سئو

معرفی 7 ابزار برای افزایش سرعت سایت

آیا بارگذاری وب سایت شما کمی طول می‌کشد؟ ابتدا تست سرعت صفحه گوگل را انجام دهید. چقدر طول کشید تا بارگذاری شود؟ دلیل اینکه ما این سوال را از شما می‌پرسیم این است که طبق تحقیقات گوگل، میانگین زمانی که صفحه فرود یک وب‌سایت به طور کامل در تلفن همراه بارگیری می‌شود تا ۲۲ ثانیه طول می‌کشد. با این حال همچنین نشان می‌دهد که 53٪ از افرادی که در تلفن های خود سایت‌ها را مرور می‌کنند، اگر بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد، وب سایت را ترک می‌کنند. با توجه به اینکه تعداد کاربران تلفن همراه در سال 2014 از تعداد کاربران دسکتاپ پیشی گرفته است و همچنان در حال افزایش است، این ضرر بزرگی است، به ویژه برای وب سایت هایی با ترافیک فراوان روزانه. در نتیجه باید به افزایش سرعت سایت خود فکر کنید.

ابزارهای افزایش سرعت سایت

اگر قصد دارید رتبه اول را در گوگل داشته باشید و تلاش‌های سئو شما نتیجه بدهد، باید وب سایت خود را به روز نگه دارید. در این مقاله ابزارهایی برای افزایش سرعت سایت را معرفی می‌کنیم که به کمک آنها سرعت وب سایت خود را افزایش دهید. اگر کاری برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری صفحه خود انجام ندهید، ممکن است نتایج موتورهای جستجو را پایین بیاورید و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان بالقوه را از دست بدهید. خوشبختانه، راه‌ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کمک به بارگذاری سریع وب‌سایت خود در هر دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ استفاده کنید. نگاهی به ابزارهای افزایش سرعت سایت و صفحه در این مقاله بیندازید تا به شما در بالا بردن نتایج جستجو کمک کند.

تست سرعت لود سایت با ابزار آنلاین pingdom

Pingdom پلتفرمی است که وب سایت شما را اسکن می‌کند تا مشکلات عملکردی را بررسی کند که می‌تواند زمان بارگذاری آن را کاهش دهد. صاحبان وب‌سایت‌ها همچنین می‌توانند زمان آپدیت و تعاملات را ببینند تا ببینند کجا باید پیشرفت کنند. این یک نقطه شروع خوب برای کسانی است که می خواهند وب سایت خود را سریعتر بارگذاری کنند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس وب سایت خود را کپی کرده و آن را در تست سرعت وب خود قرار دهید. جایی را که می‌خواهید آزمایش شود، ترجیحاً سروری که نزدیک‌ترین موقعیت جغرافیایی شماست، انتخاب کنید، سپس آزمایش را شروع کنید. گزارشی خواهید دید که درجه عملکرد وب سایت شما، اندازه صفحه، تعداد درخواست های انجام شده و مهمتر از همه، زمان بارگذاری را نشان می‌دهد. همچنین گزارش مفصلی در مورد جایی که باید در آن پیشرفت کنید و نقاط قوت وب سایت خود دریافت خواهید کرد.

افزایش سرعت سایت با Google PageSpeed

به غیر از Pingdom، گوگل همچنین ابزارهای توسعه دهنده خود را به نام PageSpeed ​​دارد. این ابزار مانند Pingdom،  آدرس یا URL وب سایت شما را می‌گیرد و چند آزمایش برای تجزیه و تحلیل عملکرد آن و ارائه بازخورد به توسعه دهنده آن انجام می دهد.

ابزار PageSpeed ​​نشان می‌دهد که کاربر چقدر باید منتظر بماند تا محتوای اصلی صفحه را ببیند، مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه کاملاً تعاملی باشد و شاخص سرعت و غیره. همانطور که گفته شد، توسعه دهندگان بازخوردهای مهمی را در مورد جایی که می توانند به طور خاص در پلتفرم های موبایل و دسکتاپ بهبود دهند، مشاهده می‌کنند. خوبی Google PageSpeed ​​این است که کاملا رایگان است. با این حال، هیچ گزینه ای برای دریافت کپی از گزارش ها وجود ندارد.

تست فشرده سازی URL

ما در اینجا در مورد bit.ly یا tiny URL صحبت نمی‌کنیم. تست فشرده سازی URL ابزاری است که سرور شما را بررسی می‌کند که آیا داده های فشرده شده را ارسال می‌کند. فشرده سازی را با استفاده از mod_gzip یا mod_deflate و هر زبان سرور دیگری که می‌تواند داده ها را فشرده کند بررسی می‌کند. هم برای صرفه جویی در فضا و هم برای دستیابی به سرعت بارگذاری سریع وب سایت بسیار مهم است.

