گوگل

گوگل پنالتی چیست؟

گوگل پنالتی چیست؟

گوگل پنالتی, همان اثرات مخرب و منفی که در رتبه بندی موتور جست و جوی گوگل برای وب سایت ممکن است رخ بدهد را می گویند, که بر اثر شناسایی وب سایتی که از روش های کلاه سیاه ها برای افزایش سئو سایت خود استفاده کرده اند یا به دلیل آپدیت مشکل دار سایت, مورد جرائم گوگل قرار گرفته این جریمه ها به صورت دستی و یا اتوماتیک توسط گوگل برای وب سایت اعمال می شود. این جریمه ها ممکن است از سه روز تا ده روز موجب افت و پایین آمدن رتبه ی سرچ وب سایت گردد.

موتور جست و جوی گوگل با آپدیت کردن الگوریتم های خود موجب بالاتر رفتن دقت و حساسیت آن ها در چک کردن محتواهای وب سایت ها می شود که این موضوع باعث سخت تر شدن شرایط افرادی که برای بهینه کردن صفحه های وب سایت خود قوانین گوگل را نادیده می گیرند, می شود. وب سایت هایی که به دلیل نقص قوانین گوگل شناسایی شده اند مورد جریمه توسط گوگل قرار می گیرند. این جرائم ممکن است به صورت حذف کلی وب سایت از صفحات اینترنتی باشد و یا گوگل فقط رتبه سایت را کمتر کند. به همین اتفاق هایی که برای وب سایت ها بعد از جریمه کردن می افتد را گوگل پنالتی می گویند.

گوگل پنالتی به دو روش دستی و اتوماتیک اعمال می شود.

  1. در روش پنالتی دستی زمانی این اتفاق رخ می دهد که از شرکت گوگل شخصی به صورت مستقیم سایت را مورد بررسی قرار دهد و تخلف های انجام شده را در سایت ببیند. در این صورت با دادن یک کارت قرمز موجب حذف وب سایت از نتیجه های موتور جست و جو می شود. شما با دریافت یک پیام در manual action سایت خود متوجه این جریمه خواهید شد. 
  2. در روش پنالتی اتوماتیک, بررسی محتوای صفحات وب سایت و عملکردهای آن از طرف الگوریتم های گوگل انجام می شود که در صورت مشاهده هرگونه نقص قوانین گوگل در ابتدا با دادن یک کارت زرد موجب جریمه سایت مورد نظر می شود که کارت زرد به معنای افت رتبه در نتایج جست و جوی گوگل است.

دلایل گوگل پنالتی شدن سایت ها 

به صورت متداوم وب سایت ها در حال ایندکس شدن به وسیله ی گوگل هستند و از آن جایی که هر چند وقت یک بار الگوریتم های گوگل به روز رسانی می شوند و حساسیت آن ها بر روی محتوای وب سایت ها بیشتر می شود. وب مسترها باید همه ی این مسئله ها را در نظر بگیرد و اقدام به تغییراتی که موجب بهتر شدن محتوای سایت می شود را اعمال کند تا دچار گوگل پنالتی نشوند. از دلایل و علت هایی که موجب می شود تا گوگل شما را جریمه کند به چند مورد در پایین متن اشاره شده است:

دلایل گوگل پنالتی شدن سایت ها 
دلایل گوگل پنالتی شدن سایت ها

 

  • خرید لینک:

یکی از ترفندهای سئو کلاه سیاه ها خرید لینک می باشد که گوگل حساسیت زیادی در مورد این موضوع دارد و به راحتی می تواند شناسایی کرده و جریمه کند.

  • محتوای تکراری:

برخی وب سایت ها اقدام به تولید محتوای کپی از سایت های دیگر نموده اند که این موضوع به راحتی توسط گوگل پنالتی شناسایی شده و مورد جریمه قرار می گیرد.

  • خطای داخلی 404:

این خطا زمانی رخ می دهد که لینکی که به صفحه ی دیگر داده شده است خالی از محتوا بوده است. کاربر در صورت کلیک بر روی آن لینک, در صفحه ی دیگر هیچ گونه اطلاعاتی نصیب آن نمی شود و در این صورت با این خطا روبرو می شود و در صورت بیشتر شدن این خطا در وب سایت , توسط گوگل شناسایی و مورد جرایم گوگل پنالتی قرار می گیرد.

  • استفاده بیش از اندازه از تگ h1:

از آن جایی که این تگ در ساختار یک محتوا حکم عنوان صفحه را دارد اگر به صورت زیاد و مکرر از آن استفاده شود چون موتور جست و جو فکر می کند که شما با این روش قصد قرار گرفتن در رتبه بندی بالا را دارید, جریمه می کند.

  • چگالی کلمات کلیدی:

در صورت استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی موجب جرائم گوگل پنالتی می شوید.

  • استفاده خیلی زیاد از انکر تکست ها:

اگر قصد مصون ماندن از خشم و جرائم گوگل را دارید باید در استفاده از لینک ها دقت کافی را داشته باشید.

برای مشاهده الگوریتم های سئو کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 50 = 51

دکمه بازگشت به بالا
بستن