سایت خوب یک مشکل رایج برای افرادی است که سعی می‌کنند یک HTML را به یک قالب وب سایت ریسپانسیو تبدیل کنند. هدف در اینجا ساده و فشرده نگه داشتن ناوبری است. این به آن اجازه می‌دهد تا با هر اندازه صفحه نمایشی که کاربر انتخاب می کند مطابقت داشته باشد.

تایپوگرافی نیز در هنگام واکنش گراتر کردن وب سایت یک مسئله جدی است. یک وب سایت با ناوبری خوب به تنهایی آن را ریسپانسیو نمی‌کند. هنگام ریسپانسیو کردن وب سایت، تایپوگرافی آن را در نظر بگیرید. بنابراین مطمئن شوید که به فونت، اندازه، رنگ و سایر ویژگی‌هایی که ممکن است به این امر کمک کند نگاه کنید.

انعطاف سایت خود را بهبود بخشید

بیایید به محتوای رسانه های اجتماعی مانند تصاویر و ویدیو نگاه کنیم. این مرحله از شما می‌خواهد که مطمئن شوید محتوای رسانه خود را متناسب با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش اندازه می‌دهید.

بهینه سازی بسیار مهم است زیرا به رسانه شما اجازه می‌دهد در دستگاه های صفحه نمایش کوچک مانند تلفن های همراه شفاف بماند. رسانه همچنین کیفیت خود را در صفحه نمایش های بزرگتر حفظ خواهد کرد. هدف در اینجا این است که مطمئن شوید محتوای شما برای صفحه نمایشی که قرار است در آن ظاهر شود خیلی بزرگ نباشد.

سخن پایانی

وب‌سایت‌هایی که در گذشته ایجاد شده‌اند می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند زیرا تعداد پلتفرم‌های مشاهده بسیار کمتر از امروز بود. با این حال، در این مقاله می‌توانید ببینید که طراحان بر ایجاد وب سایت هایی تمرکز می‌کنند که نه تنها در دسکتاپ استفاده می‌شوند، بلکه توسط سایر دیوایس‌ها مانند تبلت و موبایل نیز قابل استفاده هستند. برای اینکه یک وب سایت در تمام اندازه های مختلف صفحه نمایش مشاهده شود، باید ریسپانسیو شود. شما با  ریسپانسیو کردن سایت می‌توانید به جمعیت بیشتری از مشتریان دسترسی داشته باشید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 35 = 41

دکمه بازگشت به بالا
بستن