سئو

آیا لینک دادن به صفحات HTTP بر سئو تاثیر می‌گذارد؟

جان مولر کارمند گوگل، در پاسخ به سوالی در مورد پیوند دادن به صفحات ناامن در وب سایت ها یا لینک دادن به صفحات HTTP و تأثیر منفی بر سئو، به طرز جالبی نحوه عملکرد الگوریتم را توضیح می‌دهد.

پاسخ تاثیر لینک دادن به صفحات HTTP منفی است. به گفته مولر، هیچ تاثیر منفی در برابر لینک دادن به سایت هایی مانند این وجود ندارد. اگرچه پیوند دادن به صفحات ناامن بر SEO تأثیر نمی گذارد، پروتکل HTTPs از سال 2014 یک عامل رتبه بندی شناخته شده بوده است.

با این حال، لینک دادن به صفحات HTTP می‌تواند به عنوان یک عامل منفی توسط کاربران شما دیده شود زیرا یک تجربه منفی است. برای درک بهتر این موضوع، ابتدا به تفاوت پروتکل های امنیتی اینترنت HTTP و HTTP می پردازیم.

HTTP و HTTP چیست و چه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد؟

هر دو به عنوان پروتکل های انتقال ابرمتن برای اینترنت در نظر گرفته می‌شوند که امکان انتقال داده ها بین مرورگر و سرورهای ابر رسانه اینترنتی را فراهم می‌کنند و به عنوان فرمت های استاندارد ارتباط در وب عمل می‌کنند.

تفاوت بین این دو در نحوه انتقال اطلاعات است. HTTP به گونه ای کار می کند که داده ها را صرفاً به صورت متن ارسال می‌کند و در طول مسیر پیام مستعد مداخلات است، در حالی که HTTP ها دارای یک لایه امنیتی اضافی به نام (Secure Socket Layers) یا (Transfer Layer Security) هستند که رمزگذاری و امنیت را فراهم می کند.

در اینجا یک مثال آورده شده است: تصور کنید که جزئیات کارت اعتباری خود را در یک وب سایت قرار می‌دهید و شخصی می‌تواند پرداخت را در نیمه راه دریافت کند. چنین وضعیتی می‌تواند به راحتی در یک سایت HTTP اتفاق بیفتد.

HTTP ها در حال حاضر یک عامل رتبه بندی هستند

گوگل در سال 2014 اهمیت پروتکل انتقال امن (HTTP) را برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحات موتورهای جستجو اعلام کرد. اشاره شده است که قصد گوگل از این تغییر، تشویق صاحبان وب‌سایت به تغییر از HTTP به HTTP بود تا وب را به مکانی امن‌تر تبدیل کند.

بنابراین، با پیروی از این خط، برای اطمینان از اینکه سایت شما با هیچ جریمه ای در این فاکتور رتبه بندی مواجه نمی‌شود، فقط آنها را به لینک های HTTP هدایت کنید؟ به گفته مولر، نه لزوما.

آیا لینک دادن به صفحات HTTP اشکالی ندارد؟

پاسخ نهایی ارائه شده توسط مولر را ببینید:

«از دیدگاه ما، کاملاً خوب است. اگر آن صفحات در HTTP هستند، آن جایی است که شما به آن پیوند خواهید داد. هیچ مانعی برای پیوند دادن به سایت هایی مانند این وجود ندارد. هیچ نقطه ضعفی برای پیوند سایت شما به صفحات HTTP وجود ندارد زیرا آنها به نوعی قدیمی هستند یا به اندازه HTTPS نیستند. من به خاطر آن موضوع ناراحت نیستم.»

یعنی در لینک دادن به صفحاتی که از پروتکل HTTP در سئو استفاده می کنند مشکل قابل مشاهده ای وجود ندارد. به عبارت دیگر، گوگل شما را به خاطر لینک دادن به صفحات HTTP جریمه نمی‌کند.

با این حال، علاوه بر مشکل واضح امنیت و قابلیت اطمینان سایت‌هایی که از فناوری بدون علامت «s» در انتها استفاده می‌کنند، برای کاربر مشخص نیست که آیا همان سروری که درخواست اطلاعات می‌شود، همان سروری خواهد بود که آن را تحویل می دهد.

مهم است که در نظر داشته باشید که با تکامل فناوری، اشکال جدیدی از حملات مجرمان سایبری در همان زمان ظاهر می شوند. با این کار، اهمیت نقشی که متخصصان سئو برای کمک به ایجاد یک محیط امن در صفحات خود برای کاربر و اینترنت دارند، به طور فزاینده ای قابل مشاهده است.

در صورت امکان، استفاده از پیوندهایی را برای ایمن کردن سایت‌ها انتخاب کنید و به دنبال سایت‌های جایگزین دیگری بگردید که ممکن است همان محتوا یا ارجاع به سایت‌هایی را که هنوز در HTTP هستند ارائه دهند.

از آنجایی که یک استراتژی سئو باید همیشه کاربر محور باشد، قبل از هر چیز به تجربه ای که آنها در صفحات شما خواهند داشت فکر کنید و آنها را از هر خطری در امان نگه دارید تا آنها مایل به بازگشت دوباره باشند.

اما چگونه می‌توان پروتکل HTTP را در وب سایت خود پیاده سازی کرد؟

برای فعال سازی گواهی امنیتی در وب سایت خود، داشتن یک شرکت هاست که این سرویس را ارائه می‌دهد، ضروری است.توجه داشته باشید که بسته به آنچه که برای پورتال شما مناسب تر است، حتی با سایر ارائه دهندگان خدمات نیز امکان خرید وجود دارد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 76 = 84

دکمه بازگشت به بالا
بستن