با یک فایل کوچکتر و فشرده، سرور شما می تواند فضای بیشتری برای داده های بیشتر داشته باشد. علاوه بر این، سرور شما می‌تواند داده‌های شما را سریع‌تر از طریق اینترنت منتقل کند، بنابراین به آن کمک می‌کند تا وب‌سایت شما را در هر دو پلتفرم موبایل و دسک‌تاپ سریع‌تر بارگیری کند – به ویژه در دستگاه‌هایی با اتصالات کند. این امر در تست های بارگذاری وب سایت و ابزارهای تست سرعت صفحه ضروری است.

بررسی وضعیت کش گوگل با Google Cache Checker

یکی از راه‌های فهمیدن اینکه آیا وب‌سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است یا خیر، اجرای آن از طریق جستجوگر کش است. این به شما می‌گوید که آیا گوگل از قبل می‌داند که وب سایت شما وجود دارد یا خیر، آیا قبلاً آن را به فهرست خود اضافه کرده است و در نهایت آن را در نتایج جستجو قرار داده است.

این یک ابزار تست وب سایت بسیار مهم است زیرا می‌تواند به سئو کمک کند، به خصوص در مواقعی که نام دامنه یا هاست را تغییر می‌دهید. دانستن اینکه آیا وب سایت شما با استفاده از این ابزار ایندکس شده است یا خیر، در این انتقال بسیار مهم است.

ابزار Dotcom-Monitor

مرورگرهای مختلف و مکان های مختلف نتایج متفاوتی از نظر سرعت بارگذاری صفحه ارائه می‌دهند. این حتی با در نظر گرفتن سرعت اینترنت منطقه و دستگاه هنوز هم نیست. این سناریوهای زیادی برای آزمایش شماست و ممکن است زمان گرانبهایی را ببرد. خوشبختانه، وب سایتی وجود دارد که به شما امکان می دهد سرعت یک صفحه را به طور همزمان آزمایش کنید که Dotcom-Monitor نام دارد.

مانند سایر ابزارهای جستجوگر سرعت صفحه در اینترنت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL وب سایت خود را وارد کرده و تمام پارامترهایی را که می‌خواهید بررسی کند، علامت بزنید. آزمایش ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما به توسعه‌دهندگان وب و اطلاعات سئو و سایر اطلاعات از مکان‌های مختلف کمک می‌کند تا سرعت بارگذاری صفحه را بهبود بخشد.

ابزار Tiny PNG

یکی از رایج ترین چیزهایی که در هر وب سایتی می‌بینید یک تصویر است. این تصاویر می‌توانند هر چیزی از لوگو، افراد و حتی مکان های دیدنی و تصاویر شاخص باشند. با این حال، داشتن تصاویر با وضوح کامل برای اهداف زیبایی شناختی می تواند سرعت تست سرعت بارگذاری صفحه و وب سایت شما را کاهش دهد. حجم عظیم فایل این تصاویر ممکن است به زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز داشته باشد، به خصوص برای سیستم عامل های تلفن همراه. به همین دلیل است که باید یاد بگیرید که تصاویر خود را نیز بهینه کنید.

به غیر از Adobe Photoshop، ابزارهای آنلاین دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش حجم فایل بدون افت کیفیت استفاده کنید مانند Tiny PNG.

ابزار GTmetrix

یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند افزایش سرعت سایت GTmetrix است. این ابزار گزارش کاملی از سرعت بارگیری وب سایت شما، امتیاز PageSpeed ​​و YSlow و همچنین سایر جزئیات صفحه ارائه می‌دهد. همچنین به شما امکان می‌دهد عملکردهای دیگر وب سایت را با عملکرد خود مقایسه کنید، هشدارها را تنظیم کنید و حتی آن را نظارت کنید. چیزی که آن را از بقیه متمایز می کند این است که شما می توانید یک ویدیو ضبط کنید تا ببینید مشکلات سایت شما کجا اتفاق می افتند.

و اگر یک سئوکار هستید، می‌توانید به راحتی گزارش مفصلی تهیه کنید تا به مشتریان خود نشان دهید زیرا GTmetrix به شما امکان می‌دهد نتایج را از طریق فرمت PDF دانلود کنید.

سخن پایانی

خوشبختانه نکات و ابزارهای زیادی در اینترنت وجود دارد که به شما در راه افزایش سرعت سایت کمک کنند. این فقط یک موضوع است که بدانید از چه ابزارهایی استفاده کنید، چگونه وب سایت خود را بهینه کنید و به روز رسانی را به طور موثر برنامه ریزی کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 8 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن