سئو

آیا گوگل ما را به خاطر کپی کردن محتوا خودمان مجازات می‌کند؟

ممکن است ندانید که در دنیای بازاریابی محتوا، برخی تولیدکنندگان محتوا از خودشان دزدی می‌کنند یا به اصطلاح محتوای خود را کپی می‌کنند و ظاهراً هیچ اشکالی ندارد. به گفته جان مولر کارمند گوگل، ناشرانی که از قسمت‌هایی از محتوای خود دوباره برای ایجاد قطعات جدید، بسیار شبیه به یکدیگر استفاده می‌کنند، توسط پلتفرم مجازات نخواهند شد. با این حال چند نکته برای کپی کردن محتوا خودمان وجود دارد که باید قبل از زدن دکمه Ctrl+C روی صفحه کلید خود از آنها آگاه باشید. بیایید آنها را بررسی کنیم.

نظر گوگل در مورد استفاده مجدد از محتوا یا کپی کردن محتوا خودمان

مولر به سوال زیر پاسخ داد:

آیا گوگل با ناشرینی که محتوای خود را سرقت ادبی می‌کنند مشکلی ندارد؟ به عنوان مثال، من یک مقاله نوشتم که چیزی را برای خرید هدیه مادر پیشنهاد دادم. آیا می‌توانم محتوای آن مقاله را کپی کنم تا شاید برای خرید هدیه برای یک خواهر یا همسر یا خاله نیز پیشنهاداتی بدهم؟

اولین کاری که مولر انجام داد این بود که روشن ساخت که اگر از محتوای خود استفاده مجدد می‌کنید، این همان سرقت ادبی نیست، به این معنی که در واقع محتوا را از یک وب سایت دیگر بگیرید و آن را به عنوان متعلق به خودتان منتشر کنید.

با توجه به این موضوع، بیانیه رسمی او درباره کپی کردن محتوا خودمان این بود:

از دیدگاه گوگل، اگر محتوایی را از وب‌سایت خود می‌گیرید و دوباره آن را با تغییر برخی از عناصر صفحه منتشر می‌کنید، اساساً به شما بستگی دارد.

آیا باید یک محتوا را با چندین تغییر منتشر کنید؟

اکنون می‌دانیم که با کپی کردن محتوا خودمان جریمه نمی شویم، اما آیا کپی برداری از خودتان بهترین روش برای استراتژی بازاریابی محتوای شماست؟

خوب، قطعا این کار ایده آل نیست. محتوای با کیفیت بالا که برای موتورهای جستجو اصلی و بهینه شده است، برای سئوی شما بسیار مهم است و بر میزان نزدیک شدن شما به بالای SERP ها تأثیر می‌گذارد. وقتی از محتوا استفاده مجدد می‌کنید، چیزی منحصر به فرد و مرتبط برای مخاطبان خود ایجاد نمی‌کنید.

بله کپی کردن محتوا خودمان می‌تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند، اما همچنین تعداد زیادی صفحه بدون ارزش تولید می‌کند. صفحات ضعیفی که گوگل با برند شما مرتبط می‌کند و این چیزی نیست که در دراز مدت به نفع سئو شما باشد. بنابراین انتظار نداشته باشید هر تنوع محتوایی که پست می‌کنید رتبه خوبی داشته باشد.

مولر این استدلال را در بخش بعدی پاسخ خود تقویت می‌کند:

فرض من این است که در بسیاری از موارد شما فقط با کپی کردن مقاله موجود و تغییر برخی از کلمات روی آن، ارزش زیادی را ارائه نمی‌کنید.

بنابراین احساس من این است که از نقطه نظر استراتژیک، احتمالاً بهتر است برای آن موضوعات چیزی منحصر به فرد و قانع کننده بنویسید یا مقاله ای ایجاد کنید که برخی از این تغییرات مختلف را پوشش دهد.

بنابراین، از نقطه نظر استراتژیک چیزی شبیه به آن است که من توصیه می‌کنم.

اما صرفاً از نقطه نظر سیاست، من فکر نمی‌کنم چیزی به‌طور خاص مانع این باشد که شما مقاله‌های فردی را بردارید و سپس تعداد انگشت شماری از آن را کپی کنید.

بنابراین، این چیزی است که از دیدگاه کاملاً عملی، به نوعی به شما بستگی دارد. اما توصیه من واقعاً این است که مقالات کمتری تهیه کنید که واقعاً واقعاً خوب باشند.

محتوای تکراری چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارد؟

در مورد محتوای تکراری یا کپی شده از سایت های دیگر اوضاع چگونه است؟ به طور کلی، گوگل نمی خواهد صفحاتی را با محتوای تکراری رتبه بندی کند. بنابراین اگر صفحاتی در سایت خود بدون اطلاعات متمایز دارید، می‌تواند به رتبه بندی موتور جستجوی شما آسیب برساند.

به طور خاص، در اینجا سه مشکل اصلی وجود دارد که سایت هایی با محتوای تکراری زیاد با آن مواجه می‌شوند.

  • ترافیک کمتر ارگانیک: این بسیار ساده است. گوگل نمی‌خواهد صفحاتی را که از محتوای کپی شده از صفحات دیگر در فهرست گوگل استفاده می‌کنند رتبه بندی کند.
  • پنالتی (بسیار نادر): گوگل گفته است که محتوای تکراری می‌تواند منجر به جریمه گوگل یا حذف کامل یک وب سایت شود. با این حال، این بسیار نادر است و این شرایط فقط در مواردی انجام می‌شود که سایتی به طور عمدی محتوای سایت های دیگر را کپی می‌کند.
  • صفحات ایندکس شده کمتر: این امر به ویژه برای وب سایت هایی با صفحات زیاد (مانند سایت های تجارت الکترونیک) مهم است. گاهی اوقات گوگل در واقع از ایندکس کردن محتوای تکراری خودداری می‌کند.
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + = 15

دکمه بازگشت به بالا
بستن