طراحی و ساخت وبسایت

چند نکته برای بهبود پیمایش وب سایت از طریق بردکرامب

بهبود پیمایش وب سایت از طریق Breadcrumb به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می‌کند تا هر چیزی که می‌خواهند را به راحتی در سایت پیدا کنند. بردکرامب یا Breadcrumb در لغت به معنای خرده نان است و نام خود را از داستان افسانه هانسل و گرتل گرفته است، که دو برادر و خواهر  در حال عبور از جنگل دنباله ای از خرده نان را پشت سر خود می‌گذارند تا مسیر بازگشت خود را به خانه پیدا کنند. در این مقاله به لزوم استفاده از بردکرامب برای بهبود پیمایش وب سایت می‌پردازیم که باید در طراحی سایت در نظر بگیرید.

بهبود پیمایش وب سایت از طریق بردکرامب چیست؟

Breadcrumbs یک کمک ناوبری است که به کاربران امکان می‌دهد موقعیت فعلی خود را در یک وب سایت پیگیری کنند. بهبود پیمایش وب سایت از طریق بردکرامب صفحه ای را که کاربر در حال حاضر در آن است و ارتباط آن با صفحاتی که قبل از آن بازدید کرده است یا سلسله مراتب صفحات والد سطح بالاتر بالای صفحه فعلی را نشان می‌دهد. ناوبری Breadcrumb این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به سرعت به نقطه شروع یا صفحات قبلی از بازدید خود برگردد.

Breadcrumb ها معمولاً به عنوان یک لیست افقی از صفحات وب سایت هایپرلینک شده نمایش داده می‌شوند که با علامت بزرگتر از (>) از هم جدا شده اند. ناوبری Breadcrumbs اغلب در نزدیکی بالای صفحه در جایی زیر منوی اصلی وب سایت قرار دارد. در ادامه به 6 نکته برای پیاده سازی بردکرامب برای بهبود پیمایش وب سایت می‌پردازیم تا از طریق این قابلیت پیمایش سایت خود را بهبود بخشیده و نرخ پرش را کاهش دهید.

فقط در صورتی از بردکرامب استفاده کنید که برای ساختار سایت شما منطقی باشد

ناوبری Breadcrumb تنها در صورتی مناسب است که ساختار سایت شما آن را ایجاب کند. اگر صفحات سطح پایین‌تری دارید که از چندین صفحه فرود مختلف قابل دسترسی هستند، استفاده از پیمایش بردکرامب می‌تواند خوانندگانی را که از نقاط شروع متفاوت به صفحات مشابه دسترسی دارند، سردرگم کند. به‌علاوه، اگر وب‌سایت کوچکی دارید که فقط چند صفحه سطح بالایی دارد، ناوبری Breadcrumb ممکن است اصلاً ضروری نباشد.

Breadcrumb
Breadcrumb

تصویر بالا نمونه‌ای از وب‌سایتی است که نیازی به پیاده‌سازی بردکرامب برای  بهبود پیمایش وب سایت ندارد. آنها یک محصول واحد را ارائه می‌دهند و وب سایت آنها فقط حاوی چند صفحه ضروری است.

به منظور بهبود پیمایش وب سایت بردکرامب خود را خیلی بزرگ نکنید

ناوبری Breadcrumb در درجه دوم ناوبری اصلی وب سایت شما قرار دارد. بهترین روش این است که بردکرامب شما کوچکتر از ناوبری اصلی سایت شما و جایی زیر آن ظاهر شود. اگر بردکرامب شما خیلی بزرگ به نظر می‌رسد، می‌تواند تعادل بصری صفحه را به هم بزند و باعث سردرگمی در هنگام پیمایش سایت شود.

وب سایت OXO یک مثال خوب است. نوار پیمایش اصلی آنها بزرگ است و به خوبی در بالای صفحه قرار گرفته است، با دسته‌هایی مانند آشپزی و پخت، نوشیدنی‌ها و غیره. پیمایش سایت آنها در زیر پیمایش اصلی با فونت کوچک‌تر و نازک‌تر قرار دارد.

ناوبری Breadcrumb
ناوبری Breadcrumb

پیشرفت Breadcrumb از بالاترین سطح به پایین ترین

مهم است که پیمایش سایت Breadcrumb شما از راست به چپ برای سایت‌های فارسی زبان خوانده شود، در سمت راست پیوند صفحه اصلی شما و سمت چپ نیز پیوند صفحه فعلی کاربر باید قرار گرفته باشد.

عناوین Breadcrumb خود را با عناوین صفحه خود هماهنگ نگه دارید

این مهم است که با عناوین صفحه و بردکرامب خود سازگار بمانید. این کار نه تنها از سردرگمی جلوگیری می‌کند، بلکه مکان دیگری را نیز برای یافتن کلمات کلیدی هدفمند شما ارائه می‌دهد.

در طراحی بردکرامب خلاق باشید

پیمایش Breadcrumb به طور سنتی به صورت لیست افقی از پیوندها است که با علامت بزرگتر از هم جدا شده اند (>) با این حال، اگر طراحی متفاوت با ظاهر و احساس سایت شما سازگارتر باشد، نیازی به پیروی از مسیر سنتی برای بهبود پیمایش وب سایت خود ندارید.

در نظر بگیرید که کدام نوع بردکرامب برای سایت شما منطقی تر است

به صورت کلی برای بهبود پیمایش وب سایت چند نوع Breadcrumb وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد: Breadcrumb مبتنی بر مکان، مبتنی بر ویژگی و مبتنی بر تاریخ. بردکرامب‌های مبتنی بر مکان به کاربر نشان می‌دهد که در کجای سلسله مراتب سایت قرار دارد. بردکرامب مبتنی بر ویژگی به کاربران نشان می‌دهد که صفحه آنها تحت کدام دسته‌ها یا برچسب‌ها قرار می‌گیرد. در نهایت، بردکرامب مبتنی بر تاریخ به کاربران مسیر خاصی را که برای رسیدن به صفحه فعلی طی کرده اند نشان می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله به نکاتی درباره استفاده از Breadcrumb برای بهبود پیمایش وب سایت پرداختیم. ناوبری بردکرامب ابزاری موثر برای آسان‌تر کردن پیمایش سایت شما است، اما مهم است که سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت معتبر بسپارید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از بردکرامب خود می‌برید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن