سئو

آیا هاست وب سایت بر روی سئو تاثیر می‌گذارد؟

عوامل مختلفی موفقیت سئوی وب سایت شما را تعیین می‌کند. یکی از مهمترین عناصری که باید مورد بررسی قرار گیرد، سرور میزبانی وب سایت است و همچنین تأثیر بسزایی در موفقیت یا شکست سئوی وب سایت شما دارد. چرا انتخاب بهترین شرکت هاستینگ بسیار مهم است و تاثیر هاست وب سایت بر سئو چیست؟

چرا هاست وب سایت خوب ارزش دارد؟

در اینجا مهمترین دلایلی وجود دارد که چرا باید وب سایت خود را با یک شرکت هاست معتبر میزبانی کنید.

1. سرعت بارگذاری با هاست وب سایت خوب

هر کاربر اینترنتی انتظار دارد صفحات وب به سرعت در عرض چند ثانیه بارگذاری شوند و بارگذاری یک وب سایت عالی نباید بیش از دو ثانیه طول بکشد. به‌طور کلی، وب‌سایت‌ها به سرعت به این سرعت بارگذاری نمی‌رسند، اما می‌توانید برای به‌روزرسانی سرعت اخیر Google سخت تلاش کنید تا نزدیک شوید.

یک هاست وب سایت معتبر همچنین با زمان بارگذاری سریع به کاربران سراسر جهان خدمات ارائه می دهد. سرعت و عملکرد کلی وب سایت شما ارتباط مستقیمی با رتبه بندی موتور جستجو دارد. اگر سایت شما بسیار کند باشد و به اندازه کافی سریع برای کاربران بارگذاری نشود، نرخ پرش بالا خواهد بود و در نتیجه رتبه جستجوی شما آسیب خواهد دید.

2. امنیت وب سایت

امنیت وب سایت عامل دیگری است که ممکن است تلاش های سئو را از مسیر خارج کند. سیستم های مدیریت محتوای محبوب و مدرن مانند وردپرس، اگر به طور موثر مدیریت نشوند، می توانند آسیب پذیر شوند.

در نتیجه ممکن است وب سایت ها هک شوند. در بسیاری از موارد، این کار برای منحرف کردن ترافیک و رتبه‌بندی شما به منظور ارائه محتوای مبهم (معمولاً مرتبط با قمار، داروهای تجویزی یا پورنوگرافی) انجام می‌شود.

این امر تأثیر قابل توجهی بر اعتماد گوگل به وب سایت شما دارد. در حالی که موتور جستجو تمام تلاش خود را می‌کند تا شما را در جریان قرار دهد، امنیت از قبل بهتر مدیریت می شود.

بهترین هاست وب سایت شامل ویژگی‌های امنیتی مانند فایروال‌های وب‌سایت و آنتی‌ویروس است، و همچنین به شما هشدار می‌دهد که بخش‌هایی از سایت شما قدیمی یا آسیب‌پذیر شود. برای مبارزه با امنیت در همه جبهه ها، این باید با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه تکمیل شود. اگر هک شوید، بر نحوه نگاه موتورهای جستجو به شما تاثیر می‌گذارد که تاثیر منفی بر سئو و رتبه بندی شما خواهد داشت.

3. خرابی وب سایت

بدتر از سایتی با سرعت بارگذاری کند سایتی است که اصلاً بارگذاری نمی شود. وقتی وب سایت شما در دسترس نیست یا از کار افتاده است، تجربه بدی برای مشتری ایجاد می کند و مشتریان بالقوه به جای آن به سراغ رقبای شما خواهند رفت.

اگر وب سایت شما به دلیل مشکلاتی در وب سرور شما از کار افتاده باشد، می توانید مطمئن باشید که موتورهای جستجو متوجه این موضوع خواهند شد. اگر سایت شما به طور مکرر خراب می‌شود، گوگل آن را غیرقابل اعتماد و بعید به نظر می‌رسد که تجربه فوق العاده مشتری را که وعده داده است ارائه دهد. در نتیجه رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو آسیب خواهد دید.

اگر وب سایت شما برای مدت طولانی از کار افتاده باشد، به طور کامل از نتایج موتورهای جستجو حذف خواهد شد. میزبان های وب برتر تضمین می‌کنند که وب سایت شما در 99.99 درصد مواقع، اگر نه 100 درصد مواقع، راه اندازی می‌شود.

4. محل هاست وب سایت

علاوه بر انواع ملاحظات دیگر (محتوا، بک لینک و غیره)، موتورهای جستجو هنگام انتخاب مکان یک وب سایت در رتبه بندی خود، مکان آن را در نظر می‌گیرند تا مرتبط ترین نتایج جستجو را ارائه دهند. اگر جستجوی فردی در کشور X باشد، موتورهای جستجو معمولاً سایت های مستقر در X را در نتایج خود اولویت بندی می‌کنند. آنها از عوامل مختلفی برای تعیین محل استقرار وب سایت شما استفاده می کنند که یکی از آنها آدرس IP سایت شما است. مکان سروری که سایت شما در آن میزبانی می‌شود آدرس IP اختصاص داده شده به آن را تعیین می‌کند.

در نتیجه، هاست وب سایت شما با ارائه دهنده ای با سرور در X باید رتبه های بالاتری را برای سایت شما به همراه داشته باشد، زمانی که افراد کلمات کلیدی شما را در X جستجو می‌کنند. از سوی دیگر، زمانی که افراد دقیقاً همان کلمات کلیدی را در کشورهای دیگر جستجو می‌کنند، سایت شما در نتایج جستجو رتبه پایین تری خواهد داشت. اگر وب‌سایت‌تان در یک کشور روی سرورهای کشور دیگری قرار دارد، هنوز هم می‌توانید رتبه‌بندی کاملی داشته باشید، اما کمی پیچیده‌تر خواهد بود، و اگر بتوان از آن جلوگیری کرد، هیچ فایده‌ای برای اضافه کردن حجم کاری شما وجود ندارد.

5. عدم اتصال به پایگاه داده

سرور شما با ترافیک غرق شده است و بازدیدکنندگان شما یک پیام هشدار دریافت می‌کنند که می‌گوید “خطای سرور داخلی” یا “اتصال پایگاه داده انجام نشد.” این به اندازه آفلاین بودن وب سایت شما بر رتبه سئو شما تأثیر نمی‌گذارد، اما نرخ پرش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

می‌توانید در کوتاه مدت یک نسخه کپی از سایت یا صفحات محبوب خود در حافظه پنهان ایجاد کنید، بنابراین بازدیدکنندگان مجبور نیستند به پایگاه داده میزبان شما متصل شوند. بهترین راه برای انجام این کار در وردپرس استفاده از WP Super Cache، یک افزونه رایگان است.

با این حال، در دراز مدت، باید به ارتقای برنامه هاست خود فکر کنید. این واقعیت که شما پهنای باند خوبی برای مدیریت تمام ترافیک خود ندارید باعث ایجاد مشکلاتی در پایگاه داده می شود. از شرکت میزبانی وب خود در مورد ارتقاء به VPS یا برنامه میزبانی ابری سؤال کنید.

6. هاست اشتراکی

چیزهای زیادی می‌تواند بر سئوی وب سایت و رتبه ای که از گوگل دریافت می‌کند تأثیر بگذارد. این می‌تواند مواردی مانند کیفیت محتوای شما، مدت زمانی که طول می‌کشد تا صفحه شما بارگذاری شود و اینکه آیا محتوای شما با جستجوی کاربر مرتبط است، باشد.

7. کش سرور

کش کردن وب سایت شما تأثیر بسیار مهم تری بر سئوی شما از آنچه فکر می‌کنید دارد. بسیاری از اوقات، شما همه کارها را به درستی انجام می‌دهید (ممیزی های مکرر وب سایت، بهینه سازی، فشرده سازی اسکریپت جاوا و غیره)، اما سایت شما هنوز به سرعت بارگذاری نمی‌شود.

در چنین مواردی مشکل ذخیره سازی است. کش همچنان در بخشی از سی پنل شما ساخته می‌شود و عملکرد وب سایت شما را کند می‌کند. شما باید هر از چند گاهی کش دستی را انجام دهید، اما یک بسته میزبانی جامد از آن مراقبت می‌کند.

اگر بسته میزبانی شما شامل کش سرور داخلی باشد، بسیار مفید است. با این حال، برای میزبانی ساده اشتراکی، میزبان های وب، کش سرور را ارائه نمی دهند. به این دلیل که برای تحقق آن به معماری استثنایی نیاز دارد.

سخنان پایانی

بسیاری از مهمترین چیزهایی که موتورهای جستجو در وب سایت شما به دنبال آن هستند مواردی هستند که در مورد سئو از کنترل مستقیم شما خارج هستند. با این حال، به عنوان مالک وب سایت، همچنان کنترل ارائه دهنده هاست وب سایت که انتخاب می‌کنید دارید. با انتخاب سرویس میزبانی مناسب، می‌توانید زمان کمتری را برای نگرانی در مورد رتبه وب سایت خود صرف کنید و زمان بیشتری را برای اجرای کسب و کار خود و ایجاد محتوای با کیفیت بالا صرف کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 6

دکمه بازگشت به بالا
بستن